آنالیز استقلال برابر سیاه جامگان مشهد

اختصاصی آبی پوشان – استقلال برابر تیم قعر جدولی سیاه جامگان به تساوی یک بر یک رسید و شاید همین نتیجه باعث تصور این مورد شود که استقلال در این بازی بسیار بد بازی کرده است ولی با آنالیز دقیق بازی استقلال برابر سیاه جامگان میبینیم که این بازی یکی از فنی ترین بازیهای استقلال بود و در این بازی از نظر همکاری های تیمی و تاکتیک های درون زمین از خیلی از بازیهایی که استقلال برنده از زمین بیرون آمده بهتر بود .

ترکیب استقلال :

کادر فنی استقلال در این دیدار از ۷ بازیکن جوان استفاده کردند و ترکیبی سراسر هجومی و سرعتی روانه میدان کردند . و این تیم با آرایش ۴-۲-۳-۱ پای در میدان گذاشت .

در این بازی شاهد کارهای ترکیبی و تاکتیکی زیادی داخل زمین بودیم و پاسکاریهای بسیاری که از سوی استقلالیها انجام می شد و تیم رقیب در دو یا سه پاس توپ را از دست میداد . زمین خوردن های بسیار زیاد بازیکنان سیاه جامگان که با عدم مدیریت خوب داور همراه بود باعث کند شدن روند بازی می شد و اعصاب بازیکنان استقلال را بر هم میزد . زمین خوردنهایی که سالهای سال است که دیگر تیمهای عربی هم به کار نمیبرند و در دنیال فوتبال منسوخ شده است ولی هنوز میبینیم این روشها در فوتبال ایران و در تیمهایی که مربیانی چون میثاقیان دارند اجرا می شود .

در زیر به عملکرد فنی بازیکنان استقلال هم نگاهی انداخته ایم :

سید حسین حسینی :

نمی توان به حسین حسینی نمره خاصی داد و عملکردش را مورد ارزیابی قرار داد زیرا توپ زیادی به او نرسید و شاید در تک موقعیت خطرناکی که روانه دروازه اش شد دروازه او باز شد . در صحنه گل حسینی میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد ولی تردید او در خروج و شیرجه کامل باعث گل شدن توپ شد .

لئوناردو پادوانی:

پادوانی در این دیدار که حریف در لاک دفاعی بود بیشتر در فکر جلو کشیدن و زدن گل بود و در دفاع کار سختی نداشتند ولی سُر خوردن بی موقع او در هنگام گل اول باعث شد تک گل سیاه جامگان به ثمر برسد و کار را برای استقلال سخت تر کند .

رابسون جانواریو :

رابسون جانواریو مثل همیشه به بهترین نحو ممکن به وظایف خود در خط دفاعی عمل کرد و با وجود سر آسیب دیده خود بازی محکمی را برای استقلال به نمایش گذاشت .

میلاد زکی پور:

زکی پور در سمت چپ خط دفاعی استقلال یکی از بهترین های استقلال بود و هم در دفاع و هم در نفوذ از این سمت نقش پر رنگی داشت .

وریا غفوری:

وریا در این دیدار دو نیمه متفاوت را تجربه کرد . در نیمه اول وریا بسیار آماده نشان دادد و حرکت های او از سمت راست استقلال بسیار خطرناک بود ولی در نیمه دوم به نظر بدن او تحلیل رفت و مشارکت کمی در بازی داشت و روند حرکتی استقلال از آن سمت هم کاهش پیدا کرد .

امید ابراهیمی :

امید ابراهیمی که بسیار متعصبانه بازی می کند و در همه جای زمین دیده می شود و دوندگی بالایی نیز دارد , روز گذشته و با بستن بازوبند کاپیتانی بر دستانش احساس مسوولیت بیشتری می کرد و به قول معروف خود را به آب و آتش زد ولی نتیجه دلخواه برای استقلال به دست نیامد .

امید نورافکن :

امید نورافکن که در میانه زمین استقلال جواهری است و اگر به پاسهای مورب و بلند او به کناره های زمین دقت کرده باشید از این پاسهای او مسلما لذت برده اید . نورافکن اگر مانند چشمی بدشانسی نیاورد تبدیل به یکی از بزرگان فوتبال ایران خواهد شد .

فرشید اسماعیلی :

فرشید روز گذشته و برابر سیاه جامگان روز درخشانی را پشت سر نگذاشت . او در بازیهای قبلی بسیار بهتر و موثر تر بازی کرده بود ولی در بازی اخیر چندان آماده نشان نمیداد ولی در روزی که آماده هم نبود حرکت او و گرفتن پنالتی از جانب این بازیکن باعث شد استقلال از یک شکست بگریزد .

بهنام برزای :

حرکات خوبی از کناره زمین داشت و سرعت خوبی هم به بازی می داد و در این دیدار او هم نمره قبولی دریافت می کند .

محسن کریمی :

محسن کریمی در اوج نا آمادگی به سر می برد و با محسنی که میشناختیم فرسنگ ها فاصله دارد و اصرار به استفاده از این بازیکن ناآماده در ترکیب با وجود نیمکت نشین های آماده علامت سوال بزرگی است . محسن تمرکز و دقت کافی را برای بازی کردن در ترکیب اصلی استقلال از دست داده و روز قبل تنها صحنه ای که میتوان ستایش کرد ضربه ناگهانی او بود که به تیر دروازه زد و در صحنه ای هم که دروازه خالی و لقمه آماده ای که برای او آماده شده بود را به آسمان زد تا کار برای استقلال بیشتر گره بخورد .

علی قربانی :

به قول بسیاری از استقلالیها قربانی , زلاتانی بازی میکند و واقعا مهاجم با کیفیت و قابلی است . قربانی روز قبل همه کار کرد ولی در روزی که توپ ها نمیخواست تبدیل به گل شود نشد که نشد . برگردان زیبای او و ضربه سرهای خوب او که با واکنش های دروازه بان حریف مواجه شد ولی همه اینها نمی تواند ارزشهای قربانی و بازی بسیار خوبش را زیر سوال ببرد .

یعقوب کریمی :

یعقوب کریمی از وقتی آمد از جناح چپ حملات استقلال شدت گرفت و استقلال تهاجمی تر شد ولی چیزی که مشهود بود اینکه یعقوب بسیار عصبی به نظر میرسید و در بدو ورودش هم کارت زرد دریافت کرد . شاید عصبانیت او بیشتر ناشی از نیمکت نشینی بلند مدتش باشد .

کاوه رضایی :

کاوه که بعد از مدتها استراحت می کرد و در هفته قبل تمرین زیادی نداشته بود به اجبار و وقتی کار گره خورد وارد زمین شد و مثل همیشه پر تلاش و با استارت های سریع باعث اذیت دفاع چند لایه سیاه جامگان شد .

جابر انصاری :

جابر انصاری هم در دقایقی که در زمین حضور یافت نتوانست به کسب سه امتساز از تیم قعر جدولی سیاه جامگان کمک کند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.