آنالیز استقلال برابر السد قطر

اختصاصی آبی پوشان – استقلال با حوانانش در برابر السد بیشتر از حد انتظار ظاهر شد , این را کسانی میتوانند به خوبی درک کنند که بازیهای قبلی السد را در لیگ قطر دیده باشند . میلیادرهای السدی در برابر جوانان استقلال و کادر فنی جوان و هوشیار استقلال چیزی برای گفتن نداشتن و استقلال به حق در این دیدار به برتری رسید . باهم مروری خواهیم کرد به ترکیب و نکات فنی عملکرد تک به تک بازیکنان :

 

ترکیب استقلال :

استقلال که در نیم فصل دوم به ثبات در ترکیب خود دست یافته و در هر بازی فقط یکی دو بازیکن را به اجبار ( و یا با تشخیص کادر فنی ) کنار میگذارد و شاکله اصلی تیم را حفظ می کند بازهم با ترکیب اشنای نیم فصل دوم به میدان رفت .

رحمتی با تحربه درون دروازه قرار گرفت و جلوی اون سد محکم برزیلی در ترکیب قرار گرفتند . در جناح چپ زکی پور جوان و در جناح راست غفوری با تجربه . در مرکز زمین هم تلفیق تجربه و نیروی جوانی بازهم توسط دو امید شکل گرفت . برزای و حقدوست جوان دو بال استقلال در سمت چپ و راست بودند و در خط حمله علی قربانی بلند قامت در کنار کاوه رضایی دونده و پرتلاش قرار گرفت .

عملکرد کادر فنی استقلال :

کادر فنی استقلال در این ۴ بازی اخیر عملکرد فوق العاده ای داشته است و نشان داده است که قابلیت های بالایی دارند و نیازمند زمان بودند تا بتوانند تیم متحول شده خود را از نظر نفرات و تاکتیک تیمی هماهنگ کنند .

استقلال از وقتی به سیستم ۴-۴-۲ روی آورد موفقیت های این تیم هم آغاز شد . سیستمی که با توجه به ابزار لازم میتواند بهترین سیستم باشد و این سیستم توسط همین کادر فنی قبلا در نفت تهران نیز جواب داده بود .

علاوه بر سیستم  , زوج سازی های مناسب در مناطق مختلف زمین و به خصوص در مرکز زمین به موفقیت های اخیر استقلال کمک شایانی کرده است .

در بازی روز گذشته بارها و بارها شاهد حرکات تیمی جالب و پاسکاری های طولانی مدت و تشکیل مثل و چهار ظلعی های مختلف در مناطق مختلف زمین بودیم و این کارهای ترکیبی از دقیقه اول بازی تا دقیقه ۱۲۰ بازی بارها و بارها تکرار شد , مسئله ای که کمتر در تیمهای ایرانی دیده می شود .

همدل کردن بازیکنان با یکدیگر یکی دیگر از هنرهای کادر فنی در هفته های اخیر هست و هر بازیکنی نیمکت نشین می شود حتی وقتی بازیکن با تجربه ای چون خسرو حیدری روی نیمکت مینشیند برای موفقیت تیم و بازیکن جوان داخل زمین تلاش می کند و این همدلی و همبستگی باعث موفقیت در تیم می شود .

ترمیم خط دفاعی استقلال در هفته های اخیر (البته هنوز جای کار دارد ) کمک شایانی به استقلال کرده است تا با آرامش بیشتری به حمله و هجوم به دروازه حریف برنامه ریزی کند .

اکنون به عملکرد بازیکنان حاضر در زمین در این دیدار می پردازیم :

مهدی رحمتی :

تجربه مهدی رحمتی برای این تیم جوان استقلال نعمت بزرگیست . رحمتی علاوه بر چند واکنش خوبی که به خصوص روی دو شوت ژاوی داشت نقش مهمی در هماهنگی خط دفاعی استقلال دارد و در یک سوم زمین خودی به معنی واقعی تیم را رهبری می کند .

لئو ناردو پادوانی :

در یک کلام میتوان گفت که پادوانی عالی بود . طبق نظرسنجی که در آبی پوشان داشتیم هواداران استقلال قبل از بازی استقبال زیادی از بازی کردن او نداشتند ولی دیروز با اعتماد کادر فنی زوج برزیلی خط دفاعی شکل گرفت و پادوانی هم بی نقص کار کرد . پادو دیروز با جان و دل تلاش کرد و باید یک خسته نباشید جانانه به او گفت .

رابسون جانواریو :

در مورد رابسون جانواریو همیشه در تحلیل های بعد از بازی دو مسئله را عنوان میکنیم که بازهم میخواهیم این دو مورد را تکرار کنیم :

رابسون جانواریو از فوتبال  بازی کردن لذت می برد . واقعا او با اشتیاق بازی میکند و برای هر توپ ساده ای هم که دفع می کند خوشحالی و شور در چشمانش موج میزند و این علاقه او ستودنی است .

مورد دوم که همواره تاکید کردیم رابسون یکی از بهترین خارجی های تاریخ فوتبال ایران است و حتم داریم که توانایی بازی در سطح اول فوتبال جهان را دارد و چنانچه رابط و مدیر برنامه خوب و قدرتمندی داشته باشد میتواند در تیمهای بزرگ اروپایی نیز بازی کند .

رابسون به مانند سد محکمی در برابر مهاجمین حریف است که عبور از او برای هر مهاجمی سخت خواهد بود .

