صحبتهای محمود فکری بعد از دربی ۹۴

محمود فکری سرمربی استقلال در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

بازی؟
جا دارد به هر دو تیم، علی الخصوص به بازیکنان استقلال که با تمام وجود تلاش کردند، خسته نباشید بگویم. در مصافی که ما می‌توانستیم برنده از آن بیرون بیاییم، گل زودهنگام حریف باعث شد بازیکنان استرس بگیرند. در نیمه اول روند خوبی داشتیم. اگر پنالتی ما را اعلام می‌کردند، روند بازی عوض می‌شد. کرمانشاهی استرس داشت و این اولین دربی او هم بود. این باعث شد تا در نیمه اول تیم ما عصبی شود. در مجموع بازی خوب و قشنگی را دیدیم و موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها ایجاد شد. از بازیکنانم بابت تلاش‌شان تا آخرین دقیقه تشکر می‌کنم. یک گل آفساید زدیم و در ادامه گل دوم را زدیم.

دیاباته؟
با توجه به اینکه یک بر صفر جلو بودیم، با آوردن دیاباته تلاش کردیم قدرت تهاجمی خود را افزایش دهیم. به چیزی که فکر می‌کردیم، اتفاق نیافتاد. پرسپولیس هم یک بر صفر عقب بود و طبیعی بود که تلاش کند تا گلی که عقب افتاده را جبران کند. یک مقدار برخی از بازیکنان ما بهم ریختند. شاید باید بگوییم کم تجربگی یا اعتماد به نفس بالای بازیکنانمان باعث شد کمی تیم ما بهم بریزد. در دربی اکثر زمان‌ها، شرایط برای تیمی که شرایط جدولی بهتری دارد، این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی افزود: در بازی با فولاد نمی‌دانیم چه شد که علیه ما پنالتی گرفتند. در بازی با صنعت نفت آبادان توپ به دست بازیکن حریف خورد ولی گفتند پنالتی نیست. در بازی با ماشین‌سازی برای ما پنالتی نگرفتتد و به بازیکن ما کارت دادند. این بازی توپ به دست بازیکن حریف خورد ولی می‌گویند پنالتی نیست. همه قوانین انگار به ضرر ماست. بازیکن ذوب‌آهن بازیکن ما را می‌زند و کارت زرد می‌گیرد و اینجا می‌گویند عارف غلامی باید اخراج می‌شد. چرا باید اخراج شود؟ سید جلال حسینی در هر دو نیمه باید کارت می‌گرفت ولی به او داور کارت نداد. در لیگ یک وقتی که کرمانشاهی داور ما بود، به او گفتم با ما مهربانتر باش (باخنده). نمی‌دانم چرا داوران به ضرر ما سوت می‌زنند. یک کارشناسی وابسته به جایی است و آن یکی برای اینکه ناظر شود هم یک جور دیگر کارشناسی می‌کند. در اکثر بازی‌ها اشتباهات به ضرر ما بوده است. در مجموع برای تیم داوری آرزوی موفقیت دارم. باز هم از بازیکنانم تشکر می‌کنم که نشان دادند شخصیت دارند و تا آخرین لحظه جنگیدند. می‌شد با همان یک گل هم برنده باشیم ولی فوتبال است و باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

صحبت‌های گل‌محمدی؟
در شان باشگاه پرسپولیس بود که بازیکنان ما را مسخره کنند؟ آقای گل‌محمدی آن‌ حرف‌ها را نشنیده بود؟ این در شان پرسپولیس بود؟ سر و صدای آن‌ها در نیمه دوم، در شان آن‌ها بود؟ اصلا شاید سر و صدای آن‌ها بازی را برگرداند. سر و صدای ما در نیمه اول برای این بود که اشتباهات داوری علیه ما بود. پنالتی ما را نگرفتند، به سید جلال حسینی کارت ندادند. نزدیک ۱۰-۱۵ سوت علیه ما زده شد. اگر ما سر و صدا کردیم به حق بوده است و آن‌ها با ایجاد جنجال به دنبال چیز دیگری بودند. بازیکن آن‌ها از روی سکو بازیکن ما را مسخره می‌کرد. نمی‌توانستند جلوی بازیکن خودشان را بگیرند؟ این در شان باشگاه پرسپولیس بوده؟ حالا اگر ما صدایمان بلند شود، در شان ما نیست؟ بله شان باشگاه استقلال خیلی بالاست و شاید یک جاهایی توقع از ما چیز دیگری است.

نادری؟
شرایط و انگیزه نادری ما را متقاعد کرد از او استفاده کنیم. در مجموع از او راضی هستم و تلاش خودش را کرد. میلیچ هم تمرین می‌کند و مشکلی ندارد و هروقت نیاز باشد از او استفاده می‌کنیم.

تغییر پست وریا در نیمه دوم؟
بعد از بازی همه کارشناس می‌شوند. در حین بازی مهم است که چه سیستمی را استفاده و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.