صحبتهای وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی با پارس جنوبی جم

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از مصاف تیمش و پارس جنوبی جم حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

صحبت اولیه؟

شروع صحبت های من با ابراز ناراحتی از حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان است و به مردم ایران تسلیت می‌گویم. حریف ما تیمی محکم و قدرتمند است. ما باید پاس های بلند آن‌ها را متوقف کنیم. در بازی رفت به همین دلیل بازی را واگذار کردیم. باید سریع و محکم بازی کنیم و به ویژه در زدن ضربات آخر و موقعیت سازی در زمین حریف سریع و محکم باشیم.

مصاف فردا؟

در بازی قبل نیز تنها یک اشتباه داشتیم. در خانه حریف بازی می کردیم و روی اشتباهی که باعث ضد حمله حریف شد، گل خوردیم. فردا باید در میانه میدان بازی را کنترل کنیم و باید با همه وجود تلاش کنیم. باید همه کارهایی که در تمرین می کنیم را در زمین اجرا کنیم. فردا امیدوارم هواداران پر تعداد در ورزشگاه حاضر شوند. ما به حمایت آنها نیاز داریم و می خواهیم با حمایت یار دوازدهم خود با قدرت بیشتری به زمین برویم و تیم ما با آنها قوی تر می شود.

بازیکنان جدید؟

بازیکنان جدید دیر به ما اضافه شدند. ایسما به تمرینات بیشتری نیاز دارد تا از نظر بدنی به آمادگی بیشتری برسد. پاتوسی نیز همین وضعیت را دارد. هر دو به علاوه منشا کیفیت فنی خوبی دارند. ما در زمان تعطیلات عملیات همه آنها را در یک سایت تخصصی به دقت زیر نظر داشتیم. ایسما یک مدت در تعطیلات بود اما پاتوسی در لیگ آفریقای جنوبی بازی می کرد و در شرایط مسابقه بود. لیگ ایران از آفریقای جنوبی بهتر و فیزیکی تر است. پاتوسی باهوش است و پاس های خوبی می دهد و ایسما نیز برای ما گل زد و کیفیت فنی خوبی دارد اما برای ۹۰ دقیقه آماده نیست و اختصاصی با او تمرین می کنیم تا آماده شود. منشا از نظر بدنی شرایط بهتری دارد و هر سه می توانند بعد از آماده شدن به ما کمک کنند.

حضور مجیدی در کادرفنی؟

مجیدی مانند کولی، مارتین و طاهری عضو کادرفنی هستند. او شرایط جدیدی را به عنوان اولین تجربه کاری در یک تیم بزرگسال می گذارنند. ما شماره یک و دو و سه نداریم. ما درباره مشکلات و نکات مثبت صحبت می کنیم. ایشان به زبان فارسی صحبت می کنند و نکات را در زمان بازی به بازیکنان منتقل می کنند. او بازیکن من در امارات بود و یک الگوی خوب برای بازیکنان ما است. او الگوی خوب برای صیادمنش، قائدی و آقایی است. حضور او خیلی برای ما خوب است و فرهنگ بازیکنان ایرانی را بهتر از ما می داند و یک روحیه خوب برای تیم ما است.

پاتوسی؟

او شاید بازی کند. باید تمرین آخر خود را ببینیم. او خیلی مثبت و با روحیه است. حتی در دورانی که نمی توانست به میدان برود، او در ورزشگاه حاضر شد و مرتب می گفت چرا من بازی نمی کنم. او برای بازی کردن مشتاق است. او برای ۹۰ دقیقه شاید آماده نباشد و از الان نمی توانم چیزی بگویم و باید آخرین تمرین را ببینیم.

جلسه با مدیرعامل استقلال؟

چند روز قبل در تمرین گفتم که قرار است با مدیرعامل باشگاه صحبت کنیم. شب گذشته ما جلسه خوبی داشتیم و درباره همه مسائل و کارهایی که باید انجام دهیم، صحبت کردیم. می خواهیم استقلال جدیدی بسازیم و قبلا نیز این موضوع را گفته بودم. مهم این است که ما مشکلات را حل کنیم. به او گفتم من می خواهم با تجربه ای که در فوتبال دارم، کمک کنم. برای من و مدیرعامل باشگاه، استقلال در جایگاه اول است و مطمئن باشید هیچکس نمی تواند در این خانواده موضوعی درست کند.

مشکلات تمرین؟

من درباره همه مسائل با مدیرعامل صحبت کردم. من یک لیست از مشکلات را به مدیرعامل باشگاه دادم. ایشان و شما مشکلات ما را می دانید اما نکته مهم این است که ما قدم به قدم مشکلات را با هم حل کنیم. ما نام بزرگی داریم و هواداران زیادی داریم. هواداران ما در تبریز ۲۰۰-۳۰۰ نفر بودند که سنگ خوردند و ما باید برای آنها کار کنیم و نباید فقط صحبت کنیم و باید برای آنها کار کنیم و کار کنیم. مشکلات مدیرعامل را می دانیم. افراد زیادی هستند که استقلال را دوست دارند و آنها نیز باید کمک کنند تا مشکلات حل شود.

صحبت پایانی؟

ما لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم. سال گذشته گروه بسیار سختی داشتیم و امسال گروه بسیار بسیار سختی را داریم. الهلال و الدوحیل پول های زیادی خرج کردند اما بهترین بازیکن برنده نیست و بهترین تیم برنده می شود و ما تیم خوبی هستیم. فردا برای ما و بازی با پارس جنوبی از همه چیز مهم تر است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.