کنفرانس خبری ساپینتو پیش از مصاف با نساجی

پیش از شروع کنفرانس خبری پیش از مصاف استقلال و نساجی، محمد حسین زرندی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال ضمن عذرخواهی از اهالی رسانه جهت تاخیر در آغاز این نشست خبری، اظهار کرد: در بازی با پیکان دیدیم که گل تیم ما سالم بود و کمک داور اعتقادی به خطا نداشت و داور به طرز عجیبی اعلام خطا کرد. پنالتی ما را هم داور نگرفت. بعد از بازی باشگاه رسما اعتراض خود را به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرد و قطعا اگر VAR در فوتبال ما بود، استقلال امروز صدر جدول بود. داوری‌ها در نتایج ما موثر بوده‌اند.

در ادامه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در خصوص بازی صحبت کرد که مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

بازی؟

بازی خیلی سختی خواهیم داشت. در مقابل یک تیم خوب بازی داریم. ما ۳ بازی با این تیم داشتیم که با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آن‌ها سپاهان را دچار مشکل کردند و تیم خوبی دارند. خوب می‌جنگند و حریف سختی برای ما خواهند بود. ما مثبت به بازی نگاه می‌کنیم. سعی و تلاش خود را می‌کنیم و به خودمان ایمان داریم و لایق بهتر از این‌ها هستیم. نه به خاطر اشتباه داوری و پنالتی‌ها بلکه نحوه بازی کردن و کنترل کردن حریف‌ برای من اهمیت دارد. ما به پیروزی این بازی نیاز داریم و هدف ما، گل زدن است و می‌خواهیم خود را هم دفاعی و هم تهاجمی تقویت کنیم.

گلزنی؟

ما روی گلزنی داریم کار می‌کنیم. روی برخی راه‌حل‌های انفرادی و تیمی در حال کار هستیم و آن را تقویت می‌کنیم. برخی از بازی‌ها هستند که دوست داریم بازیکنان عملکرد ایده‌آلی داشته باشند اما بحث‌های احساسی باعث می‌شود به گل نرسیم. وقتی یک مهاجم گل می‌زند، اعتماد به نفسش بیشتر می‌شود و تاثیرات فردی و تیمب زیاد می‌شود. ما نزدیک به این هستیم که گل‌های زیادی بزنیم و در بازی پیش رو گل خواهیم زد. برخی اوقات تیم‌ها، به طور اتوبوسی دفاع می‌کنند اما ما چند فرصت ایجاد و مقابل پیکان گلزنی کردیم و پنالتی گرفتیم اما داور به ما کارت زرد داد. برخی از تصمیم‌های داوری در بازی قبلی خوب نبود و برای ما هزینه‌هایی داشت و سه امتیاز بازی را از دست دادیم. این باعث می‌شود هواداران و تیم عصبانی و ناراحت شوند اما ما در مسیر خوبی هستیم و من به تیم خود ایمان دارم و امیدوارم بتوانیم نتیجه بگیریم.

نبود VAR ؟

باید این سیستم را داشته باشیم چون در فوتبال جزئیات بسیار اهمیت دارد و بازی‌ها رقابتی هستند. اگر بازی با پیکان، این سیستم وجود داشت، یک امتیاز با پرسپولیس فاصله داشتیم اما از ما ۲ امتیاز گرفتند. امیدوارم این سیستم در بازی‌ها بیاید. من صداقت بازی‌ها را دوست دارم.

تعطیلات لیگ برتر؟

این تعطیلات را برای برخی بازیکنان استراحت خواهم داد و برای برخی بازیکنان نیز بیشتر کار می‌کنیم و به نحو احسن از این تعطیلات استفاده می‌کنیم.

مهاجم هدف؟

ما آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم شماره ۹ کلاسیک داریم و ارسلان مطهری و شهباززاده را به عنوان مهاجم‌های دیگری داریم که مدل‌های دیگری دارند. محبی هم می‌تواند مهاجم شماره ۹ باشد و می‌خواهد فعال باشد. در حال حاضر ما در سیستم‌هایمان، به ۲ مهاجم نیاز داریم اما شاید در آینده سیستم تهاجمی‌تری داشته باشیم و آن مهاجم‌های کلاسیک هم جایی داشته باشند. پیمان بابایی مهاجم فعالی است و زیاد در محوطه جریمه نمی‌ماند. هافبک‌ها در این لیگ خیلی مهم است. همه تیم‌ها با هافبک‌های زیادی بازی می‌کنند و دوئل‌های زیادی در منطقه میانی شکل می‌گیرد. ما در برابر حریف‌ها مدل مشخصی خواهیم داشت. من دوست داشتم با سیستم ۳-۴-۳ پیش برویم اما مجبور شدیم به خاطر مشکلات دفاعی که وجود داشت این سیستم را عوض کنیم. اگر بتوانم در سیستم ۳-۳-۴ آن مهاجم کلاسیک را جای دهم، حتما این کار را انجام می‌دهم‌. ما بالانس مورد نظر را شکل می‌دهیم و باید در مقابل تیم‌های دفاعی بیشتر حمله کنیم و تهاجمی‌تر کار کنیم. باید بتوانیم بیشتر در محوطه جریمه حریف باشیم. ما خیلی کار برای انجام دادن داریم ولی از تیم خود راضی هستم.

ساپینتو

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.