تساوی ناعادلانه استقلال برابر نساجی

در دیداری فوق العاده حساس و دیدنی، استقلال با وجود خلق موقعیت های متعدد در قائمشهر، برابر نساجی با تساوی یک – یک متوقف شد تا شاگردان ساپینتو حسرت ۲ امتیاز از دست رفته این دیدار را بخورند.

این دیدار به شکل عجیبی با حملات پیاپی استقلال آغاز شد. ارسال محبی در دقیقه سوم با ضربه سر ارسلان مطهری به تیرک دروازه برخورد کرد. دو دقیقه بعد نیز شوت دیدنی محبی از درون محوطه جریمه را حقیقی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. این بازیکن لحظاتی بعد با یک ضربه سر، باز هم تیرک دروازه میزبان را به لرزه درآورد.

در ادامه باز هم استقلال کاملا تیم برتر میدان بود. آنها فرصت هایی از جمله ضربه سر روزبه چشمی و شوت مطهری را از دست دادند. رضاوند نیز با شلیکی دیدنی دروازه حقیقی را تهدید کرد که شوت این بازیکن با کمترین اختلاف ممکن و مماس با تیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

آخرین موقعیت میهمان در نیمه اول را ارسلان مطهری از دست داد. ارسال سعید مهری در دهانه دروازه به مهاجم استقلال رسید که ضربه عجیب او به گل تبدیل نشد تا بازی در نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.

استقلال نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد. ابتدا قایدی در موقعیتی تک به تک با حقیقی قرار گرفت که گلر نساجی توپ را راهی کرنر کرد و سپس شوت حردانی در مسیر دروازه بود که عبدی با تکلی دیدنی دروازه تیمش را نجات داد.

بالاخره حملات استقلال در دقیقه ۵۲ جواب داد. آرش رضاوند توانست توپ را از مهرداد عبدی بگیرد و با یک پاس زمینی، ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد و این بازیکن با ضربه ای چیپ، دروازه نساجی را باز کرد. اما این گل با شلیکی تماشایی پاسخ داده شد. کلانتری در دقیقه ۶۹ روی یک ضربه کاشته استثنایی توانست دروازه حسینی را باز کرده و بازی را به تساوی بکشاند.

سجادشبهاززاده در دقیقه ۸۴ به شکل باورنکردنی یک موقعیت ایده آل را از دست داد. حرکت تماشایی محبی از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه با یک ارسال دقیق به دهانه دروازه همراه شد و در شرایطی که شهباززاده یک دروازه خالی را مقابلش داشت، ضربه این بازیکن به طرز باورنکردنی از کنار تیرک به بیرون رفت.

در نهایت این دیدار با تساوی یک – یک به پایان رسید تا در روزیکه استقلال فرصت های بی شماری را از دست داد، نتواند دست پر قائمشهر را ترک کند.
بازی از هفته بیست و یکم – بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر
سه‌شنبه: ۰۹/۱۲/۱۴۰۱ ؛ ساعت: ۱۵:۰۰
ورزشگاه: شهید وطنی قائمشهر /  پنج هزار تماشاگر
گروه داوری: امیر عرب براقی / کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – مهدی سیفی ؛ داور چهارم: حسین زیاری / ناظر: رضا سخندان

ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیرمهدی جانملکی، سعید غلامعلی‌بیگی، سیداحمد موسوی، علی داوران (۶۷- رضا جعفری)، مهرداد عبدی، ایوب کلانتری، فرزاد زامهران، صابر حردانی (۶۷- علی شجاعی)، کریم اسلامی (۸۲- محمدرضا مهدی‌زاده)
سرمربی: حمید مطهری

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۷- ابوالفضل جلالی)، کوین یامگا (۴۶- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری (۷۷- سجاد شهباززاده)، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی، ارسلان مطهری (۷۷- آرمان رمضانی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

🟨 اخطارها:
نساجی: مهرداد عبدی (۱۸) صابر حردانی (۴۰)
استقلال: کوین یامگا (۳۵) رزوبه چشمی (۶۸)

⚽شرح گل:
نساجی صفر – استقلال یک (دقیقه ۵۲: ارسلان مطهری): روی توپ گیری فوق العاده آرش رضاوند از مهرداد عبدی، این بازیکن با یک پاس زمینی دیدنی، ارسلان مطهری را در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن با ضربه ای چیپ و دیدنی، دروازه حقیقی را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.

