آنالیز بازی استقلال برابر استقلال خوزستان- نتیجه بد ولی امیدوار کننده

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته دوم لیگ برتر برابر استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسید . بازی که در آن استقلال بازی مالکانه و سراسر تهاجمی را در دستور کار خود قرار داده بود و کارهای ترکیبی زیبایی از سوی بازیکنان استقلال دیدیم که علی رغم نتیجه نه چندان دلخواه بسیاری از منتقدین منصوریان و استقلال را هم راضی کرد .

ترکیب استقلال :

منصوریان بارها گفته است که ترکیب ثابتی ندارم و هر بازیکنی بهتر باشد بازی خواهد کرد . در بازی اول استقلال بنا به هر دلیلی ۴ بازیکن در حد و اندازه های خود نبودند :

حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده( که در این بازی بیرون نشستند) وریا غفوری( که ابتدا ترکیب استقلال نبود و با مصدوم شدن خسرو به جای خسرو در لحظات آخر وارد زمین شد ) جابر انصاری(که در این بازی از ابتدا در ترکیب بود)

 

سیستم استقلال :

کادر فنی استقلال علاقه زیادی به سیستم ۴-۲-۳-۱ دارد و همواره دوست دارد با چنین چینشی در زمین قرار گیرند . در این دیدار چیزی که مشهود بود جابجایی نفرات داخل زمین بود که کار را برای مدافعین حریف سخت تر میکرد . بارها شاهد این بودیم که بازیکنان سمت چپ و راست استقلال جای خود را در وسط بازی تغییر میدادن و حتی سیستم استقلال که به جابجایی جپاروف دچار تغییر می شد . وجود بازیکنان چند پسته و بازیکنانی که هم در چپ و هم در راست توانایی بازی دارند برای استقلال غنیمتی هست .

آنالیز بازی :

استقلالیها در این دیدار بسیار با حوصله و بدون عجله بازی میکردند و سعی داشتند با پاسکاری های زیاد دفاع استقلال خوزستان را باز کنند . مالکیت بالای استقلال در این دیدار و بازی سراسر هجومی این تیم خوزستانیها را به عقب رانده بود و همانطور که ویسیدر مصاحبه بعد از بازی گفت ما قصد نداشتیم به این شکل دفاعی بازی کنیم ولی قدرت استقلالیها ما را به عقب راند .

استقلالی ها ضعف هایی هم در این بازی داشتند که میتوان به عدم ایجاد موقعیت زیاد روی دروازه حریف اشاره کرد . درست است که استقلال موقعیت های مناسبی در این بازی داشت ولی با توجه به درصد مالکیت توپ انتظار ایجاد موقعیت های زیادی را داشتیم حتی با در نظر گرفتن دفاع چند لایه استقلال خوزستان .

مهاجمان استقلال هم باید از فرصت هایی که نصیبشان می شود به نحو بهتری استفاده کنند و باید روی گلزنی هم تمرین زیادی شود .

 

تاثیر داوری در روند بازی :

در آنالیزهای فنی معمولا اشاره ای به نقش داوری و اشتباهات داوری نمی کنیم ولی اینکه دو پنالتی برای استقلال گرفته نشد و یکی از پنالتی ها هم در اواخر نیمه اول بود و آن پنالتی و گل احتمالی میتوانست روند بازی را دگرگون کند و دفاع چند لایه استقلال خوزستان را باز کند و منجر به گلهای بعدی هم شود و در این بازی نمی شود از تاثیر مستقیم داوری بر روند بازی چشم پوشی کرد .

اشتباهات در تعویض ها :

مهدی قائدی و مجتبی جباری و سجاد شهباززاده که در بازی دیروز به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شدند بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند ولی تعویض ها می توانست به نحو بهتری انجام شود و روند بازی را بیشتر به نفع استقلال کند . جپاروف که به خوبی در زمین میانداری میکرد بیرون رفت و امید نورافکنی که در میانه زمین بازی خوبی از خود به نمایش میگذاشت جای خود را به قائدی داد . معمولا به اسامی زیاد نمیپردازیم و برای تعویض مطرح نمی کنیم ولی میشد جابجایی های بهتری داشت و خیلی زودتر از زمانی که انجام شد زوج سجاد و قربانی را در برابر مدافعین استقلال خوزستان قرار داد .

 

آنالیز تک به تک بازیکنان :

 

سید مهدی رحمتی :

روی بازی رحمتی نمیشود نظر داد چون توپ خاصی به سمت دروازه او نیامد ولی همان نقطه ضعف همیشگی رحمتی که ترس از خروج ها است در این دیدار هم به چشم آمد .

سید مجید حسینی :

مجید حسینی هم کار سختی در این دیدار نداشت و البته در لحظات زیادی که منتظری جلو می کشید به خوبی دفاع را پوشش میداد .

