آنالیز بازی استقلال برابر ایران جوان بوشهر

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی موفق شد با نتیجه سه بر صفر ایران جوان بوشهر را از پیش روی بردارد و به مرحله نیمه نهایی برسد . استقلالی ها در این دیدار سه گل زدند و ۱۰ ها موقعیت هم داشتند که با بی دقتی تبدیل به گل نکردند و یا با درخشش دروازه بان ایران جوان تبدیل به گل نشد .

 

ترکیب استقلال :

وینفرد شفر تقریبا ترکیب ثابت خود را شناخته و با بکارگیری ترکیب هافبک های خوش تکنیک و خوش فکر و جنگنده در کنار هم میانه میدان را به طور کامل از حریف می گیرد . مربع ابراهیمی و شجاعیان و جپاروف و اسماعیلی این قابلیت را دارد که حتی در آسیا هم میانه زمین را از تیم های پرقدرت رقیب بگیرد و بازی را کنترل کند.

علی قربانی که اینروزها اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و در خط دفاعی هم مربع نفوذ ناپذیر چشمی و حسینی و نورافکن و وریا غفوری اطمینان خاطر را به شفر داده اند .

آنالیز بازی استقلال :

پاسهای ترکیبی و حرکات تمرین شده و تشکیل مثلث در نقاط مختلف زمین و گردش توپ در همه مناطق زمین از موارد قابل ذکری است که در این دیدار و البته دیدارهای قبلی هم دیده شد و نوید روزهای خوش برای استقلال در روزهای آینده را داد .حتی اگر حریف نسبتا ضعیف استقلال را هم مدنظر داشته باشیم باز بازی استقلالیها قابل ستایش بود و نمایش این تیم به خصوص در خط هافبک خیره کننده.

شفر به بازیکنان یاد داده برای حمله و نزدیک شدن به دروازه حریف اصلا عجله نداشته باشن و با حوصله و با پاسهای پی در پی راه نفوذ مدافعان پرتعداد حریف را پیدا کنند.

در زیر به آنالیز بازی تک تک بازیکنان می پردازیم :

مهدی رحمتی

بعد از مدتها کاپیتان را درون دروازه استقلال دیدیم. در این دیدار توپ زیادی به سمت دروازه استقلال نیامد تا رحمتی از بعد فنی مورد ارزیابی قرار بگیرد ولی او درون دروازه با روحیه ایستاده بود و انگیزه زیادی داشت و این را از نوع حرکات او نیز می شد فهمید.

وریا غفوری

فوق العاده بود . شاید این بهترین کلمه ای باشد که بتوان در وصف بازی او به کار برد . وریا تبدیل به همان وریایی شده است که همه از او انتظار دارند و او به چشم مدافع فیکس تیم ملی می شناسند . امیدواریم تا انتهای فصل دیگر مصدوم نشود چون استقلال در بازیهای سخت پیش رو بسیار به وجودش تیاز دارد .

روزبه چشمی

خونسر و با آرامش و باهوش . او بازیکنی نیست که زیر توپ یزند و رفع تکلیف کند .وجود روزبه در ترکیب استقلال یعنی آرامش و دوری از بازی احساسی و بزن زیرش .

مجید حسینی

باید به فوتبال ایران بابت ظهور همچنین مدافعی تبریک گفت . دفاعی مستحکم با کمترین درصد اشتباه . گل او در بازی روز گذشته هم بازی زیبای او در خط دفاعی را تکمیل کرد و اجازه نداد در نیمه دوم بازی گره بخورد .

امیدنورافکن

در دفاع چپ جا افتاده و بسیار خوب بازی می کند. او که توسط سایتی معتبر در بین ۱۰۰ استعداد برتر فوتبال دنیا قرار گرفته حالا می تواند در پست دفاع چپ نظر کیروش را هم جلب کند.

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی با جنگندگی و تعصب در میانه میدان اجازه حرکت به هافبک های حریف را نمی دهد . امید هر بازی به روزهای اوج نزدیک تر می شود و هماهنگی اش با جپاروف و شجاعیان هم بیشتر و بیشتر می شود .

سرور جپاروف

فقط میتواند گفت ما استقلالی ها چقدر خوشبختیم که تونستیم او را در اختیار بگیریم . الحق که لایق دو توپ طلای آسیا بوده . یک گل و یک پاس گل هم در این دیدار داد تا ستاره بی چون و چرای این روزهای استقلال باشد .

داریوش شجاعیان

بسیار باهوش و موثر بازی می کند. او طوری خوب بود که محصص کارشناس شبکه سه در بین دو نیمه به تمجدید از او پرداخت و گفت قبل از اینکه توپ به او برسد می داند میخواهد با توپ چه کند.

 

مهدی قائدی

جوان ریز نقش و دوست داشتنی استقلال حالا خود را به ترکیب استقلال تحمیل کرده و در خلق موقعیت برای استقلال بسیار موفق عمل می کند. او بدشانس هم است و دیروز هم ضربه او به تیر برخورد کرد تا سومین بار در این فصل باشد که تیرک دروازه مانع فروپاشی دروازه توسط قائدی می شود .

علی قربانی 

اعتماد به نفسش بالا رفته و با انگیزه تر از قبل بازی می کند.  او دیروز یک گل زد و چند باز هم دروازه ایران جوان را تهدید کرد که هنرنمایی دروازه بان این تیم مانع از زدن گلهای بیشتر توسط قربانی شد .

فرشید اسماعیلی

فرشید هم با تکنیک و مهارتهای فردی خود برای استقلال موثر بازی می کند و هواداران از بازی او لذت می برند فقط در زدن ضربات آخر دقت لازم را ندارد که اگر روی این مسئله هم کار کند بازی او بی نقص خواهد شد .

محسن کریمی 

بعد از مدتها به فوتبال بازگشت و بازیگشت پرفروغی هم داشت . او نشان داد برای بازی در استقلال انگیزه لازم را دارد و مهمتر از آن توانش را هم دارد . گل سوم استقلال روی هنرنمایی او در مقابله با سه بازیکن حریف و سپس پاسش به وریا غفوری به دست آمد .

پژمان منتظری

هرچند زمان کمی برای بازی داشت ولی بازگشت پژمان به ترکیب خبر خوبی برای هواداران استقلال و هواداران تیم ملی فوتبال ایران است .

فرشید باقری

هنوز هم از علت بازی دادن به این هافبک پر اشتباه آگاه نیستیم . او دیروز هم بعد از ورود به زمین در دو صحنه دو اشتباه در پاس داشت .شاید در مورد بازی دادن به او شفر چیزهایی می داند که ما نمی دانیم.

تلگرام استقلال

3 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال برابر ایران جوان بوشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.