آنالیز بازی استقلال برابر سایپا

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با نتیجه دو بر یک سایپا را شکست دهد .

ترکیب استقلال :

با توجه به فشردگی مسابقات و فاصله کم بازی استقلال و سایپا و بازی با نماینده ازبکستان در آسیا کادر فنی در این دیدار به چند بازیکن اصلی خود استراحت داده بود .

بازیکنانی مانند پادوانی-نورافکن-برزای و خسرو حیدری در این دیدار از ابتدا در ترکیب استقلال حضور نداشتند .

استقلال بعد از اینکه در چند بازی با سیستم ۴-۲-۳-۱  بازی کرد در این دیدار با سیستم ۴-۴-۲ پای در میدان گذاشت .

زوج جوان خط دفاعی استقلال جلوی دروازه بان جوان این تیم و دفاع چپ جوان و دفاع راست با تجربه ترکیب دفاعی استقلال را تشکیل داده بودند .

فرشید باقری اینبار جایگزین امید نورافکن شده بود تا در کنار امید ابراهیمی هافبکهای دفاعی و میانی استقلال باشند .

جابر انصاری به عنوان هافبک راست و فرشید اسماعیلی به عنوان هافبک چپ کار میکردند و کاوه رضایی و علی قربانی دو مهاجم استقلال در این دیدار بودند .

 

آنالیز تیمی استقلال :

کادر فنی استقلال از این دیدار دنبال یک برد اقتصادی و بی دردسر بودند و تا دقایق آخر بازی هم به این خواسته خود رسیده بودند که اتفاقات دقایق آخر باعث شد برای سه امتیاز اندکی زحمت اضافه تر و استرس را تحمل کنند .

تیمی که از بازی قبلی تا این بازی تمرینی نداشته بود و بازیکنانش در شرایط روحی مناسبی قرار نداشتند و چند بازیکن تاثیر گذارش هم با تصمیم کادر فنی نیمکت نشین شده بودند در برابر سایپا بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت . استقلالیها در اکثر دقایق بازی , بازی را در اختیار گرفتند و نبض بازی در اختیار یاران منصوریان بود و با به ثمر رساندن یک گل بازی را بهتر اداره کردند و بارها و بارها هم میتوانستند گلهای بعدی را به ثمر برسانند که با بی دقتی بازیکنان این تیم موقعیت ها یکی پس از دیگری از بین رفت . با دریافت گل تساوی در دقایق پایانی در چند دقیقه آخر بازی آبی پوشان سراسر حمله شدند و موفق به زدن گل برتری خود شدند .

فاصله زیاد خطوط استقلال در این بازی از نکات قابل توجه و منفی استقلالیها بود و بارها و بارها دیدیم که علی قربانی برای پر کردن این فاصله و دریافت توپ در قسمتهای مختلف زمین دیده می شود .

روند کلی بازی :

باز از سرعت بالایی برخوردار بود از نظر تاکتیکی هم هر دو تیم عملکرد مناسبی داشتند و این بازی را می توان از بازیهای برتر لیگ ایران نام برد . بازی که هم سرعت و دوندگی هر دو تیم بالا بود و هم تاکتیکهای تیمی هر دو سرمربی به خوبی در زمین پیاده می شد .

در زیر به آنالیز بازی تک تک بازیکنان می پردازیم :

سید حسین حسینی :

مدافعین استقلال نگذاشتند روز سختی برای حسینی رقم بخورد و این دروازه بان در این بازی زیاد اذیت نشد . حسینی در برخی صحنه ها بی تجربه عمل میکند مثل خروج نا موفقی که در اواخر بازی داشت و دروازه استقلال را خالی گذاشت و باید مربی های تیم بیشتر این موارد را به او یاد آور شوند .

مجید حسینی :

مجسید حسینی اکثر توپهایی که به سمت دفاع استقلال آمد را زد و نگذاشت موقعیت خطرناکی نصیب سایپایی ها شود . هرچند در صحنه گل شاید می توانست بهتر عمل کند ولی در کل عملکرد خیلی خوبی در این دیدار داشت .

رابسون جانواریو :

در مورد رابسون جانواریو همیشه جملات تکراری مینویسیم که عالی و بدون نقص بود . یک مدافع در کلاس بین المللی و سطح اول فوتبال دنیا . بودن رابسون در خط دفاعی استقلال غنیمت بزرگی است .