وریا غفوری :

وریا بعد از مصدومیت بازگشت پر فروغی به ترکیب استقلال داشته است و در این بازی هم خیلی خوب شروع کرد و در همان دقایق اندک حضور در زمین بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت ولی افسوس که در بدترین زمان ممکن مصدوم شد تا هم بازی با السد را از دست دهد و هم بازی بزرگ دربی پایتخت .

خسرو حیدری :

خسرو حیدری با اخلاق که هرگز حاشیه ای برای نیمکت نشینی نداشته است بعد از ورود به زمین به خوبی جای وریا غفوری را پر کرد و جناح راست استقلال را همچنان فعال نگه داشتند ولی تنها ایرادی که میتواند به بازی کردن خسرو حیدری گرفت و قبلا منصوریان هم بر این مسئله تاکید داشته است این است که وقتی خسرو در زمین است بیشتر توپ ها به او ختم می شود و بازیکنان دیگر تمایل دارند خسرو را صاحب توپ کنند و تمرکز بازی استقلال به این منطقه معطوف می شود و از فضاهای دیگر به خوبی استفاده نمی شود .

میلاد زکی پور :

میلاد زکی پور بازیکن بسیار توانمند و آینده داری است که در دفاع چپ استقلال هم در ترکیب جا افتاده است . او در نیمه اول بازی دیروز به خوبی بازی کرد و هم در دفاع خوب بود و هم سانترهای بسیار دقیق و خوبی روی دروازه حریف داشت . نیمه دوم و در اواخر بازی زکی پور از نظر بدنی تحلیل رفت و در چند صحنه جا ماند . دوندگی زیاد او در نیمه اول مزیت بر علت بود و او باید این مورد را یاد بگیرد و توسط کادر فنی گوشزد شود که تقسیم نیرو کند تا بتواند در کل بازی قدرتمند در زمین حضور داشته باشد و برخی دوندگی های بی مورد و اضافه را از دستور کار خود خارج کند , موردی که با بازبینی فیلم بازی کادر فنی به راحتی خواهند دید .

مجتبی حقدوست :

حقدوست بازیکن بسیار مستعد و توانمندی است و دیروز هم دوندگی خوبی داشت و بسیاری از حمله های استقلال هم نقش داشت و موثر بود ولی به نظر میرسید این بازیکن جوان دیروز بیش از هر بازیکن جوان دیگری تحت تاثیر بازی بزرگ و انبوه تماشاگران قرار گرفته بود و به خوبی با جو استادیوم کنار نیامد و کمی شتابزده بازی کرد .

بهنام برزای :

بهنام برزای سرعت تیمی استقلال را بسیار بالا برده است و بازیهای درخشان او کادر فنی را مجاب کرده تا او را در تمام بازیهای اخیر به صورت ثابت بازی دهد . بهنام وقتی در جناح راست بازی می کند زیاد در لب خط حضور دارد و اگر کمی متمایل به محوطه جریمه حریف شود و حرکات مورب به داخل محوطه حریف داشته باشد میتواند بسیار خطرناک تر باشد و احتمال گرفتن پنالتی هم از سوی او زیادتر خواهد بود .

امید ابراهیمی :

به معنی واقعی در تیم استقلال رهبر است . اگرچه در ظاهر او بازوبند کاپیتانی را بر دست ندارد ولی به واقع نقش کاپیتان را در استقلال بازی میکند . جنگندگی امید ابراهیمی جای تحسین دارد و از آن دسته بازیکنان بزرگ نیست که خود ایستا بازی کند و به بازیکنان کناری غر بزند . امید خود میجنگد و بازیکنان دیگر را هم به جنگیدن فرا میخواند .

امید نورافکن :

اگر به چهره او نگاه نکنیم و بازی او را از دور ببینیم هرگز تشخیص نخواهیم داد که نورافکن یک بازیکن ۱۸ ساله است . او بسیار پخته و با تجربه بازی می کند و زوج خوبی هم با امید ابراهیمی ساخته است .

کاوه رضایی:

کاوه بسیار جنگنده و دونده در خط حمله استقلال بازی می کند و مدافعین حریف را حسابی کلافه می کند و اجازه نفوذ زیاد به مدافعین را نمیدهد . همواره از اول فصل گفته بودیم اگر مهاجمی تمام کننده جلوتر از کاوه در ترکیب قرار بگیرد کاوه مویر تر بازی خواهد کرد و این اتفاق اکنون با زوج کاوه و قربانی افتاده است .

علی قربانی :

مهاجم بلند قامتی که خط حمله استقلال را خطرناک تر از قبل کرده است . علی قربانی هم از آن دست بازیکنانی است که با جان و دل تلاش می کند و برای جایگاه خود میجنگد . نقطه ضعف او این است که زیاد در آفسیاد قرار دارد و باید روی این مسئله با او کار شود که همیشه یک گام عقب تر از جایی که قرار میگیرد باشد. دو گل از او در هفته های اخیر که آفساید اعلام شد و یک گل زده که مشکوک به آفساید بود سند این گفته ماست و در دیگر صحنه ها هم به وضوح این مورد دیده می شود .

محسن کریمی :

محسن کریمی باید برای بازگشت به ترکیب اصلی با تمرکز بالاتری ازی کند . به نظر می رسد او میخواهد یک تنه کار را تمام کند و بیشتر به چشم کادر فنی بیاید و این استرس را در او زیاد میکند و گاها حرکاتی که برای استقلال ثمره ای ندارد . محسن بازیکن توانمندی است که میتواند به ترکیب ۱۱ نفره استقلال راه یابد ولی باید بیشتر تلاش کند و در فرصت هایی که به او داده می شود با آرامش بیشتری بازی کند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.