درباره اتفاقات تلخ بازی با سایپا

همیشه سعی کرده ام و کرده ایم در جهت منافع استقلال قدم برداریم حتی اگر نظر و دیدگاهم برخلاف نظر اکثریت هواداران باشد چون ما از این راه نه امرار معاش میکنیم و نه کسب در آمد و چیزی که برایمان اهمیت دارد فقط و فقط و فقط نام بزرگ استقلال است و خدمت به آن .

از دیروز که پیام دادم به علی قربانی بی حرمتی و بی احترامی نشود خودم بی احترامی و بی حرمتی زیاد دیدم و شنیدم و خیلی ها حتی پیام میدادند شما چیزی از فوتبال نمی فهمید و مشکلات را نمیبینید و ایرادات را نمیبیند و فقط از حمایت حرف میزنید . هرگز قصد اثبات خود را نداشته و ندارم ولی در برابر صحبتهایی که قلب آدم را به درد می آورد لازم میبینم فقط چند نمونه از مدارک را با توضیح قرار دهم و با این توضیح که شاید دو برابر سالهای زندگی خیلی از این منتقدین فقط هوادار استقلال بوده ام .

 

نمونه اول

ابتدای فصل همه شور و شوق پیوستن پژمان منتظری به استقلال را داشتند و با شنیدن نام این بازیکن از خود بی خود شده بودند ولی نظر شخصی بنده چه بود ؟

در اسکرین زیر مشاهده می فرمایید :

خب برخی ها مو میدیدن و ما پیچش مو . پژمان در سه بازی سه اشتباهی داشته که مستقیم با نتیجه بازی در ارتباط بوده و بقیه فصل هم مشکل مصدومیت داشته . البته روزهای سختی باز در انتظار پژمان عزیز که اعتقاد دارم یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران بعد از انقلاب می باشد هست .

آیا بنده ای که از اول اعتقاد داشتم پژمان فعلی نمیتونه به استقلال کمک کنه باید پژمان بکوبم ؟ اصلا موردی دیدی به اشتباهات اشاره کنم و درصدد تخریب روحیه اش باشیم ؟خیر مسلما چنین نبوده و نخواهد بود و پژمان و بقیه بازیکنان به یک میزان مورد حمایت خواهند بود و نظرات درج شده در اسکرین برای قبل از فصل می باشد نه برای زمان فعلیکه او بازیکن استقلال است .

نمونه دوم

ابتدای فصل همه به منصوریان فشار می آوردند که جباری را جذب کند و ۹۰ درصد هواداران اعتقاد داشتند جباری می تواند به استقلال کمک کند و نه جپاروف و اعتقاد داشتند جپاروف در سپاهان نتوانسته خوب باشد و در استقلال هم موفق نخواهد بود ولی نظر شخصی بنده در آن زمان این بود :

جباری و جپاروف آمدند و نتیجه اش هم مشخص شد و نیاز به توضیح بیشتری ندارد .

نمونه سوم

چون این بحث ها خارج از حوصله خوانندگان آبی پوشان است از این دست مثالها که زیاد است نمی آورم و میرویم سراغ نمونه آخر و دم دست تر تا مطلب را جمع و جور کنیم .

شفر مربی استقلال شده و نتایج خوبی کسب می کرد و سه تا و چهارتا میزد و همه لذت می بردند . به واقع مشخص است شفر تیم را متحول کرده و فرق بین مربی بین المللی بزرگ و با تجربه با مربی جوان داخلی را کاملا مشاهده کردیم ولی هیچ کس کامل کامل نیست و وقتی استقلال ۴ تا زد هم بنده و رفیق فوتبال فهم خودم دغدغه استقلال را داشتیم و فرصت خوشحالی زیادی به خودمان ندادیم و نگران آینده بودیم . شاید بگویید استقلال ۴ گل زده و شما نگران بودید ؟ بله نگران بودیم و اسکرین های زیر را که پیامک های بنده و رفیق فوتبالی خودم است را به دقت نگاه کنید که بعد از زدن ۴ گل مکالمه شده است :

بله دوستان عزیز وقتی شما داشتید از برد ۴ گله استقلال در پوست خود نمی گنجیدید ما نگران بودیم و دلهره داشتیم .

