صحبت‌های فرهاد مجیدی قبل از دربی

◀️ مشروح صحبت‌های فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از مصاف با پرسپولیس:

بازی؟

همیشه دربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد. فردا با تیم بسیار خوبی بازی داریم. جدا از اینکه فردا دربی است، تیم پرسپولیس، تیمی است که چندین سال است که روند خوبی داشته و من فکر می‌کنم مهم‌ترین فاکتور این تیم این است که ثبات داشته و بازیکنانش را حفظ کرده و سال‌هاست که بازیکنانش کنار هم بازی می‌کنند و هماهنگی بسیار خوبی دارند و تیم فوق‌العاده خوبی هستند ولی امیدوارم در درجه اول بازی خوبی شود و هواداران دو تیم شاهد بازی جذابی باشند.

دلیل آماده بودن سیلوا و آمانوف؟

من یک نکته در مورد انتخاب بازیکنان بگویم. بازیکنانی که به ایران می‌آیند، ایجنت‌ها معرفی می‌کنند. یک فیلم بیست دقیقه‌ای نشان می‌دهند و بر اساس رزومه‌ای که دارند، انتخاب می‌شوند. ولی من درباره هیچ بازیکنی این کار را نکردم. یامگا را هم که اول فصل می‌خواستیم بیاوریم، در ابتدای فصل شاید باورتان نشود ولی من، آقای پین و آقای مصطفوی فکر می‌کنم حداقل چهار بازی ۹۰ دقیقه‌ای او را نگاه کردیم. برای آقای سیلوا هم باید بگویم که گزینه‌ها زیاد بودند ولی ترجیح دادم بازیکنی را بیاورم که در شرایط بازی باشد. او یک ماه قبل بازی کرده بود. نکته مثبتی که در تمام بازیکنان دیدیم، این بود که واقعا استقلال در آسیا به عنوان یک تیم بزرگ شناخته شده است و به خوبی از آن یاد می‌شود. همین آقای سیلوا وقتی رفته بود و رزومه باشگاه را دیده بود، به خود من گفت که خیلی خوشحالم که به یک تیم بزرگ آسیا می‌آیم. بنابراین بازیکنی که به این باشگاه بزرگ می‌آید، می‌داند که مسئولیت سنگینی دارد و برای همین بهترین عملکرد را هم از خودش نشان می‌دهد.

سیدعلی؟

من برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم قضاوت خوبی داشته باشند.

دانشگر؟

امروز آخرین جلسه تمرینی را برگزار می‌کنیم و وضعیت بازیکنان را بررسی می‌کنیم و تصمیم گیری می‌کنیم.

استراتژی دربی؟

مربی‌ای که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئن باشید که می‌بازد. بازی فردا برای من سه امتیازش مهم است. در طول هفته با بازیکنان برای کسب سه امتیاز صحبت کردم و اصلا یکبار نشده که من به مساوی فکر کنم. حتی به بازیکنانم گفته‌ام در صورت برد هم هنوز هیچ چیزی تمام نشده و ما باید تا هفته آخر برای قهرمانی بجنگیم. مهم این است که بازیکنان بدانند که تا موقعی که جام بالا نرفته، هیچ چیزی تمام نشده است. تنها چیزی که به آن فکر می‌کنم، قهرمان شدن تیمم است. من همه تلاشم را برای این هدف می‌کنم. فردا برای سه امتیاز بازی می‌کنیم و پیش‌بینی من این است که فردا یکی از دربی‌های بسیار خوب چند سال اخیر را خواهیم دید.

حضور تماشاگران؟

بسیار اتفاق خوبی است. من قبلاً هم گفتم که در زمان بازیگری‌مان هم وقتی استادیوم پر بود، انگیزه ما بیشتر می‌شد. الان هم همینطور است. چند سال است که هواداران به استادیوم نمی‌توانند بیایند و آمدن آن‌ها هم انگیزه بازیکنان را بیشتر می‌کند و هم جذابیت بازی را افزایش می‌دهد. من از این اتفاق بسیار خوشحال هستم.

