آنالیز بازی استقلال برابر فولاد |رونمایی از اولین بازی استقلال مدل شفر

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در هفته نهم لیگ برتر و در حالی که برای اولین بار وینفرد شفر را بر روی نیمکت میدید برابر فولاد خوزستان قرار گرفت و در نهایت به تساوی بدون گل دست یافت .

سیستم استقلال :

سیستم مورد علاقه شفر ۴ ۴ ۲  است ولی او به دو دلیل روز گذشته از سیستم مورد علاقه منصوریان یعنی ۴ ۲ ۳ ۱ استفاده کرد.

اولین دلیل شفر برای عدم تغییر سیستم این بود که استقلال دو سال با این سیستم بازی کرده و عادت داشته و نمی شود به یک باره تغییر سیستم داد و دومی دلیلی که خودش بیان داشت این بود که قربانی به دلیل جراحی دست توانایی فیکس بازی کردن را نداشت و نمیتوانست در کنار شهباززاده قرار بگیرد .

آنالیز بازی استقلال :

استقلال در این دیدار بازی مالکانه و هجومی را در دستور کار خود قرار داد و پاسکاری های بیشتر در عرض استقلالی ها و بازی با وصله این تیم به خصوص در نیمه اول که میخواستن با پاسکاری های زیاد روزنه ای از بین دفاع چند لایه فولاد باز کنند.

با رفتن روزبه چشمی به خط دفاعی او که بازیکن پا به توپ و باهوشی است ،بازی سازی استقلال از همان عقب زمین شروع میشد . استقلال در این دیدار از نظر نظم دفاعی خوب بود و مشکلی در این زمینه حس نکرد و برخلاف بازی های قبلی اسیر ضد حملات حریف نمیشد .

مشکل استقلال در خط حمله:

قبل از آمدن شفر یک مثلثی را کشیده بودیم و به عنوان نیازهای ضروری استقلال نام برده بودیم . همان مثلث را برای یادآوری باز در زیر قرار میدهیم :

از سه ظلع مثلث یعنی مربی خوب خارجی و زمین تمرین مناسب را حل کردند و این تیم هنوز مشکل سوم را حل شده نمیبیند و مهاجم های این تیم در حد نام استقلال بزرگ نیستند .

شاید برخی ها اعتقاد داشته باشند توپ مناسبی به مهاجم های استقلال نمیرسد که آنها استفاده لازم را ببرند ولی با باز بینی فیلم بازیهای استقلال برای چندین و چند بار ما این مسئله را کاملا رد می کنیم و معتقدیم یک مهاجم خوب باید خود را در موقعیت دریافت پاس و جایگیری در نقاط کور خط دفاعی قرار دهد . همین بازی روز گذشته چند بار داریوش شجاعیان پاسهای خوبی ارسال کرد ولی مهاجمین حرکت نکرده بودند . مثلا در یکی دو صحنه در عمق فرشید اسماعیلی و یا نورافکن حرکت و صاحب توپ  شدن ولی مهاجمین استقلال حرکتی نداشتند .

آنهایی که معتقدند باید لقمه آماده را در دهان مهاجم گذاشت گل روز گذشته تراکتور سازی به پارس جم را ببیند که آن توپ موقعیت چند درصد گل بود که بازیکن تراکتور با استپ خوب و سپس سر به توپ عالی از موقعیت زیر ۴۰ درصد گل زد .

ضعف های دیگر  استقلال :

ضعف در سانتر ها که یا خیلی بلند بود و یا خیلی کوتاه و همچنین تحلیل رفتن بدن بازیکنان  از دقیقه ۷۰ به بعد از دیگر ضعف های استقلال بود که در این بازی نمود پیدا کرد.

اشتباهات شفر:

نمیشود به شفر بابت اشتباهاتش خرده گرفت چون او فعلا بازیکنان تیمش را و توانایی آنها را به خوبی نمی شناسد ولی مواردی که به چشم آمد :

عدم بازی دادن به جپاروف آماده و بازی دادن به فرشید اسماعیلی که افت وحشتناکی نسبت به سال قبل دارد .

بازی دادن به فرشید باقری پر اشتباه

تعویض دیر هنگام بیت سعید وقتی از اوایل بازی مشخص است او نمیتواند در این بازی کاری انجام دهد و اصلا آماده نیست .

تعویض های اشتباه که همانطور که عرض شد بیشتر به خاطر نا آشنایی مربی با توانایی بازیکنانش بود .