پژمان منتظری :

یک مدافع پا به توپ و سربالا و هوشیار . به قول گزارشگر بازی پژمان منتظری از آن دفاع هایی نیست که بی هدف زیر توپ بزند و با سر بالا در بازیسازی از همان عقب زمین نقش بسیار بالایی دارد و نفوذهای خوبی هم انجام میداد در عین حال که در کارهای دفاعی بی اشتباه است .

میلاد زکی پور :

در دفاع چپ استقلال جا افتاده است و با سن کمی که دارد تبذیل به یکی از فیکسهای استقلال شده است . هماهنگی او با داریوش شجاعیان هم روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و اعتماد به نفسش هم زیاد می شود . مشکل اصلی او در کارهای تهاجمی و سانترهایی است که روی دروازه ارسال می کند و باید روی این موضوع کار زیادی با او شود تا دقت سانترهای خود را نیز افزایش دهد و کیفیت این بازیکن بیشتر و بیشتر شود .

وریا غفوری:

وریا غفوری که در بازی اول بازی چندان خوبی را به نمایش نگذاشته بود در بازی دیروز بازی نسبتا خوبی را انجام داد و چند نفوذ خوب هم از جناح راست داشت و حتی یکبار تا آستانه باز کردن دروازه استقلال خوزستان هم پیش رفت .وریا غفوری اگر میخواهد جزو مسافرین جام جهانی باشد باید بیشتر از اینها خوب باشد تا بتواند نظر کیروش را در این یکسال جلب کند .

امید نورافکن :

در میانه میدان استقلال اکثر توپها به او ختم میشد و وظیفه پخش توپها را از میانه میدان او بر عهده داشت و در نقشی که به او محول شده بود عملکرد مطلوبی هم داشت . زوج او و چشمی با خصوصیات متفاوتی که دارند مکمل خوبی برای هم در میانه زمین هستند .

روزبه چشمی :

روزبه چشمی هم هرگز زیر توپ نمیزند و گویی در پشت سر خود هم چشم دارد و همه جای زمین را میبیند و با چشم باز پاس می دهد . روزبه چشمی بعد از دوری بلند مدت از میادین بازگشت خوبی به ترکیب داشته است .

داریوش شجاعیان :

داریوش شجاعیان هم از خوبهای استقلال بود وقتی در سمت چپ زمین حضور دارد برخلاف سالهای زیادی که استقلال همواره جناح راست محور بوده از سمت چپ حملات زیادی را تدارک می بیند . داریوش هر روز که خواهد گذشت در استقلال بیشتر جا می افتد .

جابر انصاری :

جابر انصاری در دو سال گذشته از موثرترین بازیکنان استقلال بوده ولی بی احترامی های زیادی دیده و جوی که برخی ها علیه اش در فضای مجازی ایجاد کرده اند استرس به وجود اورده همچنین از جابر انصاری درست و به جا و در پستی که قابلیت های خود را می تواند به نمایش بگذارد استفاده نمی شود و بهتر است یا از او استفاده نشود و یا در پستی استفاده شود که توانایی های زیادی در ان دارد.

سرور جپاروف :

جپاروف تقریبا بازیکن آزادی در میانه زمین بود و مدام جای خود را تغییر میداد و ریتم خوبی هم به روند حرکتی استقلال داده بود ولی چیزی که مشخص بود برخی بازیکنان کناری او هماهنگی زیادی با این بازیکن نداشتند و در بازیهای آینده می تواند این هماهنگی بیشتر از گذشته هم شود .

علی قربانی –سجاد شهباززاده :

این دو مهاجم را در یک بند مشترک مینویسیم و انتظار از مهاجم های استقلال بیشتر است و از موقعیت هایی که نصیبشان می شود باید استفاده بهتری داشته باشند . هرچند هر دو دیروز حرکات مثبتی در زمین داشتند و روی هر دو هم خطای مسلم پنالتی رخ داد ولی باید دقت ضربه زدن در آستانه دروازه را زیادتر کنند .

مجتبی جباری :

بازی در استقلال بعد از سالها استرس دارد حتی اگر این بازیکن ,بازیکن بزرگی به نام مجتبی جباری باشد . جباری در بدو ورود به زمین چند توپ را از دست داد و پاسهای اشتباهی ارسال کرد ولی بعد از دقایقی با جو بیشتر اخت گرفت و نمایش خوبی داشت و در دو صحنه و کاشته ای هم که نصیبش شد می توانست دروزاه استقلال خوزستان را باز کند .

 

مهدی قائدی :

مثبت ترین نقطه بازی دیشب این جوان کوتاه قامت بوشهری بود . قائدی نشان داد که فاکتورهای فنی بزرگ شدن را دارد و اگر خوب از او محافظت شود می تواند حرفهای زیادی در فوتبال ایران داشته باشد .

قائدی شور خاصی هم در داخل زمین ایجاد کرد هم روی سکوها و هم بینندگان تلویزیونی را به سر شوق آورد .

در اینده از این بازیکن بیشتر خواهیم شنید …

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.