تحلیل بازی استقلال برابر نفت آبادان توسط محمد تقوی

استقلال در بکى از بهترین نمایشهاى خود نفت آبادان را شکست داد تا به روند رو به رشد خود همچنان ادامه دهد. مهمترین موضوع در موفقیت استقلال استحکام خط دفاعى این تیم است که پس از شفر تنها در یک دیدار و آن هم ازروى نقطه پنالتى دروازه اش باز شد. شفر نیز به مانند تمامى مربیان بزرگ ابتدا مشکلات سیستم دفاع اش را برطرف کرد. در نوع بازى استقلال فاصله خطوط از خط دفاع تا خط حمله بیشتر از سى متر نیست که همین موضوع نشان از سازماندهى مناسب تیمى در زمان دفاع است. در چنین آرایشى فاصله بین بازیکنان نیز بیشتر از ده متر نیست که موجب مى شود تا تیمهاى مقابل نتوانند براحتى به دروازه استقلال نزدیک شوند ونفت نیز تنها از روى ضربات ایستگاهى خطرناک بود.
اما از دیگر نکات دیدنى بازى استقلال نوع بازى شجاعیان است. در پست هاى قبلى اشاره کردم که اگر شجاعیان نردیک به دروازه حریفان بازى کند به مراتب مثمرثمرتر است. در گل اول استقلال اوج خلاقیت شجاعیان مشخص شد. در سیستم ١-٣-٢-۴ استقلال چهار عنصر تهاجمى در حرکت دیدنى و با جابجایى عالى خود دروازه نفت را باز کردند. حرکت قربانى به سمت چپ و جاى گرفتن عالى محسن کریمى در مرکز به فضایى که قربانى درست کرده بود و همینطور حرکت عالى تر جباروف و پر کردن فضاى بوجود آمده توسط کریمى در سمت راست اوج جابجایى این سه بازیکن بود. اما انتخاب شجاعى در بین این سه بازیکن نشان دهنده هوش سرشار او بود. شجاعیان مى توانست براحتى جباروف را که هیچ مزاحمتى نداشت صاحب توپ کند اما او نزدیکترین راه به دروازه و بهترین انتخاب یعنى کریمى را برگزید و با پاسى دیدنى او کریمى استقلال را پیش انداخت.
گل اول همواره براى استقلال مهمترین موضوع در فصل جارى است و پس از گل بازیکنان استقلال بدون هیچکونه استرس و اضطراب توانستند گلهاى خود را بیشتر کنند.
استقلال با این شرایط از روزهاى بد خود کاملا فاصله گرفته و پیام روشنى براى تمامى رقیبان خود فرستاده که باید مراقب باشند

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.