آنالیز بازی استقلال برابر مس کرمان

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%84

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی موفق شد برابر مس کرمان با گل محسن کریمی در وقتهای اضافه به برتری دست یابد و به دور بعد صعود کند .

استقلالیها در این دیدار بازی خوبی را انجام ندادند و شاید بتوان گفت این بازی ضعیف ترین بازی یاران منصوریان از ابتدای فصل بود . ولی چرا استقلالا در این دیدار چنین کار کرد ؟

چیزی که مشخص بود استرس وجود بازیکنان استقلال را فرا گرفته بود و بازیکنان این تیم ترس عجیبی از حذف در جام حذفی داشتند و به این دلیل نمیتوانستند قابلیت های خود را به طور کامل نشان دهند .

عامل استرس را اصلی ترین عامل بازی نه چندان خوب استقلال در این دیدار می دانیم و اگر بازی چند دقیقه آخر استقلال و بعد از زدن گل را نگاه کنید بازیکنان این تیم خیلی راحت تر و روانتر کار کردند و معتقدیم اگر استقلال در نیمه اول و حتی نیمه دوم وقتهای قانونی به گل میرسید با تفاضل گل خوبی میتوانست این مس را ببرد .

نا هماهنگی در خط دفاعی و جا ماندن پادوانی برابر استارت های مهاجمان مس و بازی نه چندان خوب فرشید باقری که هرگز در قواره های جانشین مطمئن برای امید ابراهیمی نیست از نکات تاریک بازی دیروز بود .

نبود امید ابراهیمی در میانه میدان به خوبی مشهود بود و نقش زیادی در عدم توپ گیری و بازیسازی مناسب خط هافبک ها ایجاد کرد .

در کنار نکات منفی دیدار دیروز نکته های روشن و امیدوار کننده ای هم بود که میتوان به آنها اشاره کرد :

با بدنسازی خوب و مناسبی که استقلالیها در فصل بدنسازی داشتند این تیم ۱۲۰ دقیقه بدون مشکل بازی کرد و هرچه به انتهای دیدار نزدیک میشدیم بازیکنان این تیم بهتر از قبل هم میشدند و باید فر اموش نکنیم که این تیم ۴ روز قبل از این بازی یک بازی سنگین در اهواز داشت و خستگی سفر و عدم ریکاوری مناسب نیز در وجود بازیکنان بود ( البته باید با این شرایط وقف پیدا کنند چون با شروع بازیهای آسیایی و حضور استقلال در سه جام این فشار بیشتر هم خواهد شد )

نکته مثبت ترکیب استقلال یعقوب کریمی بود که بسیار پر تلاش و خوب بازی کرد و در روزی که روز خوب بازیکنان استقلال نبود یعقوب با نفوذها و سانترهای خود جناح چپ استقلال را فعال کرده بود . از خیلی سالها قبل و همواره با وجود هر بازیکنی سمت راست استقلال فعال تر از سمت چپ بوده ولی در بازی دیروز سمث چپ استقلال فعالیت زیادی داشت و یعقوب بارها توانست مدافعان حریف را دور بزند و پاس ها و سانترهای خوبی هم ارسال کرد که بازیکنان دیگر نتوانستند استفاده لازم را ببرند .

به هر حال در جام حذفی مهم برد و صعود است که استقلال توانست به این مهم دست یابد و اکنون فقط سه گام دیگر تا رسیدن به فینال جام حذفی نیاز دارد .

هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.