صحبت‌های ساپینتو در نشست خبری پس از برد تراکتور

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پس از مصاف با تراکتور در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران به شرح زیر است:

بازی؟

درباره بازی باید بگویم که در نیمه اول خیلی محکم و خوب ظاهر شدیم. رفتار و تمرکز بالایی داشتیم و توانستیم فشار زیادی به تراکتور وارد کنیم. جنگنده بودیم. ما به همه نشان دادیم که این بازی را باید ببریم. ما رفتار متفاوتی از خود در مقایسه با بازی قبلی نشان دادیم. ما در نیمه اول چند موقعیت گل‌زنی ایجاد کردیم و لایق این بودیم که در همان نیمه اول گل بزنیم و پیش بیافتیم. در نیمه دوم باز هم بازی را خوب شروع کردیم. در مقایسه با بازی قبلی چه با توپ و چه بدون توپ حتی با این که می‌دانستیم آن‌ها چطور می‌خواهد ما را پرس کنند، خوب کار کردیم و اعتماد به نفس بالایی داشتیم. ما موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و هم بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشتیم. متاسفانه روی یک موقعیت گل خوردیم. به نظرم آن گلی که خوردیم، برتری آن‌ها را توجیه نمی‌کرد ولی تیم ما برگشته است. حتی در مقابل این گل ناعادلانه و با این که می‌دانستیم زمان زیادی برای برگشت نداریم، چند تعویض برای کمک به تیم انجام دادیم و حتی سیستم را هم تغییر دادیم و جواب داد. این نتیجه کار سخت و ذهنیت برد بازیکنان بود و باید این ذهنیت را همیشه حفظ کنیم و این کار را ادامه دهیم. عملکرد بازیکنانم عالی بود. به نظرم نتیجه عادلانه بود و ما مقابل یک تیم خیلی خوب، بهترین بودیم. خیلی سخت است مقابل این تیم خوب کار کردن. خیلی منظم بودند و خیلی خوب می‌جنگند. فکر می‌کنم برای همه بازی خیلی خوبی بود. بابت نتیجه خوشحالم چون از شرایط خیلی بدی به این نتیجه رسیدیم. همه تحت فشار و ناراحت بودند چون لایق برخی اظهارات نبودند. بازیکنان نشان دادند با تمام وجود کار کردند و حرفه‌ای بودند و بازیکنانی داشتیم که با وجود مصدومیت جنگیدند. مثلا روزبه به صورت صد درصد وضعیت بدنی خوبی نداشت و سیاوش با وجود مصدومیت بازی کرد و با تمام وجود هم بازی کرد چون ما آپشن دیگری نداشتیم. این رفتاری است که در تیم لازم داریم.

بی دقتی در زدن ضربات نهایی؟

به نظرم در ایران به صورت کلی بازیکنان بااستعداد و باکیفیتی می‌بینیم. بعضی اوقات باید بیشتر حرفه‌ای باشند. این را به صورت کلی عرض می‌کنم. باید حس جاه‌طلبی بیشتری ایجاد کنیم تا بازی‌ها و عملکرد منظمی داشته باشند. بازیکنان من خیلی خوب و سخت تلاش کردند. به آن‌ها افتخار می‌کنم. با این حال فکر می‌کنم تمام‌کنندگی به صورت کلی در ایران مشکل دارد و تیم‌های دیگر هم چنین مشکلی دارند. امروز هم می‌توانستیم این بازی را از دست بدهیم چون کارآمدتر ظاهر نشدیم ولی مهم این است که موقعیت ایجاد کردیم. بازیکنان من در طول هفته سخت کار می‌کنند. این موضوع ربطی به تکنیک و تاکتیک ندارد بلکه یک چیز عاطفی و احساسی است. ما روی آن کار می‌کنیم. بازیکنان هم سعی می‌کنند خودشان را اصلاح کنند ولی فوتبال است و بعضی اوقات گل‌می‌زنید و بعضی اوقات گل نمی‌زنید ولی باید روی آن کار کنیم. مشکل اصلی ما ضربات آخر است و مشکل تمرین نیست. ما تمریناتی که داریم، شبیه‌سازی بازی است. بعضی وقت‌ها هم تیم حریف در خط دفاعی خوب ظاهر می‌شود یا دروازه‌بان حریف خوب است. ما باید خونسردتر باشیم ولی ما تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم. من به مهاجمانمان تیمم تماما اطمینان کامل دارم.