اینها را نگفتیم برای تخریب شفر چون در حدی نیستیم درباره این مربی بزرگ و باتجربه چنین نظری بدیم و مسلما تغییرات او در استقلال محسوسه و همه لذت می بریم ولی ایرادات هم گفتیم که بدونید اینطور نیست که چیزی از فوتبال نمی فهمیم و ما هم موهای خود را در این فوتبال سفید کرده ایم . چند ایراد کادر فنی جدید را هم دیده ایم و نگرانمان کرده و به جز چند دوست و رفیق نزدیک به کسی نگفته و بازگو نکرده ایم همانطور که ایرادات کادر فنی قبلی را بولد نمی کردیم و وظیفه حمایت داشتیم از کادر فنی فعلی هم چنین حمایتی میشه و درج مطالب فوق به این دلیل بود که خیلی از دوستان اتهام حمایت چشم بسته داشتند و خواستیم بگیم چنین نیست و خیلی از وقتها پیچش موهایی را میبینیم که هوادار عادی در شرایط احساسی نمی بیند .

و اما توهین و تحقیر بازیکن و مربی را تمام کنید …

شاید شعار باشد و تکراری که بگوییم در مکتب تاج و در مکتب حجازی ها و پورحیدری ها و… توهین جایی ندارد . شاید دیگر این حرفهای ما خریدار نداشته باشد و هواداران جدید فوتبالی درک درستی از این مکتب ها نداشته باشند ولی حداقل بیایید منطقی ببینیم .

اولا در مورد کیفیت فنی و کار آیی قربانی نیاز به توضیح و آنالیز بیشتری نمی بینم چون در شرایط فعلی و با این هجمه حرفهای بنده شاید خریدار کمی داشته باشد ولی می توانید تحلیل نود و حرفهای علیرضا اکبرپور و آرش برهانی و مهدی امیر آبادی و… را درباره او بخوانید . اینها دیگر شناخته شده هستند و پیشکسوت استقلال و نمیتوانید مثل ما برچسب بزنید از کسی پولی میگیرند .

و اگر هم از نظر فنی زیر صفر باشد باز خود او نگفته من را فیکس بازی بده و این نظر کادر فنی است . در حرف میگوید از شفر حمایت می کنیم و در عمل دارید روحیه ابزار فعلی و موجود او را برهم میزنید و تیمش را تضعیف می کنید ؟ این رسم هواداری نیست دوستان من . حمایت از شفر یعنی حمایت از همه تصمیمات او نه اینکه چاله اندازی جلوی مسیر او . بنده به شخصه منتقد اصلی بازی کردن بازیکن خاصی هستم ولی چون تصمیم سرمربی تیمم است احترام میگذارم و به شفر اعتماد می کنم .

قربانی هم انسان است و حس دارد و خانواده دارد و …. چرا باید توهین کنیم ؟ مگر همین قربانی نبود در دربی طوری خوشحالمون کرد که هنوز هم کری برای تیم رقیب میخوانیم ؟

یعنی اگر در بازی دیروز آن پاس زیبای خسرو و بی دقتی قربانی نبود همه چیز اوکی بود ؟

مردی نبود فتاده را پای زدن

گر دست فتاده‌ای بگیری، مردی

در آخرجمله زیبای شفر بعد از بازی دیروز را تکرار میکنیم که گفت :

وقتی می بریم دوستان زیادی داریم
وقتی نمی بریم فقط دوستان خوب را داریم

بیایید همیشه کنار استقلال باشیم و همیشه دوستان خوب استقلال و نه دوست روزهای برد و خوشی .

 

پ ن : مطالب درج شده دیدگاه شخصی اینجانب هادی صاحب خواجه مدیر مجموعه آبی پوشان می باشد و ارتباطی به دیدگاه کلی مجموعه ندارد و هدف از درج آن این است که اگر حمایتی می شود آگاهانه و با دیدن مشکلات است و نه چشم بسته و از همه هواداران هم تقاضا داریم از همه ارکان باشگاه در هر شرایطی حمایت نمایند حتی با دیدن مشکلات و کاستی ها چون وظیفه هوادار , هواداری است و لا غیر

 

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “درباره اتفاقات تلخ بازی با سایپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.