صحبت‌های ریکاردو ساپینتو بعد از بازی با پیکان

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در کنفرانس خبری بعد از بازی با پیکان:

بازی؟

در نیمه اول خیلی قوی ظاهر شدیم و از بالا فشار می‌آوردیم. نیمه اول تیم حریف را کنترل کردیم و موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم. در کارهای ترکیبی خوب کار کردیم و باید در گلزنی خودمان را تقویت کنیم. بازی کردن در مقابل تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند واقعا سخت است چون نمی‌خواهند ببازند و منتظر اشتباه ما هستند تا از آن‌ استفاده کنند. بعضی مواقع واقعا دوست داشتیم توپ را با دست بگیریم و وارد دروازه پیکان کنیم. با ۹ بازیکن دفاع می‌کردند و خوب این کار را می‌کردند. واقعیت این است که اگر نتوانید در دقایق اول گل بزنید، کار سخت خواهد شد. در این بازی فقط گل نزدیم و اگر به آمار هم نگاه کنید ما بهتر بودیم. باید در خط تهاجمی خودمان را تقویت کنیم و در تمام کردن‌ها بهتر کار کنیم. ناراحتیم که در خانه سه امتیاز را از دست دادیم چون می‌توانستیم با این پیروزی به بالای جدول برسیم. می‌خواستیم بازی را ببریم اما این فوتبال است. اگر گل نزنید، نمی‌توانید پیروز شوید.

اعتراض برخی هواداران؟

هواداران ما را دوست دارند و می‌خواهند ما پیروز شویم. ما هم برای پیروزی وارد زمین می‌شویم و من با تمام وجود کار می‌کنم تا تیمم برنده شود. به شانس اعتقاد ندارم و به تلاش کردن ایمان دارم. باید جوری بازی کنیم که در شان و لیاقت استقلال باشد. باید جوری بازی کنیم که لیاقت استقلال باشد و همیشه ببریم و فوتبال خوبی بازی کنیم. درست است که باید خودمان را تقویت کنیم اما چیزهای خوبی در بازی ما وجود داشت. اگر در نیمه اول دو سه گل می‌زدیم، بازی متفاوتی می‌شد. ما تسلیم نمی‌شویم و روی نقاط ضعف خود کار خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد. می‌جنگیم و ایمان داریم که قهرمان می‌شویم.

داور؟

اگر دوباره بازی را ببینید، داور خطاهای ۵۰-۵۰ را به نفع حریف می‌گرفت و دروازه‌بان‌شان هم وقت تلف می‌کرد. یک پنالتی برای ما گرفته نشد و صحنه واضحی بود. داور نزدیک بود و دید بازیکن پیکان با دست توپ را لمس کرد. در هر بازی یک چیزی بر علیه تیم ما وجود دارد. زمانش است که داوران عملکردشان را بهتر کنند چون فرصت‌ها را از ما می‌گیرند و این برای ما سخت است. امیدوارم بازی‌های بعدی خوب عمل کنند. تصمیم داور روی نتیجه بازی امروز تاثیر داشت.

راهکاری گلزنی مقابل تیم‌های اتوبوسی؟

باید ادامه دهیم و تلاش کنیم. اگر مقابل تیم‌های دفاعی شانس گلزنی نداشتیم، می‌شد بگوییم راهکاری برای حمله وجود نداشت اما در این بازی موقعیت‌های خوبی خلق کردیم. با این حال روی تمام کردن‌ها باید کار کنیم و این کار را ادامه می‌دهیم. امیدوارم شانس هم با ما یار باشد.

اظهارات سرمربی پیکان مبنی بر بدون موقعیت بودن استقلال؟

او نظر خودش را دارد و به نظر او احترام می‌گذارم. شاید چیزهایی را فراموش کرده است. اگر او آمار را ببینند متوجه می‌شود بیش از ۶۰۰ پاس داشتیم و ۱۷ شوت زدیم و ۱۰ فرصت داشتیم. نمی‌دانم او کدام بازی را دیده اما به او خسته نباشید می‌گویم که توانست امتیاز بگیرد. پیکان لایق امتیاز گرفتن نبود. هیچ چیز را نباید باهم قاطی کنیم. باید برخی مواقع ریسک کرد تا موقعیت ایجاد شود و این باعث می‌شود موقعیت‌ برای حریف خلق شود. اما به معنی این نیست که حریف لایق امتیاز گرفتن بود چون آن‌ها فقط منتظر چنین موقعیت‌هایی هستند. لیگ برتر رقابتی است و تیم‌هایش می‌جنگند. آن‌ها هم خوب کار کردند و بازی‌های فشرده‌ای انجام دادند. هر بازی سخت است و باید بیشتر کار کنیم. امیدوارم همه چیز خوب شود.

ترکیب خط حمله؟

هنوز داریم کار می‌کنیم. باید بازی را ببینیم و نقاط ضعف و قوت را پیدا کنیم و بهبود ببخشیم. برای مثال مهدی قایدی کامل آماده نیست و بازیکنان دیگر هم همینطور هستند. من دوست دارم با بهترین بازیکنانم بازی کنم و به دنبال یک سیستم عالی هستم. امروز تمام تفکراتم را به تیم انتقال دادم. کوین یامگا دفاع راست بازی کرد و بازی را با سیستم متفاوت ۲-۴-۴ به پایان رساندم. از سیستم جایگزین استفاده کردیم که روی آن در این هفته کار کرده بودیم. باید روی گلزنی‌مان کار کنیم تا بتوانیم امتیاز بگیریم. بازیکنان زیادی در تیم داریم و به دنبال استفاده از بهترین بازیکنان هستیم. نبردیم اما کارهای خوبی انجام دادیم. بازی به بازی بهتر خواهیم شد و بازیکنان به شرایط مطلوب‌شان خواهند رسید.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.