اظهارات خمز درباره داوری؟

من این موضوع را قبول ندارم. فکر می‌کنم داور یک بازی جدی انجام داد و پنالتی‌ها درست بود. کارت قرمز را چون دور بود، ندیدم. ما واقعا تیم خیلی خوبی بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم در ۹۰ دقیقه گل بزنیم. نتیجه به دست آمده، چیزی بود که ما لایقش بودیم. در بازی قبلی، گل نخست تراکتور آفساید بود. حتی سیاوش گفت که بازیکن یک متر در آفساید بود اما تلویزیون حتی آن صحنه را نشان نداد. کمک داور هم پرچم زد اما بعدش پرچم را پایین آورد. به نظرم بعضی وقت‌ها علیه ما می‌شود. این مشکلات باید سریعا حل شوند. برای داوران هم مشکلاتی به وجود می‌آید و کارشان سخت است. چند پا در زمین وجود دارد و تصمیم‌گیری برای داور سخت است. اگر VAR وجود داشت ما ۶ امتیاز بیشتر داشتیم و با یک امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بودیم. ما در بازی آخر ۳ امتیاز از دست دادیم. در بازی آخر باید یک پنالتی به سود ما اعلام می‌شد. صحنه‌ای که روی محبی خطا شد. با این حال من نتیجه را قبول کردم. ما امروز مقابل تیمی خوب، عملکرد خوبی داشتیم.

دلیل تفاوت استقلال در دو بازی؟

بعضی بازی‌ها عملکرد ما از حریف بهتر است. در بعضی بازی‌ها هم تیم حریف روحیه بهتری دارد مانند بازی قبلی. در بازی قبلی تراکتور اجازه نداد که ما بازی‌مان را انجام دهیم. ما به خاطر این که بدتر از تراکتور بودیم، نباختیم. ما به خاطر اشتباهات کوچک باختیم ولی من مسئولیت نتیجه را قبول کردم. ما مصدومان خیلی مهمی داشتیم. آن‌ها هم در حال برگشت به میادین هستند. جو هم بهتر شده است. ما بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح عالی بودند اما افت کردند ولی در حال حاضر به شرایط آرمانی قبل از جام‌جهانی‌شان نزدیک می‌شوند. در این لیگ تمامی بازی‌ها سخت است و اگر بخوابید و تنبلی کنید، هر تیمی می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد. پس باید تلاش کنیم و تنبلی نکنیم و همین گونه ادامه دهیم. باید تمرکز خود را حفظ کنیم.

بازی کردن مقابل خمز در دوران بازیگری؟

چبله قبل بازی با خمز درباره آن صحبت کردیم. ما همدیگر را می‌شناختیم چون قبلا مقابل هم بازی کرده‌ایم. خمز بازیکن بسیار خوب و رقابتی بود و الان هم مربی خوبی است.

قایدی؟

او لازم است به ما کمک کند مثل امروز. او استعداد خیلی زیادی دارد و به او صد درصد مثل تیمم اطمینان دارم. این بازیکنان کلیدی و با استعداد باید بیشتر در بازی‌ها ظاهر شوند و گاهی اوقات از اول بازی می‌کنند و بعضی وقت‌ها با تعویض تغییر ایجاد می‌کنند. او کسی نیست که نود دقیقه برود جلو و برگردد. این موضوع بازی او را از بین می‌برد. او روی ظرفیتش کار می‌کند و امروز هم به تیم کمک کرد و امیدوارم اینگونه ادامه دهد.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.