آنالیز بازی استقلال و فولاد توسط محمد تقوی

استقلال تنها سى دقیقه زمان لازم داشت تا فولاد را در زمین خودش زمین گیرکند. در همان ابتداى بازى حرکت عالى تیام در کانال سمت راست خط دفاعى فولاد که با پاس عالى تر جباروف همراه بود استقلال را به گل رساند. اما نقطه اوج استقلال چند ثانیه قبل از گل بود. در فوتبال ترانزیشن یا همان لحظه انتقال بسیار مهم است، در حالیکه وریا غفورى توپ را از دست داده بود اما پرسینک سنگین و سریع شجاعیان به محض از دست رفتن توپ به بازیکن حریف موجب شد تا استقلال دوباره صاحب توپ شود. در این صحنه پاس تک ضرب فرشید باقرى به جباروف و پاس در عمق او براى تیام از لحظه هاى دیدنى بازى بود. تیام در گل دوم نیز نقش موثرى داشت اما صرف نظر از ارسال تیام باید به حضور همزمان چهار بازیکن استقلال در محوطه جریمه اشاره کرد که نشان از میل پیروزى در این تیم است. همواره در فوتبال این بازیکنان هستند که مى توانند با توانایى هاى خود همه چیز را تغییر دهند. سرجیو راموس در رئال نمونه اى از مدافعین مرکزى است که با گلزنى هاى خود فرشته نجات رئال مادرید قلمداد مى شود و روزبه چشمى نیز امروز در کل دوم استقلال نشان داد که نه تنها در دفاع بلکه درحمله نیز به بازیکنى تاثیرگذار تبدیل شده است.
صرف نظر از بازیکنان ذکر شده باید به نقش موثر فرشید باقرى و هماهنگى او با امید ابراهیمى اشاره کرد.. در گل سوم و با حرکت تیام به کناره ها فضاى زیادى در جلو و عمق خط دفاعى فولاد ایجاد شد که حرکت باقرى به این فضا و پاس ابراهیمى به فرشید یکى دیگر از صحنه هاى دیدنى بازى را رقم زد تا شجاعیان توپ برگشتى را به گل سوم تبدیل کند.
استقلال پس از گل اول فولاد در بهترین زمان ممکن دوباره فاصله را به دوگل رساند و پس از آن بخوبى جریان بازى راکنترل کرد موضوعى که در گذشته کمتر در استقلال مى دیدیم.
در ترکیب استقلال قدرت و سرعت تیام سیستم تهاجمى استقلال را غیرقابل کنترل کرده است. در دقیقه ٣١ حرکت تیام به مرکز زمین و سپردن توپ به هافبکها و دریافت دوباره توپ در پشت خط دفاعى فولاد نمونه اى از حرکات تاثیرگذار این بازیکن است.
در گل جهارم نیز حرکت سریع او به دهانه دروازه در ضد حمله و پاس خوب انصارى نشان داد که سرانجام بازیکنى لژیونر در سطح بین المللى به فوتبال ایران اضافه شده است

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.