نساجی یک – استقلال یک (دقیقه ۶۹: ایوب کلانتری): یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه برای نساجی به دست آمد که ایوب کلانتری با شلیکی دیدنی و تماشایی، به شکلی فوق العاده دروازه استقلال را باز کرد تا بازی مساوی شود.

 

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۲: استقلال در همان دقایق ابتدایی صاحب فرصت خوبی شد که پاس قایدی خوب نبود و توپ به سختی نصیب محبی شد و در ادامه نیز شوت مهری با برخورد به مدافع نساجی راهی کرنر شد.
دقیقه ۳: حملات استقلال ادامه پیدا کرد و یک فرصت استثنایی برای این تیم از دست رفت. ارسال دیدنی محبی به روی دروازه با ضربه سر تماشایی این بازیکن همراه شد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد تا این موقعیت از دست برود.
دقیقه ۵: استقلال که بازی را فوق‌العاده آغاز کرده، توسط محبی در محوطه جریمه نساجی صاحب موقعیت شد که شوت این وینگر بوشهری را علیرضا حقیقی با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد.

 

دقیقه ۱۶: ارسال سعید مهری به روی دروازه با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۱: حرکت تیمی و دیدنی بازیکنان استقلال و پاس محبی با ضربه سر در پشت محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید که شوت روی پای او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۵: ارسال خطرناک سیداحمد موسوی از سمت راست، فرصت بسیار خوبی را برای کریم اسلامی ایجاد کرد که این بازیکن در تایمینگ پرش دچار اشتباه شد و نتوانست با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کند.
دقیقه ۳۲: شوت محکم و روی پای حردانی با برخورد به پای سعید مهری تغییر مسیر داد و به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به کرنر رفت.

 

دقیقه ۳۴: آرش رضاوند پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از جا گذاشتن مدافع روبه‌رو، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که شلیک تماشایی این بازیکن با اختلافی فوق‌العاده کم و به شکلی بسیار خطرناک مماس با تیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: ارسال دیدنی سعید مهری به روی دروازه در موقعیتی فوق‌العاده به ارسلان مطهری رسید که ضربه عجیب این بازیکن به جای اینکه به سمت دروازه برود، به پشت سر او رفت و این فرصت مهم از دست رفت.
دقیقه ۴۶: در همان ابتدای نیمه دوم استقلال یک موقعیت خوب دیگر را از دست داد. قایدی روی یک پاس خوب ارسلان مطهری در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار گرفت که ضربه این بازیکن را گلر نساجی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.
دقیقه ۴۷: صالح حردانی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او در مسیر دروازه با تکل دیدنی مهرداد عبدی دور شد.
دقیقه ۵۶: احمد موسوی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه زمینی او را سیدحسین حسینی مهار کرد.
دقیقه ۵۷: شوت راه دور سعید مهری را علیرضا حقیقی مهار کرد.
دقیقه ۷۲: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که ضربه ایستگاهی قایدی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۰: قایدی در کمتر از یک دقیقه، ۲ مرتبه دروازه نساجی را تهدید کرد. ضربه اول او با فاصله به بیرون رفت و شوت دوم او با برخورد به مدافع نساجی راهی کرنر شد.
دقیقه ۸۴: استقلال یک موقعیت فوق العاده را به شکلی باورنکردنی از دست داد. حرکت تماشایی محبی از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه با یک ارسال دقیق به دهانه دروازه همراه شد و در شرایطی که شهباززاده یک دروازه خالی را مقابلش داشت، ضربه این بازیکن به طرز باورنکردنی از کنار تیرک به بیرون رفت.

در دقایق پایانی یک بار به خاطر سرنگون شدن قایدی و دو بار به خاطر هند استقلالیها اعتقاد به پنالتی داشتند که داور چنین اعتقادی نداشت .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.