سه امتیاز شیرین از اراک

استقلال در بازی خارج از خانه به برد مهمی برابر آلومینیومی رسید که سخت شکست میخورد .

شاگردان ریکاردو ساپینتو که در نیمه اول موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردند ، در نهایت با تک‌گل زیبای مهدی قائدی، سه امتیاز ارزشمند برای ماندن در کورس قهرمانی به دست آوردند.

از طرف دیگر، شاگردان مهدی رحمتی نیز در نیمه اول و دوم فرصت‌های ایده‌آلی برای گلزنی به دست آوردند که از دست رفت تا آلومینیوم در رسیدن به گل ناموفق باشد.

استقلال با این پیروزی ۵۲ امتیازی شد و بار دیگر بالاتر از پرسپولیس در رده دوم قرار گرفت و حالا در انتظار نتیجه دیدار سپاهان و تراکتور است.

روز: جمعه
تاریخ: ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ساعت: ۱۹:۳۰
ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک
داور وسط: پیام حیدری
کمک‌ها: امیرمحمد داوودزاده، محمد عطایی و امیرسامان سلطانی
ناظر داوری: حاتم بک‌پور

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (دقیقه ۷۰- صالح حردانی)، کوین یامگا،  زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۷۳- امید حامدی‌فر)، سعید مهری (دقیقه ۸۴- محمدحسین مرادمند)، آرش رضاوند، مهدی قائدی (دقیقه ۸۴- رضا میرزایی)، محمد محبی، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۳- پیمان بابایی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

ترکیب آلومینیوم اراک:
حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده (دقیقه ۶۵- اسماعیل شریفات)، محمود قائدرحمتی، هانسل زاپاتا (دقیقه ۷۶- مجتبی فخریان)، سیدمهران موسوی، محمدرضا آزادی (دقیقه ۸۱-امیرحسین نعمتی) ، محمدرضا مسلمی‌پور (دقیقه ۶۵-امین جهان کهن)، میلاد فخرالدینی، سید محمداحسان حسینی (دقیقه ۸۱-امیرمحمد هوشمند)
سرمربی: سیدمهدی رحمتی

 

🟨 اخطار:

استقلال: زبیر نیک‌نفس (۱۱) کوین یامگا (۷۲)  سعید مهری (۷۴)

آلومینیوم اراک: امیرمحمد هوشمند (۳+۹۰)

⚽️ شرح گل:

دقیقه ۵۵: استقلال یک – آلومینیوم صفر (مهدی قائدی)؛ جعفر سلمانی از سمت چپ پاس کوتاهی را برای قائدی ارسال کرد و او در محوطه جریمه پس از دریبل مدافع پیش روی خود، با شوت زیبایی دروازه پورحمیدی را باز کرد.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۵- آلومینیوم از سمت راست خطای کاشته را روی دروازه استقلال سانتر کرد که ضربه سر محمدزاده از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹- ضربه خطرناک زاپاتا پس از برخورد با دفاع استقلال به کرنر رفت.

دقیقه ۲۰- محمد محبی در موقعیتی تک به تک با پورحمیدی صاحب موقعیت شد که ضربه او را گلر آلومینیوم به خوبی دفع کرد. پس از این صحنه، بازیکنان میزبان به‌شدت نسبت به آفساید بودن این صحنه اعتراض داشتند.

دقیقه ۲۵- شوت سنگین و خطرناک مهدی قائدی در محوطه جریمه آلومینیوم در اختیار حسین پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه ۲۸- آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه عالی و خطرناک او با برخورد به تیرک دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۲۹- ضربه خطرناک و استثنایی زاپاتا از نزدیکی محوطه جریمه را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۴- باز هم مهری شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوت او با پای چپ را این مرتبه پورحمیدی با واکنشی مناسب برعکس داد.

دقیقه ۴۰- مسلمی‌پور از سمت چپ سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر زیبای آزادی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- محمد محبی در موقعیتی ایده‌آل صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت او به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۰- با اشتباه محمداحسان حسینی، ارسلان مطهری در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه ۸۳- شاگردان رحمتی با انجام یک کار ترکیبی صاحب موقعیت در محوطه جریمه شدند که شوت خطرناک فخریان از کنار دروازه به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن:
مهدی قائدی- ستاره این روزهای استقلال که دوران خوبی را همراه با آبی‌پوشان پشت سر می‌گذارد، بعد از درخشش در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن، حالا در تقابل با آلومینیوم نیز پس از خلق موقعیت‌های خوب گلزنی، در دقیقه ۵۵ به شکلی زیبا تک‌گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند و آن‌ها را در کورس قهرمانی نگه داشت.

📌اتفاق ویژه: 
پیش از شروع نیمه دوم و زمانیکه ریکاردو ساپینتو قصد داشت به سمت نیمکت تیمش برود، بر اثر برخورد یک بطری آب معدنی روی زمین افتاد و دقایق ابتدایی نیمه دوم را از دست داد. مسئله ای که سبب شد تا کادرپزشکی استقلال روی سر سرمربی پرتغالی حاضر شود. علاوه بر این، آلومینیوم پس از ۱۰ هفته تن به شکست داد و بازی را واگذار کرد.

🔴حاشیه:

*بازی با حدود ۸ دقیقه تأخیر آغاز شد.

*میلاد فخرالدینی و‌ محمدرضا آزادی قبل از شروع مسابقه به سمت نیمکت استقلال رفتند و با اعضای حاضر در کنار زمین به خوش و بش پرداختند.

*ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک با حضور هواداران آلومینیوم و استقلال به‌طور کامل پر شده است.

*آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی، یکی از نفرات حاضر در استادیوم برای تماشای این مسابقه است.

 

*پس از اعلام خطا به نفع استقلال در پشت محوطه جریمه آلومینیوم، رحمتی اعتراض شدیدی به کمک داور چهارم داشت که باعث شد ناظر بازی او را به آرامش دعوت کند.

*قبل از شروع نیمه دوم، بعضی از هواداران به سمت ریکاردو ساپینتو بطری پرت کردند و باعث شدند او روی زمین بیوفتد. به همین دلیل، ۴۵ دقیقه دوم با تأخیر آغاز شد

*محمد نوازی با دریافت کارت قرمز از داور مسابقه، از روی نیمکت آلومینیوم اخراج شد.

*دو مرتبه با حضور جیمی‌جامپ در زمین مسابقه، جریان بازی متوقف شد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.