مدیر فنی در قامت مربی و دستیار

✍️ محمود فخرالحاج

🔹تا قبل از این همیشه فکر می کردیم که مدیر فنی به قول گفته علی پروین یک سمت کشکی است و هیچ اعتبار و بازده فنی در یک تیم ندارد تا اینکه صمد مرفاوی را پیدا کردیم که با حضورش در استقلال پس از انتقال از تیم نساجی مازندران همراه فکری و دستیارانش خود را به عنوان مدیر فنی تیم استقلال معرفی کرد.
🔹اما مدیر فنی که تا قبل از این فکر می کردیم که یک سمت کشکی است یا خیلی خیلی شاید تنها به عنوان یک فرد در تمرینات روی صندلی و نیمکت کنار زمین می نشیند یا اینکه شاید در مسابقات از روی سکوها بازی تیمش را نظاره کند با تعریف مرفاوی مفهوم دیگری از مدیر فنی را مشاهده کردیم.
🔹در ترافیک دستیاران محمود فکری درتمرینات از دین محمدی و عمران زاده گرفته تا برهانی و عزیزیان به عنوان مربی دروازه بان ها که قرار است یک دستیار دیگر هم به این جمع اضافه شود، صمد مرفاوی هم به عنوان مدیر فنی خودش را معرفی کرد در تمرینات مثل یک مربی و دستیار با شور و شوق و تکاپو عمل می کند.
🔹اما حال باید دید با شروع مسابقات این تعداد از افراد از پرویز مظلومی به عنوان سرپرست تیم گرفته تا مرفاوی مدیر فنی و فکری سرمربی و دین محمدی و عمران زاده و برهانی و عزیزیان و احتمالا یک دستیار دیگر کدامیک روی نیمکت حضور خواهند داشت و کدامیک روی سکوها.
🔹تصور و تعریف قدیمی ما از مدیر فنی را صمد مرفاوی با تکاپو و جنب و جوش خود در تمرینات به کلی تغییر داد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.