میلاد زکی پور :

میلاد زکی پور در نظرسنجی اختصاصی آبی پوشان به حق با اختلاف بهترین بازیکن شد . این بازیکن واقعا میتواند سالها استقلال را از داشتن یک مدافع چپ کلاسیک بی نیاز کند . میلاد زکی پور هم در دفاع خوب است و هم در نفوذهایی که دارد . استایل خوب او در کنار اعتماد به نفس بالایش خیال استقلالیها را از سمت چپ راحت کرده است . روز گذشته بارها و بارها زکی پور توانست روبه شاه علی دوست و مهدی ترابی را در نبردهای تک به تک شکست دهد و اجازه هیچ نفوذی به بازیکنان حریف را از این سمت نداد .

وریا غفوری :

وریا غفوری بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و در نفوذها از سمت راست هم خوب اضافه می شد ولی از سمت وریا گاها حریف به راحتی وارد محوطه جریمه استقلال می شود که ناشی از نفوذهای وریا و جا ماندن در ضد حملات حریف است .

امید ابراهیمی :

بازی محکم و قدرتمندی به مانند همیشه در میانه زمین داشت . فقط چیزی که مشخص است شاید امید هم نیاز به استراحت در این بازی داشت ولی با توجه به نبود جایگزین و اجبار در استفاده او در این دیدار هم فیکس در بازی قرار گرفت .

فرشید باقری :

بعد از چند بازی ضعیف در نیم فصل اول و فشارهایی که بر رویش بود در این دیدار از ابتدا برای استقلال وارد زمین شد و بازی قابل قبولی انجام داد . فرشید باقری علاوه بر گل زیبایی که به ثمر رساند در جلوی مدافعین به خوبی آن منطقه را پوشش میداد و در عدم تحمیل فشار زیاد روی خط دفاعی نقش خوبی بازی کرد . البته کمی عجول بودن و بی دقت بودن که میتواند ناشی از فشارهای موجود باشد در بازی او دیده می شود .

جابر انصاری :

جابر انصاری که در ابتدای فصل از مهره های تاثیر گذار استقلال بود بعد از بازگشت از مصدومیت به دوران قبل از مصدومیت خود نرسیده است و تفاوتهای زیادی در بازی او دیده میشود و نا آماده است . یک جابر آماده میتواند اینروزها بسیار به استقلال کمک کند .

فرشید اسماعیلی :

فرشید اسماعیلی با حرکات ظریف و تکنیکی خود هواداران استقلال را سر شوق می آورد و فوتبال استقلال را لذت بخش تر میکند ولی در کل میتوان از فرشید استفاده بهتری کرد و فضای زیادی برای او در نظر گرفت و در یک منطقه زمین او را حبس نکرد .

 

علی قربانی :

بسیار پرتلاش و مثل همیشه موثر بازی کرد . علی قربانی را نمیتوان فقط به عنوان یک مهاجم صرف در استقلال دید و او را در همه جای زمین میبینیم و بارها و بارها در دفع توپ ها در دفاع هم به مدافعین کمک کرد . قربانی در این دیدار هم نمره قبولی دریافت کرد .

کاوه رضایی :

کاوه رضایی هم با دوندگی ها و استارت های سریع خود مدافعین حریف را به خوبی خسته می کند و اجازه نفوذ بیشتر به مدافعین را نمیدهد و مدافعین باید حوسشون حسابی روی کاوه رضایی باشد .

مجتبی حقدوست :

بعد از ورود به زمین و آن مصدومیتی که پشت سر گذاشت بازی موثری انجام داد و سرعت تیمی استقلال را بالا برد .

پادوانی :

پادوانی در دقایقی که وارد زمین شد تنها چیزی که از او در خاطرم نقش بست گل اوست که حالا بعد از آن گل آسیایی به نظر می رسد موتور گلزنی این مدافع بلند قامت هم روشن شده و علاوه بر کارهای دفاعی روی گلزنی های او هم میتوانیم حساب باز کنیم .

بهنام برزای :

بهنام برزای هم با ورودش به زمین بازی قابل قبولی انجام داد و به بازی استقلال سرعت داد و چند استارت بسیار خوب و سرعتی هم به سمت دروازه سایپا داشت .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.