آمار بازی استقلال و فولاد :

استقلال از نظظر آماری هم از نظر مالکیت توپ وضعیت بهتری از فولاد داشت و هم از نظر تعداد پاسها و البته از نظر درصد پاسهای صحیح هم بسیار بهتر از فولادی ها بودند . با وجود اینکه در اکثر دقایق بازی استقلال روی دروازه حریف خیمه زده بود ولی نتوانست موقعیت جدی روی دروازه حریف به وجود آورد .

آنالیز تک به تک بازیکنان استقلال :

سید حسین حسینی

حسینی در واقع توپ خطرناکی به سمت دروازه اش تیامد که بشود قضاوتی درباره او داشت و میشود گفت بیکارترین بازیکن میدان بود .

روزبه چشمی

در یک کلمه میتوان گفت بی نقص بازی میکند . اصلا زیر توپ نمیزند و مسلط بر توپ و فای اطراف است . روزبه بیخودی در دل کی روش جا باز نکرده است .

سید مجید حسینی

مجید حسینی هم در دفاع روز خوبی را داشت و در کنار روزبه زوج خوبی تشکیل داده بودند ولی برخی مواقع او در ارسال پاسهایش دقت نمی کند و سر به هوا پاس میدهد و اشتباه میکند که همین پاسها می تواند کمر تیم را بشکند و باید در دادن پاسها و به خصوص در مواقع تحت فشار دقت بیشتری داشته باشد .

میلاد زکی پور

زکی پور هم در سمت چپ دفاعی خوب بازی میکند و در نفوذها هم عملکرد خوبی دارد ولی او در سانترها اصلا خوب نیست و نمیتواند سانترها را به مقصد برساند و روی این ضعف او باید زیاد کار شود .

وریا غفوری

با وجود اینکه یک بازی سنگین با روسیه داشت ولی در ترکیب استقلال خوب بازی کرد و آماده نشان داد .

فرشید باقری

پاسهای اشتباه او بسیار بیشتر از حد استاندارد است . پاسهایی که نظم تیمی را به هم میزند . شانسی که فرشید باقری در بازی دیروز آورده بود این بود که به خاطر ریش های بلند گزارشگر بازی در بسیاری از صحنه ها و اشتباهات به جای اسم او داریوش شجاعیان نام می برد …

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی با وجود خستگی ناشی از بازی با روسیه بازی محکمی از خود به نمایش گذاشت و الحق لقب فرمانده شایسته اوست .

داریوش شجاعیان

بازیکن تکنیکی که هر طرفداری را به وجد می آورد . داریوش واقعا با تعصب بازی میکند و با دل و جان برای تیمش زجمت میکشد.

 

حسن بیت سعید

قبل از آمدن او به استقلال بارها و بارهای در صحبتهای دوستانه و خصوصی عرض کرده بودیم این نوع بازیکنان نهایت در تیمهایی مثل استقلال خوزستان میتوانند موفق باشند و در حد و اندازه های تیم های بزرگ تر نیستند و در عمل هم میبینیم بیت سعید چیزی برای نشان دادن از خود ندارد …

فرشید اسماعیلی 

افت بسیار بسیار زیادی نسبت به سال قبل داشته و با فرشید اسماعیلی سال قبل زمین تا آسمان فرق دارد . امیدواریم فرشید هرچه زودتر به خود بیاید و با دقت بیشتری بازی کند.

سجاد شهباززاده

چیز خاصی نمی شود در مورد سجاد گفت او واقعا نا آماده است به حدی که یک استپ ساده را هم نمیتواند به درستی انجام دهد . امیدواریم موتور گلزنی هایش به زودی روشن شود .

علی قربانی

علی قربانی پرتحرک تر از سجاد بازی میکند ولی او هم با مهاجم هدف در شان استقلال کیلومترها فاصله دارد .

امید نورافکن

نور افکن هم در پست خود بازی نکرد و توپ زیادی هم به او نرسید ولی در کل او هم همان نورافکن سال قبل نیست و افت زیادی داشته است .

سرور جپاروف

دقایقی برای استقلال بازی کرد و نمیشود در باره بازی او نظری داد ولی شاید اگر از اول در زمین بود اتفاقات زیادی می افتاد .

تلگرام استقلال

5 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال برابر فولاد |رونمایی از اولین بازی استقلال مدل شفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.