آنالیز بازی استقلال و صبای قم

استقلال در بازی با صبای قم از همان سوت آغاز بازی تیم برتر میدان بود و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت .البته استقلال در بازی هفته قبل برابر گسترش هم بازی روانی از خود به نمایش گذاشت که در آن بازی اشتباهات فردی بازیکنان مانع کسب سه امتیاز بازی شد .

با نگاه دقیق به بازیهای استقلال به تغییر شیوه بازی استقلال و حرکت رو به جلو این تیم می توان پی برد .

نکات مثبت استقلال منصوریان بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره میکنیم :

  • استقلال در ۱۴ بازی رسمی که با حریفان در این فصل  داشته است ( به جز یک بازی) در همه بازیها از نظر مالکیت توپ و زمان در اختیار داشتن توپ تیم برتر میدان بوده است .
  • تعداد پاسهای استقلال در همه بازیهای فصل بیشتر از حریف بوده و به طور میانگین حدود ۴۵۰ پاس در هر بازی بازیکنان استقلال رد و بدل کرده اند
  • استقلال در موقعیت سازی و نزدیک شدن به دروازه حریف از روشهای مختلف استفاده می کند . در چند سال گذشته استقلالیها با بودن بازیکنی مثل خسرو حیدری بیشتر روی ارسالها موقعیت سازی می کردند ولی این فصل از راه های مختلف اعم از سانتر و حرکت ازجناحین تا حرکات در عمق و شوتزنی و … موقعیت سازی میکنند . اگر مهاجمان استقلال در بازیها به خوبی از موقعیت ها استفاده میکردند اکنون استقلال بهترین خط حمله لیگ را دارا بود .
  • تنوع بازیکنان در استقلال که هر نوع بازیکنی و با قابلیت های مختلف اعم از دریبل زن و شوت زن و سر زن و سرعتی در تیم وجود دارد و این کار سرمربی استقلال را راحت تر می کند
  • تعداد زیاد بازیکنان یکی دیگر از مزیت های استقلال است . در برخی تیمهای مدعی دیگر فاصله بازیکنان اصلی و نیمکت نشین بسیار زیاد است ولی در استقلال انتخاب ۱۸ نفر هم برای هر بازی دغدغه بزرگی است و بازیکنان خوب و بزرگی چون حاج محمدی و برزای و افشین اغلب در لیست ۱۸ نفر هم نیستند . دغدغه ای شیرین که در هر بازی کادر فنی برای انتخاب ۱۸ نفر و سپس ۱۱ نفر پیش روی خود دارد .

استقلال در بازی با صبا با /انالیز دقیقی که از این تیم داشت و ضعف عمق دفاع صبا روی سرعت محسن کریمی حساب ویژه ای باز کرده بود و همین نفوذها و حرکات سرعتی باعث اخراج دو بازیکن صبا شد . از سوی دیگر بازگشت کاوه به پستی که باید در آنجا باشد بعد از چند هفته قرار گرفتن در نوک خط حمله استقلال اتفاق مثبتی بود که در این دیدار افتاد . بازی تیزهوشانه جابر انصاری و حرکات مخرب او در بین هافبک ها و مدافعین حریف هم نظم تیمی حریف را بر هم میزند .

بازی خوب مگویان در سمت راست و بازی فوق العاده یعقوب کریمی در دفاع چپ در کنار زوج قدرتمند برزیلی , دفاع استقلال را مستحکم کرده است تا این تیم در بازیهای اخیر (به جز بازی با گسترش فولاد) کمترین گلها را دریافت کرده باشد .

رهبری تیم از درون دروازه توسط کاپیتان با تجربه استقلال نیز به هماهنگی خط دفاعی کمک زیادی می کند .

اگر این تیم , تیم ایده آلی نبود مطمئن باشید که نفر اول ما اعتراض میکردیم چرا که نام کسی از نام استقلال بزرگتر نیست ولی وقتی میگوییم و با هر نتیجه ای تاکید میکنیم به این تیم فرصت بدهید تا تبدیل به تیم مدنظر و رویایی هواداران شود سخنی به گزاف نگفته ایم .

حمایت میکنیم و در کنار این تیم دوست داشتنی خواهیم ماند تا قهرمانی

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%84

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال و صبای قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.