آنالیز بازی استقلال و سایپا توسط داریوش یزدانی

سیستم ۳-۴-۳-۱
دفاع سه نفره در سال ۱۹۶۲ توسط Aymore Moreira در جام جهانی استفاده گردید و برزیل قهرمان جهان شد. در ادامه باشگاه آژاکس به این سبک از بازی روی آورد و باعث توسعه و رشد این سیستم گردید و تیم ملی هلند نیز سال‌های موفقی را (۱۹۷۸-۱۹۷۵) با این سیستم تجربه کرد. • نقاط قوت این سیستم:
۱- انتخابهای گوناگون در فاز حمله جهت انتخاب پاس “عمق و عرض زمین”.
۲- سرعت در شروع حمله
۳- خط بالای دفاعی برای پرس موثر خط دفاعی حریف.
۴- تعداد نفرات زیاد در حمله. • نقاط ضعف این سیستم:
۱-شکاف کوچک بین خط دفاعی و میانی در صورت عدم هماهنگی و درک خوب هافبکهای میانی از این سیستم که این شکاف در ضد حملات و حملات سریع مرکزی مشاهده میشود.
۲- کندی در فاز انتقال از حمله به دفاع باعث می‌کردند خط دفاعی در موقعیتهای ۱×۱ -۲×۲- ۳×۳ قرار گیرد.

استقلال چگونه پیروز شد؟ • بازیسازی از خط دفاعی و کنترل جریان بوسیله مالکیت و گسترش آن در طول و عرض زمین. • بازی کم اشتباه و حرکات سریع و موثر دو مدافع- هافبک کناری این تیم غفوری و زکی پور در فاز تهاجمی بازی و درک خوب از شیوه بازی تیم. • استفاده بهینه از مالکیت توپ و گسترش آن در طول و عرض زمین و سرعت کافی در تعویض منطقه بازی. • استقرار صحیح هافبکهای میانی استقلال و کور کردن منطقه D که خطرناک‌ترین منطقه زمین است و هدایت تیم سایپا به جناحین و تبدیل کردن بازی تیم حریف به یک بازی قابل پیش بینی. • توان دوندگی تیم در طول نود دقیقه.

استقلال به اعتماد بنفس و آرامش کامل رسیده است و بازیکنان تیم در حال رشد و تیم شدن هستند و می‌توان نقش سرمربی تیم و برنامه محوری را مشاهده کرد. این تیم هنوز جای پیشرفت دارد و با تمام وجود و فارغ از رنگ و تعصب از این فوتبال زیبا و موثر استقلال لذت میبرم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.