ویلموتس با برد پر گل مقابل سوریه آغاز کرد

تیم ملی ایران در اولین بازی خود بعد از اتمام جام ملت های آسیا با مربی بلژیکی جدیدش یعنی ویلموتس برابر سوریه قرار گرفته است.  این در حالی است که ایران در آخرین بازی خود برابر این تیم باز هم در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و در نهایت با نتیجه تساوی ۲-۲  زمین را ترک کرد.  حالا بعد از چند ماه بازیکنان ملی‌پوش با مربی جدید خود محک جدی خواهند خورد. تیم ملی بعد از این دیدار بازی تدارکاتی دیگری با کره جنوبی خواهد داشت تا از فیفا دی خود نهایت استفاده را برده باشد.

 

روز: پنجشنبه
تاریخ: ۱۶/۳/۹۸
ساعت: ۱۹:۴۵
ورزشگاه: آزادی
داور: علیرضا فغانی
کمک‌ها: رضا سخندان و محمدرضا منصوری

 

 

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی (دقیقه ۵۵- محمدحسین کنعانی زادگان)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد (دقیقه ۷۹- اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۶۱- مهدی ترابی)، وحید امیری (دقیقه ۶۵- مسعود شجاعی)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۶- وریا غفوری) و مهدی طارمی

سرمربی: ویلموتس

 

ترکیب سوریه:

 

احمد مدنیه، علا شبلی (دقیقه ۴۴- عبدالمالک)، شعیب العلی، عمرو میدانی و موید العجان، محمود المواس، تامر حاج محمد، خالد البیض، محمد المرمور، محمد الواکد (دقیقه ۵۹- فراس خطیب) و عمر السومه

سرمربی: فاجر ابراهیم

 

کارت زرد:

دقیقه ۳۹- عمرو میدانی

 

شرح نیمه اول:

همه منتظر بودند تا تیم ملی با ورژن مارک ویلموتس را ببینند تا متوجه شوند این مربی از سیستم دفاعی یا هجومی استفاده می کند. تیم ملی در همان دقیقه دو توسط کریم انصاری فرد صاحب موقعیت شد اما شوت این مهاجم توسط گلر سوریه برگشت داده شد. در ادامه باز هم توپ و میدان  در اختیار تیم ملی قرار گرفت.  شاگردان ویلموتس در اواسط نیمه با استفاده از اشتباهات حریف صاحب موقعیت شدند که علیرضا جهانبخش نهایت استفاده را از آن برد و با ضربه بغل پا زیبایی گل اول را برای میزبان به ثمر رساند. در ادامه بازیکنان تیم ملی سعی در حفظ توپ و میدان داشتند که در این امر بسیار موفق ظاهر شدند و با همکاری عالی تیمی و پاس استثنایی کریم انصاری فرد به مهدی طارمی در دقیقه ۳۸ گل دوم را روی اسکوربورد به سود ایران ثبت کردند تا این گونه بازی در نیمه اول به پایان برسد و آنها برنده به رختکن بروند.

 

 

 

شرح گل:

دقیقه ۳۰- ایران یک سوریه صفر (علیرضا جهانبخش)؛ در میانه میدان توپ در یک فعل و انفعال و به صورت تصادفی بعد از برخورد با پای انصاری فرد در اختیار جهانبخش قرار گرفت تا این بازیکن با ضربه بغل پا فنی گل اول را وارد دروازه سوریه کند.

 

دقیقه ۳۸- ایران دو سوریه صفر (مهدی طارمی)؛ تیم ملی ایران پس از انجام یک حرکت تاکتیکی در پشت محوطه جریمه صاحب یک موقعیت شد اما کریم انصاری فرد با استفاده از هوش و تکنیک خود پاس پشت پا عقب بسیار زیبایی را برای مهدی طارمی ارسال کرد تا او با دروازه بان سوریه تک به تک شده و پس از پشت سر گذاشتن او با بغل پا دروازه را باز کند. گل بسیار زیبا و تاکتیکی که با همکاری بازیکنان تیم ملی به ثمر رسید.

 

گل دوم ایران به سوریه توسط طارمی روی پاس زیبای انصاری فرد

دقیقه ۵۷- ایران سه سوریه صفر (مهدی طارمی)؛ وحید امیری از سمت راست زمین سانتری به محوطه جریمه انجام داد و مدافع حریف آن را به صورت ناقص دفع کرد تا مهدی طارمی از فرصت استفاده کرده و با یک قیچی برگردان زیبا توپ را به سمت دروازه شلیک کند و اینگونه گل سوم تیم ملی ایران به دست آید.

دقیقه ۷۷- ایران چهار سوریه صفر، (مهدی طارمی)؛ احسان حاج صفی از سمت راست زمین کرنر را به صورت بسیار زیبایی به محوطه جریمه ارسال کرد تا مهدی طارمی با ضربه سر مهار نشدنی گل سوم خود و چهارم ایران را وارد دروازه سوریه کند.

دقیقه ۸۹- ایران پنج سوریه صفر، (اللهیار صیادمنش)؛  احسان حاج صفی این مرتبه از سمت چپ زمین به شکل زیبایی این بار به تیر یک ارسال کرد تا الهیار صیادمنش با ضربه سر گل اول ملی خود در رده بزرگسالان را به ثمر برساند.

 

لحظات حساس:

دقیقه ۲- رامین رضاییان از سمت راست زمین خطرناکی را به محوطه جریمه انجام داد و کریم انصاری‌فرد با ضربه بغل پا قصد باز کردن دروازه را داشت که دروازه‌بان تیم ملی سوریه این موقعیت خطرناک را برگشت داد.

دقیقه ۱۲- بازیکنان تیم ملی پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که شوت خطرناک حاج صفی بعد از برخورد با دیوار دفاعی به کرنر رفت.

دقیقه ۲۶– سوری‌ها از سمت چپ زمین سانتر بسیار خطرناکی را به محوطه جریمه انجام دادند که ضربه سر خطرناک سوما از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱- باز هم رامین رضاییان از سمت راست زمین سانتری را به محوطه جریمه انجام داد تا انصاری فرد سرانجام بتواند در این مسابقه گلی به ثمر برساند. اما تلاش این بازیکن فایده نداشت و توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵- جهانبخش از سمت چپ سانتری استثنایی برای طارمی انجام داد تا این بازیکن گل دوم خود را وارد دروازه سوریه کند اما مدافع حریف با حضور به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۳- فراس خطیب و عمر السوما در داخل محوطه جریمه با انجام یک دو زیبا صاحب موقعیت شدند که شوت کاپیتان سوریه را بیرانوند به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۶- شوت پای چپ الهیار صیادمنش را دروازه بان سوریه در اختیار گرفت و این موقعیت جدی نیز خنثی شد.

 

 

حاشیه‌ها:

* قبل از شروع مسابقه حدود ۲ هزار نفر با مراجعه به استادیوم در سکوها مستقر شدند که این تعداد با سوت شروع بازی به ۱۲ هزار نفر رسید.
* حدود ۵۰ هوادار سوری در استادیوم حضور دارند و به تشویق تیم ملی خود می‌پردازند.
* ویلموتس از همان ابتدای بازی با شور و حرارت خاصی در کنار زمین حاضر شد و به هدایت بازیکنان تیم ملی پرداخت.
* وحید هاشمیان در طول نیمه اول هر ۶ یا ۷ دقیقه کنار زمین و مقابل ویلموتس حاضر می‌شد تا نکات فنی را به او گوشزد کند.
* احسان حاج صفی بعد از ورود مسعود شجاعی به زمین بازوبند کاپیتانی را بر بازو او بست.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.