نشست خبری امیر قلعه نوعی

نشست خبری امیر قلعه نوعی برای بازی با تیم سایپا امروز برگزار شد :

امیر قلعه‌نویی در این نشست خبری و در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: درگذشت مهدی نفر را تسلیت عرض می‌کنم. واقعیت این است که نفر از آن دست آدم‌هایی بود که قلمش ارزش داشت و به معنای واقعی و اخلاقی خبرنگار بود نه خبر بیار.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود:

نفر سالیان سال چه در رسانه ملی و چه در مطبوعات آدم با خدایی بود.

البته او هنوز زنده است اما حیف شد که از مجموعه خبرنگاری رفت. هر زمان که صحبت کردم درباره خبرنگار و عرصه قلم بوده است اما آنهایی که ارزش قلم را نمی‌دانستند علیه من موضع گرفتند. خوشحالم که برخی راه راست را رفتند که یکی از آنها نفر بود.

وی اضافه کرد:

درست است که حوزه کاری نفر پرسپولیس بود اما قلم او به معنای واقعی پاک بود. امیدوارم خدا به خانواده او صبر دهد و جامعه خبرنگاری که اصالت واقعی آنها قلم‌شان است راه او را ادامه دهند. برخی‌ها اظهر من الشمس و خبربیار هستند و شما نیز در بین خودتان آنها را قبول ندارید. امیدواریم روزی برسد که نگاه همه ما به خبرنگار مقدس و واقعی باشد.

قلعه‌نویی در باره  دیدار فردای تیمش مقابل سایپا گفت:

به نظرم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. بگذارید ابتدا در خصوص سایپا صحبت کنم. ما فیلم بازی این تیم را آنالیز کردیم و می‌دانیم تیم‌های مجید جلالی همیشه با برنامه بازی می‌کنند و در دفاع و حمله بسیار خوب هستند. سایپا جزو تیم‌هایی در لیگ است که تا به امروز گل نخورده و در ایجاد موقعیت هم موفق و با برنامه بوده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: بعد از باخت به سپاهان روی دو بحث کار کردیم. بحث اول مسئله روحی روانی بود، چون همیشه بعد از هر باخت مشکلات خاص روحی روانی پیش می‌آید اما ما سعی کردیم پس از بازی با سپاهان این مسئله را برطرف کنیم. مشکل دوم هم بحث ساختار دفاعی ماست که مقابل سپاهان از این منظر بسیار بد بودیم اما با تغییرات احتمالی که برای فردا خواهیم داشت ممکن است این مشکل هم برطرف شود.

وی افزود:

همانطور که من از ابتدای فصل و بعد از پیروزی‌هایم گفتم استقلال در آغاز لیگ دو مشکل بزرگ دارد یکی اینکه بازیکنان از نظر بدنی بالانس نیستند، چون برخی‌ها دیر به ما اضافه شدند و حتی برخی‌ها هم تمرین نداشتند.

مسئله بعدی هم مصدومیت دو بازیکن خط دفاعی استقلال است که ما حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده بودیم. ما باید در خط دفاعی جابه‌جایی داشته باشیم تا صادقی و عمران‌زاده به شرایط بازی برسند.

قلعه‌نویی شرایط تیم استقلال را خوب دانست و گفت:

ما فیلم بازی با سپاهان را دیدیم. در این دیدار بیش از هشت کرنر داشتیم و پنج شش موقعیت خطای نزدیک ۱۸ قدم که البته از آنها استفاده نکردیم. هر چند مهم این است که بازیکنان تیم ما در آن منطقه حضور داشتند و هجومی بازی کردند. خوشحالیم از این است که یکسری از آقایان می‌گفتند بازی‌های لیگ کسل‌کننده است اما بهتر است دو سه هنرپیشه بیاورند و بگوید که بازی‌های استقلال هجومی و رو به جلو است!

قلعه‌نویی افزود:

هر کس سه بازی ابتدایی تیم ما را دیده باشد قطعاً از تماشای بازی استقلال لذت برده، چون ما چه زمانی که برنده شدیم و چه زمانی که باختیم فوتبال رو به جلویی ارائه کردیم. وقتی بازی تیم‌های اول و دوم جدول (سپاهان و استقلال)‌ چهار گل داشته یعنی دیدار خوبی بوده است. خوشحالیم که تیم ما هجومی بازی می‌کند و مطمئنیم هفته به هفته بهتر می‌شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به انتقاد از کم گل بودن مسابقات لیگ برتر عنوان کرد:

اجازه بدهید در مورد تیم خودم صحبت کنم. آدم‌هایی وجود دارند که هر کاری کنیم با قلعه‌نویی مشکل دارند. تیم منچستریونایتد روز گذشته در ورزشگاه خانگی خود شکست خورد. فوتبال و ابتدای مسابقات لیگ همین است و تیم‌ها نیاز به زمان دارند. برخی‌ها اطلاعاتی ندارند و می‌خواهند هر حرفی را بزنند از منچستر که نمی‌توان ایراد گرفت و یا بایرن مونیخی که سوپرجام را برگزار کرد با بایرن مونیخی که در مسابقات بوندس لیگا بازی می‌کند چقدر تفاوت دارد؟

وی با بیان اینکه فوتبال دنیا به لحاظ امکانات با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد:

در فوتبال دنیا وقتی یک مربی لیست بازیکنان را برای آغاز تمرینات ارائه می‌کند در نخستین تمرین همه بازیکنانش را در اختیار دارد ولی در ایران همه چیز برعکس است و ملی‌پوشان ما پنج روز مانده به تمام شدن فصل نقل‌وانتقالات اضافه شدند. از طرفی شما باید کیفیت زمین چمن ورزشگاه‌های ایران را به این مسائل اضافه کنید. همین مسائل باعث کمتر رد و بدل شدن گل شده است.

