آنالیز استقلال برابر گسترش فولاد تبریز

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر و جایی که نیاز مبرم به ۳ امتیاز بازی داشت موفق شد با دو گل گسترش فولاد تبریزی را شکست دهد که با آمدن فیروز کریمی نتایج خوبی کسی کرده بود .

ترکیب و سیستم استقلال در این دیدار :

استقلال در این دیدار با سیستم ۴ ۴ ۲ مورد علاقه شفر پای در میدان گذاشت و بازهم زوج چشمی ومجید حسینی جلوی سید حسین حسینی شکل گرفت .

در دو طرف خط دفاعی خسرو حیدری با تجربه و میلاد زکی پور جوان قرار گرفتند . زوج دو امید یعنی ابراهیمی و نورافکن در خط هافبک دفاعی قرار گرفت و داریوش شجاعیان و سرور جپاروف هافیک های تهاجمی استقلال بودند که از راست و چپ وظیفه نغذیه دو مهاجم این تیم یعنی جابر انصاری و فرشید اسماعیلی را داشتند .

آنالیز بازی :

به مانند اکثر تیمهای لیگ برتری گسترش هم برابر استقلال رو به دفاع مطلق آورد و به قول فوتبالی ها با دفاع اتوبوسی سعی در گرفتن حداقل امتیاز و یا استفاده از ضد حملات را در این دیدار داشت .

با چنین سیستمی که حریفان برابر استقلال قرار میگیرند کار را برای گل زدن و عبور از لایه های دفاعی مشکل میکند و استقلال باید هرچه سریعتر به گل اول برسد تا دفاع حریف باز شده و بتواند گلهای بعدی را به راحتی به ثمر برساند .

استقلال در برابر تیمهایی که برابرش دفاع مطلق می کنند رو به پاسکاریهای زیاد و به خصوص در عرض و رو به عقب می کند تا خط دفاعی حریف باز شود ،اتفاقی که به سختی می افتد . در چنین بازیهایی میتوان راه های گل زدن دیگر چون شوت از راه دور که با وجود بازیکنان شوت زنی چون امید ابراهیمی و امید نورافکن وسرور جپاروف و… ابزار این کار را دارد و همچنین زدن بازیکنان به عمق و دل دفاع حریف و گرفتن پنالتی و یا خطای پشت محوطه جریمی و استفاده از ضربات ایستگاهی که استقلال با وجود بازیکنان تکنیکی و سرعتی ابزار این راه را هم دارا می باشد .

در این دیدار هم تا وقتی استقلال به گل نرسیده بود بازیکنان با استرس بازی می کردند و وقتی استقلال به گل اول دست یافت توانست خیلی راحت تر در ادامه بازی توپ را به گردش در آورد .

آنالیز آماری بازی :

استقلال در این دیدار ۶۲ درصد از بازی را مالک بود و بازیکنان ایم تیم ۷۵۱ پاس را باهم دیگر رد و بدل کردند که این آمار تقریبا دو برابر آمار پاسکاری های گسترشی ها در زمین بود . جالب اینجاست که ۸۶ درصد پاسهای استقلالی ها در این دیدار سالم بود و به مقصد رسید .

۱۴ اقدام به شوت که ۵ تای آنها در چهارچوب دروازه گسترشی ها بود جالب تر اینکه گسترشی ها هیچ توپی را به سمت چهارچوب استقلال نتوانستند شلیک کنند . ۸ موقعیت گل در برابر دو موقعیت گل  هم نشان از برتری مطلق استقلال از لحاظ آماری در این دیدار داشت . استقلالیها همچنین ۳۰ بار توپ را روی دروازه گسترش سانتر کردند .

عملکرد تک به تک بازیکنان استقلال در این دیدار :

در این دیدار شاید بتوان گفت به جز جابر انصاری و داریوش شجاعیان که سردرگم بازی میکردند بقیه بازیکنان به بهترین شکل وظایف خود را انجام دادند . با این حال به عملکرد تک تک بازیکنان در این دیدار می پردازیم :

سید حسین حسینی

توپ زیادی به او نرسید ولی اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و حالا با اطمینان بیشتری درون دروازه قرار میگیرد و راتباطش با خط دفاعی هم بهتر و بهتر شده است .

مجید حسینی

نمودار پیشرفت و روند صعودی او به بهترین شکل رو به بالاست و یکی از اصلی ترین عوامل کم گل خوردن استقلال در هفته های اخیر می باشد .

روزبه چشمی

روزبه هم در کارهای دفاعی بی نقص بود و هم بازیسازی و پخش توپ را از همان عقب زمین آغاز می کند که چنین مدافعینی در لیگ ایران بسیار کم هستند و برای استقلال غنیمتی است .

میلاد زکی پور

شاید بتوان گفت یکی از بهترین بازیهایی بود که میلاد تا به حال برای استقلال انجام داده بود . همیشه از او بابت سانترهای بی دقتش انتقاد داشتیم و روز گذشته سانترهای دقیقی هم داشت و نفوذهای خوبی از سمت چپ انجام می داد .

داریوش شجاعیان

در این دیدار سردرگم نشان میداد و گویی وظایف خود را در زمین به خوبی نمیدانست . هرچند چند پاس خوب و حرکت تکنیکی خوب داشت ولی نتوانست در غالب تیمی موفق عمل کند و در ابتدای نیمه دوم شفر او را از زمین بیرون کشید .

امید نورافکن

در خط هافبک دفاعی قرار گرفت تا دومی بازی متوالی در ترکیب اصلی استقلال حضور داشته باشد و البته این بار در پستی متفاوت از بازی قبلی . امید در این دیدار محکم بازی کرد و در میانه زمین عملکرد قابل قبولی داشت .

خسرو حیدری

خسرو حتی مفیدتر از سالهای قبلش بازی می کند و در غالب کارهای تیمی فرو رفته و دیگر وقتی صاحب توپ می شود همه از او انتظار ندارند توپ را به هر شکلی روی دروازه بریزد و هماهنگ با بازیکنان کناری خود بهترین تصمیم ها را میگیرد .

امید ابراهیمی

امید در این دیدار اماده نشان داد و پاسهای ترکیبی او با سرور جپاروف بسیار چشم نواز بود . امید بازی با گسترش نوید امید مورد انتظار هواداران را داد.

     

سرور جپاروف

واقعا نگینی در میانه زمین استقلال است و بدون شک از بهترین خارجی های استقلال و حتی تاریخ فوتبال ایران است . نظم خاصی به میانه زمین می دهد و پاسهای تک ضربش ارزش چند بار دیدن را دارد .

فرشید اسماعیلی

فرشید در یک بازی قبلی هم که مهاجم بود عملکرد خوبی داشت و دیروز هم در پست مهاجم موفق بود و دو گل زیبا به ثمر رساند . او در گل اول به دل خط دفاعی حریف زد و با شوتش کار را تمام کرد و روی گل دوم هم بدون کار اضافی و با یک بغل پای زیبا دروازه دخسوس را باز کرد.

جابر انصاری

جابر سردرگم و بی دقت در این دیدار بود . دو موقعیت خوب نصیبش شد که یکی را بدون زاویه دادن به توپ درست به دستان دروازه بان کوبید و دیگری را هم به آسمان زد . جابر باید با دقت بیشتری بازی کند.

علی قربانی

در نیمه دوم به زمین آمد و عملکرد قابل قبولی داشت . در درگیری های جلوی زمین مشارکت داشت و دوندگی خوبی داشت و پاس گل زیبای او هم اوج کار او در این دیدار بود . او هم برای یک نیمه بازی در این دیدار نمره قبولی میگیرد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.