صحبت‌های ریکاردو ساپینتو بعد از برد مس رفسنجان

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد از مصاف با مس رفسنجان:

بازی؟
امروز یک بازی فوق‌العاده برای هواداران فوتبال و تماشاگران بود. دو تیم خوب با هم جنگیدند تا برنده شوند. یکی در پی این بود که به رتبه چهارم جدول برسد و دیگری هم که تیم ما باشد، امیدوار به قهرمانی بود. فکر می‌کنم در تمام طول بازی ما بهتر بودیم. فرصت‌های زیادی را ایجاد کردیم. البته آن‌ها هم موقعیت‌هایی داشتند. گلی که ما خوردیم را متوجه نشدم چه شد و باید ببینم چه اتفاقی افتاد که توپ گل شد. با این حال به اندازه‌ای قوی بودیم که بازی را عوض کردیم و برنده شدیم. بازیکنان ما هنوز باور دارند که تا لحظه آخر می‌توانند گل بزنند. تنها چیزی که به آن افتخار می‌کنم، روشی است که تیم کار می‌کند و به آن باور داشت. بعد از هفته سختی که به دلیل تساوی با صنعت نفت داشتیم اما بازیکنان ما جان خود را می‌گذارند و راحت نیست که با ذهن آسوده بازی کنیم. از ماه نوامبر خودم دستمزدم را نگرفته‌ام. بازیکنان هم ۵-۶ ماه است دستمزد خود را نگرفته‌اند ولی تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم. ما یک جام برای بردن داریم. به نظرم ما در این جام لیگ برتر بازنده نیستیم. تصمیمات خیلی بد ما را از قهرمانی دور کرد. دو بازی قبل از اینکه فصل تمام شود، در همین زمان استحقاق داشتیم که قهرمان شویم. هیچکس فراموش نمی‌کند که استقلال قهرمانی را از دست نداد. اشتباهات داوری ما را از قهرمانی دور کرد. لطفا این را بنویسید که این واقعیت در مورد قهرمانی است. امیدوارم برای فصل آینده VAR داشته باشیم. با VAR به نظرم خیلی سخت است این اتفاقات رخ دهد. باید ببینیم برای آوردن VAR جدی هستند یا نه ولی ما قهرمانی را از دست ندادیم. تصمیمات بد ما را از قهرمانی دور کرد. بدون امکانات و سخت افزارهای مورد نیاز، سه مدیر عامل در یکسال داشتیم و این باور نکردنی است. ولی فصل فوق العاده‌ای بود و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. حتی بازیکنانی که قبلا در استقلال بودند، به من گفتند چنین شرایطی را در این تیم تجربه نکرده‌اند. امیدوارم در آینده این باشگاه فوق‌العاده با هواداران فوق العاده‌اش حمایت مالی بیشتر داشته باشند و همه مواردی که من قبلا در موردش صحبت کردم را داشته باشد. برای اینکه همان شرایطی را که سایر تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند دارند را داشته باشیم.

تمدید؟
به نظر من وقتی که شما می‌خواهید کاری را انجام دهید،‌ باید هماهنگی‌های لازم در زمان درست باشد. نمی‌شود با مربی که این فصل فوق العاده را سپری کرده و اولین سوپرجام تاریخ باشگاه را گرفته، ۲ هفته مانده به اتمام فصل قراردادش را تمدید کنید. باید از حالا برای فصل آینده برنامه داشته باشیم. دو ماه زمان لازم است تا این کار را خوب انجام بدهیم. من هفته قبل با آقای کریمی صحبت کردم و گفت این نیت را دارد تا قراردادم را تمدید کند و با مدیر برنامه‌های من حرف می‌زند. تا الان خبر جدیدی ندارم و فعلا منتظر هستم. البته باید برای آینده خیلی چیزها باید تغییر کند. باید برنامه پیش فصل خوبی داشته باشیم، اردوی تدارکاتی در نظر بگیریم،‌ محل تمرین مناسب تعیین شود، جذب بازیکنان صورت بگیرد، تمدیدها انجام شود و … که به نظرم باید کارها زودتر انجام شود. امیدوارم زودتر درباره مسائل مختلف تصمیمات درستی بگیریم چون همین الان هم برای خیلی چیزها دیر شده است. من نمی‌توانم با کسی صحبتی کنم وقتی خودم هنوز قراردادی ندارم. نمی‌دانم آقای کریمی می‌ماند یا می‌رود. مدیریت جدید می‌آید یا نه. این موضوعات کمی باور کردنی نیست که در این فصل باشگاهی در سطح استقلال چنین شرایطی داشته باشد. بازیکنان و مربیان باشگاهی مثل استقلال ۶ ماه دریافتی نداشتند ولی از بازیکنان قهرمانی می‌خواهند. باور کردنی نیست و تاکنون چنین چیزی در زندگی‌ام ندیده بودم. اگر قرار باشد بمانم، برای فصل بعد باید خیلی چیزها درست شود و اگر این‌طور باشد که شش ماه پول تیم را ندهند، من نیستم. باید باشگاه چیزهایی که می‌خواهیم را آماده کند و همان امکانات و شرایطی که حریفان ما دارند را فراهم آورد. دیدم اینجا دو زمین هست و هتل خوبی دارد. و ما تنها یک زمین داریم. امکانات برای ریکاوری نداریم. من می‌خندم که گریه‌ام نگیرد. امیدوارم آینده استقلال خیلی بهتر از این شود.

حضور در مس؟
نه، هیچ پیشنهادی ندارم. وقتی رسیدم گفتم این چیست. فکر کردم زمین بازی است اما دیدم دروازه ندارد پس زمین تمرین است. هتل و امکانات خیلی خوبی دارند و به باشگاه مس رفسنجان تبریک می‌گویم.

درگیری با سرپرست مس؟
نه. تنها چیزی که فکر می‌کنم این است که احترام زیادی برای تیم مس قائلم ولی در نیمه اول زیاد توپ را نگه می‌داشتند و هر صحنه خطرناکی که ما درست می‌کردیم توپ را نگه می‌داشتند. بازی را متوقف می‌کردند. گلر خوبی دارند ولی باتجربه است و بازی را با افتادن روی زمین می‌خواباند. به مربی حریف هم همین را گفتم. گفتم ببخشید اما در نیمه دوم برای صحنه‌های کوچک دیگر توپ را پس نمی‌دهیم. البته اگر مشکل جدی مثل برخوردهای سر برای بازیکن پیش بیاید شرایط فرق دارد ولی این صحنه‌های کوچک نه. به مربی و سرپرست‌شان گفتم اگر سر صحنه‌های الکی بازی را نگه دارند و وقت را تلف کنند، توپ را نمی‌دهیم.

داوری؟
بازی معمولی بود و فکر می‌کنم کارش را خوب انجام داد. بعضی خطاها گرفته نشد اما برای هر دو طرف بود. صحنه بزرگی نبود ولی خوب قضاوت کرد. اثرگذاری روی نتیجه نداشتند.

از دست رفتن جام؟
درباره‌اش کامل صحبت کردم. قهرمانی را از ما نگرفتند. به خاطر تصمیمات بد داوران، قهرمانی از ما گرفته و دور شد. ما از دست ندادیم. اگر VAR بود، ما قهرمان لیگ می‌شدیم.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.