قلعه‌نویی تصریح کرد:

خوشحالم که در سه دیدار اخیرما در یک بازی چهار گل و در بازی دیگر دو گل رد و بدل شده است. باز هم تأکید می‌کنم که با توجه به کیفیت بد زمین‌ها و همچنین دیر اضافه شدن بازیکنان طبیعی است که هنوز با ایده‌آل خود فاصله داشته باشیم. من پس از پیروزی استقلال گفتم که تنها ۳۰ درصد استقلال بودیم اما تا یک مربی به یک پیروزی می‌رسد این حرف‌ها را نمی‌زند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: تا یک هفته مانده به مسابقات لیگ نمی‌دانستیم که آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده و امیرحسین صادقی را خواهیم داشت یا نه؟ ما نباید خودمان را گول بزنیم. به عنوان مثال برخی همه چیز را ول کرده‌اند و به داستان هواپیما و رفتن به اصفهان گیر داده‌اند! برخی‌ها نمی‌دانم چرا به دنبال مسئله هواپیما و رفتن‌مان به اصفهان هستند.

وی خاطر نشان کرد:

قبول دارم که لیگ ما کم گل بوده اما همه تیم‌ها نیاز به زمان دارند. با وجود اینکه لیگ آلمان به خاطر حضور تیم ملی این کشور در جام جهانی دیرتر آغاز شد اما همه تیم‌ها با بازیکنان اصلی خود در بازی‌های بوندس‌لیگا شرکت می‌کنند. من نیمه نخست بازی منچستریونایتد را دیدم و این تیم با منچستر فرگوسن خیلی فاصله داشت اما لوئیز فن‌خال هم نیاز به زمان دارد.

قلعه‌نویی در خصوص جوان‌گرایی در استقلال اظهار داشت:

از شما ممنونم که این موضوع را مطرح کردید. اگر ما چیزی بگوییم دوستان علیه ما موضع می‌گیرند. من در هر تیمی که بودم چند جوان مستعد در تیمم بازی می‌کرد. به عنوان مثال بازیکنانی چون مجتبی انصافی، وحید طالب‌لو و … را من به استقلال آوردم. بازیکنی مثل وحید کامیابی‌نیا در حالیکه تنها ۱۶ سالش بود به میدان فرستادم. سردار آزمون را در سن ۱۶ سالگی به سفر بردم. با این حال برخی‌ها نمی‌خواهند این مسائل را ببینند. محسن فروزان که ۱۵، ۱۶ سالش بود با خودم به تراکتورسازی آوردم و یا بازیکنی که اکنون در گسترش فولاد بازی می‌کند و جزو جوانان با استعداد است. همچنین امین حاج محمدی پرورش مدرسه فوتبال من است که اکنون در نفت تهران بازی می‌کند. در استقلال نیز چنین کاری انجام دادیم و بعد از آن تیم ملی “ب” را تشکیل دادیم که اکنون ۳۰ درصد آن تیم در تیم ملی بازی می‌کنند. من همیشه در دوران مربیگری‌ام این کار را انجام می‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از بازیکنان تیمش دیرتر به جمع آبی‌پوشان اضافه شدند و اینکه مقصر این اتفاق چه کسی است، خاطر نشان کرد:

نمی‌شود گفت که چه کسی مقصر است. ما امسال با تلاش آقای نظری جویباری با تمام بازیکنان‌مان قرارداد دو تا سه ساله بستیم اما فصل گذشته اکثر قراردادها یکساله بسته شد. مسلماً بازیکنی هم که قرارداد ندارد به تمرین نمی‌آید. بازیکنان ملی ما هفته آخر آماده‌سازی به تمرین آمدند، چون پیش از آن قرارداد نداشتند اما خدا را شکر که دیگر فصل آینده چنین مشکلی نخواهیم داشت.

وی در واکنش خبر جریمه مالی‌اش و محرومیت یک جلسه‌ای محمود فکری به خاطر اتفاقات و مصاحبه‌های بعد از بازی با سپاهان گفت:

من بعد از بازی حرفی نزدم که جریمه شوم فقط گفتم باید لال باشیم و چیزی نگوییم. حالا که قرار است لال باشیم و باز هم جریمه شویم با اجازه آقای حسن‌زاده از این به بعد حرف می‌زنیم که دیگر وقتی جریمه شدیم مشکلی نباشد. این را دیگر نمی‌دانم چرا بابت حرف نزدن باید جریمه شویم. حکم کمیته انضباطی حکم خوبی بوده است!

قلعه‌نویی در پایان ضمن اعلام این موضوع که به جز عمران‌زاده و صادقی بقیه بازیکنان استقلال برای دیدار با سایپا آماده هستند در پاسخ به این سؤال که دو مدافع مرکزی تیمش چه زمانی شرایط بازی کردن را پیدا می‌کنند، اظهار داشت:

صادقی و عمران‌زاده تا دو هفته دیگر به تمرینات عمومی بر می‌گردند و دو هفته دیگر نیز باید کارهای بدنی انجام دهند یعنی چهار هفته، هر چند باید در این خصوص وظیفه خودم می‌دانم که از کادر پزشکی استقلال تشکر ویژه‌ای داشته باشم، چون هم کارهای درمانی را به خوبی انجام می‌دهند و هم در این مدت کارهای بدنی را روی بازیکنان صورت داده‌اند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.