صحبتهای محمود فکری در نشست خبری قبل از دیدار با سایپا

محمود فکری سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر سایپا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بازی فردا؟

سایپا در لیگ امسال نشان داده که می‌تواند از هر تیمی امتیاز بگیرد و بازی فردا برای ما بازی سختی است. آن‌ها تقریبا از همه تیم‌ها امتیاز گرفته‌اند. برنامه بازی‌ها به شکلی شده که تیم ما را هم کمی اذیت می‌کند. از طرفی سایپا ۳ روز بیشتر از ما استراحت کرده است و فرصت داشته به کارهای تاکتیکی‌اش برسد. در مجموع آن‌ها تیم خوبی هستند و ما کار سختی در پیش روی داریم. امیدوارم بازیکنان ما شرایط روحی و جسمی خود را حفظ کرده باشند و مطمئنم که این کار را کرده‌اند. بازیکنانم انگیزه خود را که در بازی‌های قبلی داشته‌اند، حفظ کرده‌اند. بازیکنانم فردا به تیم سایپا احترام می‌گذارند و همه تلاش خود را می‌کنند تا سه امتیاز این مصاف را کسب کنند تا صدر جدول را حفظ کنیم.

تغییر سیستم؟

نسبت به هر بازی و داشته‌هایمان سعی می‌کنیم ارنج را مشخص کنیم. با توجه به فشردگی لیگ، گاهی وقت‌ها لازم می‌بینیم به برخی بازیکنانمان هم استراحت بدهیم. تا آخر امشب و فردا صبر می‌کنیم و سپس ارنج خود را مشخص می‌کنیم.

حضور استقلال در آسیا بدون پلی‌آف؟

هنوز خبر موثقی در این خصوص به ما اعلام نشده است. من خودم حسرت ۲۲ ساله دارم. در آزادی یک حسرت ۲۲ ساله را در دل ما گذاشته‌اند. ۲۲ سال پیش فینال را از دست دادیم. تیم العین هم تیم قابل احترامی است و در آسیا همیشه خوب بوده است ولی من همیشه به بالاتر از این‌ها فکر می‌کنم. اگر این اتفاق رخ دهد و مستقیم به گروهی برویم که اتفاق خوبی است، اگر هم این اتفاق رخ ندهد هم باید تلاش کنیم تا از این مرحله عبور کنیم و به مراحل بالاتر برسیم تا آرزویی که سال‌های سال است در دل من است را محقق کنیم.

تقویت تیم؟

در حال حاضر در لیستمان جا داریم. در نیم فصل مطمئنا برخی بازیکنان از جمع ما جدا می‌شوند و با توجه به همان جای خالی خود، بازیکنانی جذب می‌کنیم که در آسیا و ادامه لیگ به ما کمک کنند.

ضعف خط حمله سایپا؟

هیچ تیمی را نمی‌شود دست کم گرفت. سایپا تیم محترمی است. حتی اگر این تیم یک امتیاز از ما بگیرد، برای ما بد است چون این به آن معناست که ما ۲ امتیاز از دست داده‌ایم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سه امتیاز را بگیریم. اگر خط حمله سایپا در آمار ضعیف باشد، این تیم را دست کم نمی‌گیریم چون خطوط دیگرش آنقدر قوی بوده که در بازی‌های قبلی امتیازاتی گرفته است. ما تلاش خود را می‌کنیم تا در حمله و دفاع بهتر ظاهر شویم و بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

مصدوم؟

احمد موسوی مصدوم است. رضاوند تمرین می‌کند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشته باشد.

بهترین آمار در سال‌های اخیر؟

این لطف خدا و تلاش کل مجموعه تیم به خصوص بازیکنان بوده است. جا دارد از تک تک آن‌ها تشکر کنم. ما از اول فصل مشکلات زیادی داشتیم و فکر می‌کنم با صبوری بازیکنان و خواستن آن‌ها، صدرنشینی ما رقم خورده است. امیدوارم این روند را ادامه دهیم. در یکی از مصاحبه‌هایم گفتم که شاید خیلی از سیاستمداران استقلال باشند ولی ما استقلالی‌ها نمی‌دانم نجیب‌تر هستیم یا بی‌خیال‌تر هستیم، سعی می‌کنیم تا بگذاریم تیم کار خودش را بکند و فکر می‌کنیم تیم نیاز به حمایت ندارد. من از همه مجموعه استقلال که شامل هواداران هم هست، می‌خواهم به ما و بازبکنانمان کمک کنند تا ان‌شاءالله نتیجه بگیریم. هدایت کردن استقلال چه به لحاظ مدیریتی و چه فنی کار سختی است و کار یکی دو نفر نیست. کسانی که به لحاظ سیاسی و اقتصادی می‌توانند کمک کنند، این کار را انجام دهند. پیشکسوتانی که به لحاظ فنی می‌توانند به ما کمک کنند، از این موضوع هم استقبال می‌کنم. ان‌شاءالله دست در دست هم بتوانیم استقلال را در آسیا به جایگاه واقعی خودش برسانیم. این زمانی رقم می‌خورد که یک دل باشیم و ان‌شاءالله این مهم رقم خواهد خورد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.