اتهام جادوگری؟

واقعا شما به عنوان یک خبرنگار خجالت نمی‌کشید که این سوال را مطرح می‌کنید؟ یعنی قربون خدا بروم که بعضی وقت‌ها به آدم عزت می‌دهد که شما را به این روز می‌اندازد که این سوال را بپرسید. امیدوارم لیاقتش را داشته باشم. همیشه هم می‌گویم که خدا اگر لیاقتش را دارم، به من بیشتر بده. اگر هم ندارم، همینقدر کافیست که شما را به این روز می‌اندازد که این سوال را مطرح می‌کنید. جادوی من دعای مادر پیرم هست که هرروز برای من دعا می‌کند. جادوی من پدرم هست که با اینکه در قید حیات نیست، مطمئنم که حواسش به من هست و برایم دعا می‌کند. جادوی من تلاش بازیکنانم است که با همه مشکلات، با همه توانشان کار کرده‌اند. جادوی من حمایت همه هوادارانی است. جادوی من این است که با وجود همه شیطنت‌ها نتوانسته‌اند تیمم را بهم بریزند و مجبور شدند حرف بزنند تا نقابشان برداشته شود و مردم آن‌ها را بهتر بشناسند. جادوی من حمایت کادر فنی من است که شبانه روز تلاش می‌کند. شما که یک خبرنگار هستید، در شانتان نیست که این سوال را مطرح کنید. برای من هزار بار این حرف‌ها درآمده است. قبلا هم گفتم که با این حرف‌ها انگیزه من بیشتر می‌شود. خیلی خوشحالم و از خدا ممنونم که شما را به این روز می‌اندازد.

پایان لیگ در صورت برد استقلال در دربی؟

شما می‌توانید از بازیکنان من بپرسید. من در طول هفته به آن‌ها گفتم در صورت برد هم باید تا هفته آخر تلاش کنند. هیچ چیزی تمام نمی‌شود و استقلال باید تا هفته آخر این روند را داشته باشد. ما باید تمام تلاش خود را در هشت بازی پیش روی بگیریم. در صورت برد حتی یک اپسیلون هم انگیزه ما برای بازی‌های بعدی کم نمی‌شود.

 

در ادامه محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای تیم استقلال در خصوص سوال جادو، گفت: فقط رسانه شما (ایلنا) و همکاران شما و دبیر سرویس خبرگزاری شما از طریق کانال‌ها و پیج‌های مختلف اقدام به طرح این موضوع کردند و هیچ رسانه معتبری جز ایلنا اقدام به انتشار این مطلب نکرده و الان هم جرات نداشتند خودشان در این جلسه حاضر شوند و شما را فرستادند. خبرگزاری ایلنا و روزنامه خبرورزشی موضع‌گیریشان مشخص است و این موضوع سازماندهی شده بوده و با استراتژی آمده‌اید و ما به این آگاه هستیم.

در ادامه فرهاد مجیدی گفت: این یک صحبت هست و صحبت‌های دیگری هم هست که در مورد من و تیم بیان می‌کنند. این‌ها فقط به خاطر این است که خیلی‌ها از موفقیت استقلال خوشحال نیستند. این یک واقعیت است و آخر فصل درباره تمام آن‌ها صحبت می‌کنم. الان تنها چیزی که برای من مهم است این است که تمرکز من بهم نخورد و مطمئن باشید در خصوص دو رسانه‌ای که آقای نوری‌فر گفتند، با هواداران استقلال صحبت می‌کنم. به خصوص درباره خودی‌ها که اثراتشان بیشتر از ناخودی‌هاست، صحبت می‌کنم؛ کسانی که دوست ندارند استقلال با کس دیگری قهرمان شود. هر چیزی که شما به فکرتان برسد را برای این تیم به وجود آوردند. هیچ کسی نیامده از توانایی بازیکنان من صحبت کند. هیچ کس از تلاش بازیکنان من صحبت نکرده است. برای این نتایج زحمت کشیده شده است و من اگر پارسال سه چهار ساعت کار می‌کردم، امسال هفت ساعت کار می‌کنم. من از شما می‌پرسم. این فوتبال چه چیزی برای من دارد؟ آمده‌ام به این فوتبال که محبوبیتم بیشتر شود؟ قراردادم بیشتر شود؟ من همین الان می‌گویم که از زمان شفر تاکنون قراردادم را کامل دریافت نکرده‌ام. از سال ۹۰-۹۱، یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان طلب دارم. بحث مالی برای من نیست. این عشق و علاقه من به بحث مربی‌گری است. حرف‌های شما انگیزه من را بیشتر می‌کند. این چالش‌ها را دوست دارم تا به شما ثابت کنم که اینگونه نیست. متاسفانه برای تیم من خیلی مشکلات ایجاد کردند و بازهم از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بسیار حرفه‌ای و باهوش بودند و نگذاشتند تیم ما را بهم بریزند. به خاطر همین است که استقلال چندین سال است که قهرمان نمی‌شود. مفصل درباره رسانه شما و بعضی آدم‌ها که دوست ندارند استقلال قهرمان شود، در پایان فصل مفصل در پایان فصل صحبت می‌کنم.

