صحبت‌های ساپینتو در نشست خبری قبل از مصاف با هوادار

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از مصاف با هوادار به شرح زیر است:

صحبت اولیه؟

اول از همه، دلم برای همه شما تنگ شده بود. خیلی وقت بود که همدیگر را ندیده‌ایم. دل شما هم برای من تنگ شده بود؟ باعث افتخار است که در کنار هم در اینجا حضور داریم. قبل از اینکه درباره بازی پیش رو صحبت کنم، درباره جریمه خود صحبت می‌کنم. من از این بابت ناراحتم و لایق این مساله نبودم. با این رای مایوس شدم و احساس می‌کنم صداقت و جدیتی نبود. قرار بود که صحبت کنیم و صحنه‌هایی که دیدیم چیزی در آن‌ها وجود نداشت. بیشتر از زمان جلسه کمیته انضباطی ماندیم و آن‌ها هم تایید کردند که آقای ساپینتو شما تحریک شدید و جریمه هم تعلق نمی‌گیرد اما دو بازی محروم و به جریمه نقدی محکوم شدم. چه اتفاقی افتاد که وقتی از جلسه بیرون رفتم، به من گفتند که نتیجه جلسه این شده است و به من گفتند صحبت نکن؟ این مساله واقعا باعث شگفتی من شد و لایقش نبودم. اگر روزی کاری کنم شاید ۱۰ جلسه محرومم کنند. می‌خواستم این موضوع را با شما در میان بگذارم. وقتی روی یک نفر دست می‌گذارند، تاثیرش برای همه است.

داوری؟

تا کجا می‌خواهند اینطور رفتار کنند؟ کی می‌خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. ما با تیم‌هایی بازی کردیم که دفاع می‌کنند. فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم. ما لایق این هستیم که صداقت را ببینیم. می‌خواهم بپرسم چرا اشتباهات بزرگ را در بازی‌های ما انجام می‌دهند؟ واقعا تمامش کنید. وقتی به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برای استقلال بیاورم چون تیمی مثل استقلال، سپاهان یا پرسپولیس، احترامی از طرف داوران دارند. من فقط صداقت می‌خواهم ولی چیزی از آن‌ها ندیدم. اگر داوران با ما صادق بودند، ۶ امتیاز بیشتر داشتیم. ۶ امتیاز در این لیگ خیلی است. بازی‌های ما مقابل حریف‌ها سخت است و تیم‌ها خوب هستند و اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، خیلی سخت خواهد شد. این حقیقت است و اگر پنالتی‌ها را برای ما می‌گرفتند، شکاف بزرگی پیش می‌آمد. تیم‌های دیگر می‌توانند درباره مشکل خود صحبت کنند اما من درباره تیم خود حرف می‌زنم. ما دو فینال در پیش داریم. اولی برابر هوادار و دومی مقابل نساجی. درباره بازی سوپرجام، تصمیمی گرفته شده که نمی‌توانم بفهمم چه اتفاقی رخ داده است. ما استادیوم‌های خوبی داریم. اگر آزادی ورزشگاه بی‌طرفی نیست، ورزشگاه تیم‌های فولاد، سپاهان و ورزشگاه امام رضا مشهد یا استادیوم تراکتور، ورزشگاه‌های خوبی هستند. حتی چون بازی بدون هوادار است، می‌توان در آزادی بازی کرد. احترام زیادی برای مس کرمان قائل هستم اما این بازی یک فینال است و برای بازی کردن در مسابقه فینال، یک استادیوم خوب نیاز است. استادیوم کرمان هموار نیست و برای تیمی مثل ما که شرایط خودش را دارد، مطمئنا در آن بازی کار برای هر دو تیم سخت می‌شود. بازی کردن در زمینی که هموار نیست، اصلا مورد تایید نیست. این تصمیمی است که علیه ماست. امیدوارم کرمان روی زمین چمن خود کار کند. امیدوارم فینال خوبی را در پیش داشته باشیم نه اینکه به خاطر کیفیت زمین، شاهد شرایط خوبی نباشیم. همانطور که به هواداران قول دادم، ما خواهیم جنگید. نمی‌توانم قولی به هواداران بدهم چون از دست دادن ۶ امتیاز در لیگ و انتخاب این استادیوم علیه ماست ولی هر چقدر سعی کنند که با ما بد باشند، ما اتحاد خود را داریم و متحدتر خواهیم بود و امیدوارم در آینده تصمیم‌های درست‌تری ببینیم اما تا الان این احساس به من دست نداده است.

هوادار؟

خوبی است و مربی خوبی دارد. با این تیم بازی دوستانه داشته‌ایم. این تیم روند خوبی داشته و بهتر شده است. هوادار سیستم ترکیب خود را عوض کرده است. بازیکنان سرعتی در خط حمله دارد و باید مواظب این بازیکنان باشیم. یک بازی سخت در پیش داریم. در استادیوم پاس بازی می‌کنیم و به پیروزی در این بازی نیاز داریم. امیدوارم داوران هم در این بازی قضاوت خوبی داشته باشند.

تیم‌های دفاعی؟

متاسفم که برخی تیم‌ها با اصول ما که برای قهرمانی می‌جنگیم، بازی نمی‌کنند. دوست دارم حریف مثل پرسپولیس و سپاهان بازی کند اما اینطور بازی نکرده‌اند. شاید فوتبال خوب را در ادامه در پیش بگیرند اما من چنین چیزی را فعلا ندیده‌ام. من به این شیوه که دو اتوبوس پارک می‌کنند، احترام می‌گذارم. هر مربی‌ای ایده خودش را دارد. ما دوست داریم این شیوه مقابل تیم‌های دیگر هم اعمال شود اما آنطور که مقابل ما دفاع می‌کنند، مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند. من شیوه خودم را مقابل تیم‌های دیگر هم انجام می‌دهم. ما باید سخت کار کنیم و کار سختی در پیش داریم. اگر نتوانیم در لحظات مشخص گلزنی کنیم و داوران هم پنالتی نگیرند، کار سخت‌تر می‌شود. ما باید کارآمدتر ظاهر شویم و باید روی تمام‌کنندگی‌ها کار کنیم و روی آن هم داریم کار می‌کنیم.

ادامه دارد…

🆔 @Abipooshanchannel

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.