آنالیز بازی استقلال و الهلال توسط محمد تقوی

استقلال در دیدارى هوشمندانه و بابرنامه الهلال را شکست داد تا شانس صعودش بیشتر از دیگرتیمهاى گروه مرگ باشد. در ترکیب ابتدایى حضور خسرو حیدرى در دفاع چپ تا حدودزیادى غیرقابل تصور بوداما شفر در این دیدار حساس بیشتر سعى داشت از بازیکنان باتجربه اش در خط دفاعى استفاده کند و به همین دلیل نیز رحمتى جایگزین حسینى درون دروازه شد. استراتژى مورد نظر شفر جمع شدن درزمین خودى و استفاده از سرعت تیام، اسماعیلى و شجاعیان در ضدحملات بود که الهلال را کاملا غافلگیرکرد. در استراتژى مورد نظر شفر وریا غفورى نقش تعیین کننده اى داشت و با حضور خوب و به موقع خود در حملات خط دفاعى حریف را به هم مى ریخت. استقلال به منطور جلوگیرى از ضد حملات حریف در زمان حمله همواره چهاربازیکن دردفاع داشت. حسینى، چشمى ، حیدرى به همراه فرشید باقرى در دفاع مى ماندند. در فوتبال حضور چهاربازیکن در دفاع مانع از ضد حملات حریف مى شود و استقلال این قانون را بخوبى در این دیدار به نمایش گذاشت.
حرکات بدون توپ تیام در این بازى دیدنى بود. با توجه به عقب نشینى تاکتیکى استقلال فضاى لازم به خوبى در اختیار این بازیکن قرار مى گرفت اما با ده نفره شدن الهلال و تغییر سیستم استقلال نقش این بازیکن تا حدودى کم رنگ شد. استقلال پس از ده نفره شدم الهلال تصمیم به پرسینک از جلو گرفت که در این شرایط فضاى کمترى در اختیار تیام بود و حتى استقلال به رغم یک یار کمتر حریف نتوانست دروازه الهلال را باز کند. شاید اگر استقلال به استراتژى مورد نظر خود یعنى ضد حمله همچنان ادامه مى داد مى توانست دروازه الهلال را دوباره بازکند. احتمالا عدم آمادگى تیام براى نود دقیقه موجب شد تا استقلال این بازیکن را تعویض کند و تاکتیک تیمى آنان نیز با این تعویض کاملا تغییر کرد.
استقلال نشان داد از شخصیت لازم براى بازیهاى مهم آسیایى برخوردار است که مطمئنا مى تواند در آینده بیشتر به کمک این تیم بیاید

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.