کنفرانس خبری شفر بعد از تساوی بدون گل در دربی

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از تساوی تیمش در دربی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

ارزیابی از بازی؟

بازی بسیار سختی برای هر دو تیم بود. هر دو تیم بسیار جنگیدند و با همه وجود در زمین ظاهر شدند و به همین دلیل کارهای تاکتیکی سخت شد. هر دو تیم فضاها را بسته بودند. ما خوب بازی کردیم و دو شانس داشتیم. اسماعیلی می توانست شوت بزند و نباید ادامه مسیر می داد. از عملکرد تیم راضی هستم اما از نتیجه نه. برای برد به زمین آمده بودیم و می خواستیم برنده باشیم.

ماهینی؟

یکی از بازیکنان پرسپولیس دچار مصدومیت شد و از این بابت متاسفم و امیدوارم او هر چه سریعتر به مسابقات بازگردد. مصدومیت یک بازیکن جوان هیچوقت خوب نیست.

جوانان استقلال؟

بابت بازیکنان جوانی مانند صیادمنش و آقایی خوشحال هستم. بازی به بازی این بازیکنان بهتر می شوند. شاید اول یک ساعت و یک نیمه بازی کنند و سپس یک بازی کامل بازی کنند. هر چه زمان بگذرد، آنها بهتر می شوند. هواداران می دانند که باید چه زمانی حمایت کنند و من از آنها تشکر می کنم.

اعتراض به داوری؟

یک اصطلاحی هست که می گویند باید عینک خود را تمیز کنید. من همیشه با داور خوب صحبت می کنم و بابت عملکرد آنها تبریک می گویم. داوری که این بازی را قضاوت کرد یک داور در سطح جهانی است. شاید شما یک مقدار فاصله داشتید و این موضوع اشتباه به نظر می رسید.

چرا می‌گویید استقلال بهتر بود؟

موضوع این است که شما چه برداشتی از بازی داشتید؟ کار ترکیبی و بازی یک ضرب و دو ضرب برای هر دو تیم غیر ممکن بود. پرسپولیس مثل پارسال نیست و از پارسال بهتر است. ما فصل قبل پرسینگ خوبی داشتیم و امسال نیز تیم ها زیاد پرس می کنند. لیورپول برابر چلسی می توانست با خوش شانسی یک گل بزند. ما می توانستیم یک فوتبال زیبا بازی کنیم اما باید فکر نتیجه هم باشیم. اگر پاس بلند بدهیم، سوال می شود چرا این کار را می کنید و اگر ترکیبی بازی کنیم، باز هم سوال می شود اما ما باید کاری مخصوص هر بازی انجام دهیم. وقتی دو بازیکن مهاجم و دو بازیکن پشت آنها پرس می کنند، کار ترکیبی سخت است و دیدید که ما موقعیت هم داشتیم و اسماعیلی می توانست گل بزند و ما برنده باشیم. وقتی حریف پرس می کند، بازی ترکیبی سخت است و ما باید استراتژی متناسب هر مسابقه اتخاذ کنیم.

چرا تعویض‌هایتان تنها در حمله بود؟

منظور سوال شما را درک نمی کنم. انتظار داشتید که ما دروازه بان و مدافعان را تغییر دهیم؟ در یک صحنه تبریزی دچار گرفتگی شد و ما نمی توانستیم او را تعویض کنیم. باقری یک مقدار خسته بود و صیادمنش نیز به میدان آمد. ما می توانستیم بازیکن دفاعی به زمین بیاوریم اما دنبال برد بودیم. صیادش منش عملکرد خوبی داشت و یک خطا گرفت که حتی می شد آن را با کارت زرد جریمه کرد. دنبال ایجاد فشار روی دروازه حریف بودیم و یک لحظه نیز توپ مهدی قائدی به دست حریف برخورد کرد که البته دیدن آن سخت بود. کار هجومی ما بد نبود اما روی کرنرها خوب نبودیم. به بازیکنان گفته بودم که دروازه بان پرسپولیس در کرنر ها خوب عمل می کند و خیلی زود ضد حمله ایجاد می کند اما کرنر ما خوب نبود. تغییرات ما برای خستگی بازیکنان و یا ضربه زدن به حریف در بخش های مختلف زمین بود. دلیل تعویض صیادمنش همین بود و دیدیم که دفاع حریف را تحت فشار قرار داد. گرو را آوردیم تا توپ برای ما نگه دارد اما باید روی پاس آخر و ضربات آخر تمرین بیشتر و بیشتری داشته باشیم. مربع ما در مرکز زمین با منتظری، سهرابیان، کریمی و چشمی عملکرد بسیار مهمی داشتند زیرا از السد در تهران گل خوردیم اما امروز توانستیم ضد حمله حریف را کنترل کنیم و بازیسازی حریف را مختل کنیم و اگر شوت اسماعیلی تبدیل به گل می شد، برنده بودیم.

آمار پاس‌های استقلال؟

شاید من باید یک مقدار لبخند بزنم. شما حتما باید بازی های جام جهانی را تماشا کنید. از حرف من سوتفاهم نشود که من می خواهم چیزی را آموزش دهم. اسپانیا در یک بازی بیشتر از هزار پاس داد اما از جام جهانی حذف شد. آیا می توانیم بگوییم اسپانیا از بقیه تیم ها بهتر بود؟ تیمی مثل بلژیک ۴۰۰ پاس و کرواسی ۳۰۰ پاس ارسال می کرد اما به مراحل بالایی رفتند اما برابر اسپانیا دروازه بان حریف می توانست حتی درون دروازه بخوابد. وقتی فینال جام جهانی را یک بار دیگر ببینید، می دانید کرواسی پاس بیشتری می داد اما فرانسه قهرمان شد. چگونه پرسپولیس بازی را بهتر کنترل کرد اما هیچ شوتی به سمت دروازه رحمتی رفت؟ ما دو شوت داشتیم که آن هم به دلیل دفاع فشرده دو تیم بود. تعداد پاس مهم نیست و مهم پاس آخر سریع است. یک تیم مانند اسپانیا می تواند بارها پاس بدهد اما تیم حریف تنها تماشاگر باشد. مهم پاس آخر و موقعیت سازی برای مهاجمان است. چرا مودریچ بهترین بازیکن جهان است؟ او بهترین پاس آخر را می دهد و این مهم است. شاید اگر دو مدافع وسط ما یک ساعت پاس بدهند، می توانیم بگوییم استقلال بازی را کنترل کرد اما اینگونه می توان برنده شد؟ این صحبت درباره پرسپولیس نیست. شاید هوفنهایم به لیورپول ببازد اما مربی بگوید ما بیشتر پاس دادیم. بهترین تیم در جام جهانی فرانسه بود که ۳۰۰ پاس می داد اما اسپانیا ۱۰۰۰ پاس داشت و حذف شد. اگر علاقه دارید، به تمرین بیاید تا بیشتر درباره آن با یکدیگر صحبت کنیم.

صحبت پایانی؟

در پایان یک نکته بگویم. از همه خبرنگاران تشکر می کنم که با من صحبت کردند و عذرخواهی خود را بابت سوالی که از من در تمرین مطرح شد را ابراز کردند. ما با یکدیگر تعامل داریم و این مهم است. شاید این طور به نظر بیاید که یک خبرنگار شاید با رفتار خود به همه خبرنگاران لطمه بزند اما این درست نیست و من با شما تعامل دارم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.