صعود به مرحله بعد جام حذفی با برتری مقابل ملوان

◀️بازی از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی
📅دوشنبه: ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ؛ ساعت: ۱۵:۳۰
🏟ورزشگاه: آزادی تهران/  ۱۰هزار تماشاگر
👕گروه داوری: پیام حیدری/ کمک‌ها: فرهاد مروجی، حمیدرضا افشون؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ ناظر: محمود رفیعی

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی (۴۶ ارسلان مطهری)، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، سعید مهری (۷۰ آرمان رمضانی)، روزبه چشمی، کوین یامگا، مهدی قائدی ( ۸۲ امید حامدی فر) و محمد محبی (۸۲ سجاد شهباززاده)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

استقلال و ملوان

ترکیب ملوان:
ایمان صادقی، عبدالله حسینی (۱۹- مصطفی ناییج‌پور)، سعید کریمی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، محمود مطلق‌زاده، صادق بارانی، مسعود زائر کاظمین، سجاد بازگیر، مهران احمدی (۶۰ امیرحسین یحیی‌زاده) و سهیل فداکار
سرمربی: مازیار زارع

🟨 کارت زرد:
استقلال: آرمان رمضانی (۹۶)
ملوان: مجید عیدی (۳۲) (۵۲)

🟥کارت قرمز:
ملوان: مجید عیدی (۵۲)

⚽️ شرح گل:
استقلال ۱ – ملوان ۰ : دقیقه ۷۴: ارسال کرنر در نزدیکی های محوطه شش قدم با ضربه سر محبی به ارسلان مطهری رسید اما ضربه سر او را ایمان صادقی برگشت داد. در ادامه مطهری توپ برگشتی را با بغل پا وارد دروازه کرد.

استقلال ۲ – ملوان ۰ :دقیقه ۸۰: باز هم مهدی قایدی با یک نفوذ خوب و ارسال دقیق، توپ را به محوطه ملوان فرستاد. آرمان رمضانی با جاگیری خوب پشت سر صادقی با یک پرواز بلند توپ را وارد دروازه ملوان کرد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه ۱۳: کرنر ارسالی ملوان را مدافعین استقلال برگشت دادند که توپ به عبدالله حسینی رسید، ولی شوت او با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۱۷: ارسال جلالی را مدافعین ملوان برگشت دادند و پشت محوطه جریمه توپ به سعید مهری رسید که ضربه چکشی او را ایمان صادقی مهار کرد.
دقیقه ۲۶: قطع توپ عالی بازیکنان ملوان در زمین خودی تبدیل به ضدحمله بازیکنان این تیم شد. کاظمینی وارد محوطه شد، اما پاس عرضی و زمینی او  با جاگیری خوب در اختیار حسینی قرار گرفت.
دقیقه ۳۲: حرکت پا به توپ کوین یامگا از میانه میدان با پاس زمینی او در نزدیکی‌های محوطه به قایدی رسید. مجید عیدی از پشت سر در قوس محوطه جریمه قایدی را سرنگون کرد و داور اعلام ضربه آزاد مستقیم کرد. محمد محبی پشت توپ قرار گرفت، اما ضربه او با دیوار دفاعی ملوان برخورد کرد و توپ برگشتی را هم قایدی به فضای بالای دروازه فرستاد.
دقیقه ۴۱: باز هم بازیکنان ملوان با پاس مهران احمدی از جناح راست وارد محوطه استقلال شدند. کاظمینی پاس زمینی را به نزدیکی‌‌های نقطه پنالتی فرستاد، اما روزبه چشمی با تکل به‌موقع یک گام پیش از بازگیر توپ را دور کرد تا توپ از محوطه خطر دور شود‌.
دقیقه ۵۸: ارسال جلالی در نزدیکی‌های شش قدم با کف دست راست صادقی از منطقه خطر دور شد اما پیش از آن مطهری در محوطه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطا نداشت.
دقیقه ۸۶: باز هم قایدی در جناح چپ توپ را به درون محوطه ملوان فرستاد و باز هم بازیکن تعویضی، این بار سجاد شهباززاده، با ضربه سر توپ را به سمت دروازه ملوان زد، اما صادقی با کف دست راست توپ را دور کرد.
دقیقه ۸۹: بعد از مدت‌ها بازیکنان ملوان با یک ضد حمله خود را به محوطه استقلال رساندند و ضربه کاظمینی از نزدیکی‌های خط محوطه جریمه با واکنش خوب حسینی در دو ضرب مهار شد.

🥇بهترین بازیکن:
در این دیدار مهدی قایدی پایش به گلزنی باز نشد، اما هم پاس گل داد و هم بارها خط دفاعی ملوان را با تکنیک ناب خود آزار داد تا تاثیرگذارترین بازیکن زمین باشد.

🔴حواشی:
*ساپینتو، سرمربی استقلال، روی سکوهای ورزشگاه هم آرام و قرار نداشت و با شور و هیجان بازی را دنبال می‌کرد.

 

* بالای ورزشگاه آزادیو در آسمان این ورزشگاه مرغ‌های دریایی زیادی بودند .

 

* مجید عیدی در دقیقه ۵۲ بعد از برخورد با جلالی کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد. مازیار زارع در کنار خط به شدت به این موضوع اعتراض داشت. پیام حیدری بعد از اخراج عیدی به کنار خط آمد و او را دعوت به آرامش کرد.

* بازی در شرایط مطلوب اب و هوایی و شرایط مناسب زمین برگزار شد.
* ساپینتو بعد از پایان بازی به سمت هواداران رفته و به سبک یورگن کلوپ با آنها به شادی پرداخت.
* بهزاد غلامپور به دلیل محرومیت از حضور در زمین داشت استقلال برای این بازی یک مربی دروازه‌بان‌ها به صورت استثنا به کادر خود اضافه کرد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.