مصدومان استقلال، جنب و جوش شما کنار زمین و تاثیر جایگاه دو تیم در دربی؟

تیمی که صدر جدول است و شش امتیاز جلو است، فشار کمتری روی آن وجود دارد. حالا شاید هم من اشتباه می‌کنم. در مورد جنب و جوش کنار خط هم باید بگویم این مدل مربی‌گری من است و چیزی نیست که بخواهم یک بازی انجام دهم و یک بازی انجام ندهم. گاهی اوقات در شرایط بازی پیش می‌آید و در کل باید بگویم در طول بازی تمرکزم بیشتر روی بازی است. بازیکن مصدوم هم خوشبختانه نداریم.

اظهارات منصوریان؟

اشکالی ندارد.

قول بازگشت شخصیت به استقلال و بالا بردن جام توسط وریا؟

من قول قهرمانی ندادم. من گفتم که تمام تلاشم را برای قهرمانی می‌کنم. من گفتم وقتی مطمئن از قهرمانی می‌شوم که وریا غفوری جام را بالا ببرد. تا آن زمان نه به رکوردی فکر می‌کنم و نه به چیز دیگری. من قول قهرمانی ندادم و گفتم همه تلاشم را برای خوشحالی هواداران می‌کنم. تا این لحظه هم بیشتر سهم این موفقیت‌ها را متعلق به بازیکنانم می‌دانم و از آن‌ها ممنونم. به معنای واقعی یک تیم بودند و پشت هم بودند. چرا تیم من نباید موفق شود؟ متاسفانه به تیم من زیاد پرداخته نمی‌شود. بیشتر در برنامه‌های تلویزیونی دنبال این هستند که چه تیمی از آن امتیاز کم شده است. وقتی وریا غفوری کاپیتان تیم من در دقیقه هشتاد به آن شکل استارت می‌زند و به عنوان تعویضی وارد زمین می‌شود، شما مطمئن باشید که تیم من می‌برد. اگر بحث فنی را کنار بگذارید، می‌بینید تیم من، یک تیم است و همه پشت هم هستند. این به من خیلی کمک کرده است.

اظهارات گل‌محمدی درباره کیفیت دربی رفت؟

هواداران دو تیم دوست دارند فوتبال جذابی را ببینند. اگر می‌بینید کیفیت بازی کمی پایین می‌آید به دلیل حساسیت بازی است. ولی من پیش‌بینی می‌کنم که هواداران دو تیم بازی خوبی را خواهند دید.

تقابل بهترین خط دفاع و حمله لیگ؟

درباره سیستم‌مان که نمی‌توانم در این جلسه صحبت کنم. اول صحبت‌های خود گفتم که با تیم بسیار خوبی بازی داریم. پرسپولیس نه تنها در خط حمله بلکه در دفاع و هافبک هم از بهترین‌های لیگ است. بازی سنگین و سختی را داریم. پیش بینی من این است که بازی خوبی می‌شود و هر تیمی از فرصت‌ها استفاده کند، برنده بازی خواهد شد.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.