آنالیز استقلال برابر گل گهر سیرجان

اختصاصی آبی پوشان – استقلال برابر گل گهر نیاز به برد داشت و این اتفاق هم افتاد و به دور بعدی جام حذفی صعود کرد ولی این دیدار و نحوه بازی استقلالیها شاید خیلی ها را راضی نکرده باشد که در این مطلب به این موارد به طور دقیق خواهیم پرداخت .

ترکیب استقلال :

در این دیدار استقلال مصدوم های زیادی داشت و دست منصوریان برای انتخاب ترکیب بسته بود .

منتظری- شجاعیان-زکی پور -مجید حسینی -سجاد شهباززاده -امید ابراهیمی به علت مصدومیت در این دیدار حضور نداشتند .حسین حسینی به دلیل بی انضباطی خط خورد و سرور جپاروف یک روز قبل به ایران رسیده بود و جباری هم نباید در زمین چمن مصنوعی بازی می کرد و به این ترتیب منصوریان ترکیب تیم خود را با ۹ غایب باید میچید .

شاید همه هواداران انتظار داشتند در این دیدار حسینی درون دروازه باشد ولی این اتفاق نیافتاد و او حتی دروازه بان دوم استقلال هم در این دیدار نبود . رحمتی باز هم درون دروازه بود و بازهم نشان داد که از روهای اوج خود فاصله های زیادی دارد و کم مانده بود با اشتباه او برد استقلال در این دیدار به خطر بیافتد .

در خط دفاعی پادوانی بعد از هفته ها به ترکیب استقلال بازگشت و زوج او در خط دفاعی روزبه چشمی بود که یک خط عقب آمد و اتفاقا خوب هم در خط دفاعی جواب داد و از بهترین هاس استقلال بود .

در سمت راست دفاعی خسرو حیدری قرار گرفت که نمایش رضایت بخشی از او دیدیم و در سمت چپ هم آرمین سهرابیان جوان جای خالی زکی پور را به خوبی پر کرد و بازی قابل قبولی را انجام داد .

در میانه میدان امید نورافکن و فرشید باقری حضور داشتند که هر دو جنگنده و دونده ظاهر شدند با این تفاوت که اشتباهات فردی و پاسهای اشتباه باقری بسیار زیاد است که در چندین صحنه باعث دردسر برای استقلال شد .

فرشید اسماعیلی در سمت راست دونده و پرتلاش ظاهر شد ولی به نظر کمی با استرس و با عجله بازی می کرد که از کیفیت او تا حدودی می کاست .

مهدی قائدی هم در سمت چپ پرتلاش ظاهر شد و موقعیت هایی هم برای استقلال ساخت هرچند در برخی از دقایق بازی به نظر زیاد تکروی میکرد . قائدی هرچه از دقایق بازی می گذشت مسلط تر و هماهنگ تر با تیم کار کرد و این نشان میدهد با بالا رفتن دقایق بازی او موثر تر خواهد بود .

دو مهاجم استقلال در این دیدار عملکرد قابل توجه و خوبی نداشتن هرچند در عملکرد آنها فقط قابلیت های فردی مطرح نیست و قابلیت آنها خیلی بیشتر از اینهاست و تاکتیک تیم و نوع قرار گیری آنها در زمین هم بر عدم موفقیت آنها تاثیر گذار است .

بررسی عملکرد فنی :

استقلال در این دیدار هم تا دود زیادی و به خصوص در نیمه اول با برنامه نشان نداد  و شملات زیادی داشت و میل به پیروزی در این تیم هم زیاد دیده نمی شد هرچند معتقدیم بسیای از این موارد و ایرادات به دلیل استرس وارد شده و جو روانی هست که به دلیل نتایج نه چندان خوب ابتدای فصل است میدانیم .

نقطه امید بخش استقلال و منصوریان بازهم بنزین های سبز این تیم بودند و جوانانی چون فرشید اسماعیلی و سهرابیان و قائدی و به خصوص روزبه چشمی و امید نورافکن که بعد از دعوت به تیم ملی از روحیه بالاتری برخوردار بودند .

فاصله مهاجمین استقلال از خط دروازه حریف زیاد است و مهاجمین کمتر در موقعیت گل قرار میگیرند و وقتی هم توپی به آنها میرسد فاصله آنها با خط دروازه زیاد است و با وود وینگرهای دونده و جوان , مهاجمین باید با فراغ بال بیشتر در محوطه جریمه حضور داشته باشند .

در آخر موردی که باید به هواداران استقلال یاد آور بشویم این است که در همه این سالها تاکتیک تیمهای منصوریان بر پایه نتیجه گرایی بوده و انتظار بازیهای مالکانه و مالکانه از این تیم دیدیم که در هفته های اول استقلال را با مشکل مواجه کرد و بهتر است فعلا از تم منصوریان انتظار نتیجه با هر شکل ممکن را داشته باشیم تا این تیم از شرایط روحی به حد ایده آل برسد و بشود روی تاکتی های تیمی بهتر هم عمل کرد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.