آنالیز بازی نیمه نهایی جام حذفی (استقلال و نفت آبادان)

اختصاصی آبی پوشان- استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف نفت آبادان رفت و موفق شد دو بر یک نفت را شکست دهد و به فینال این رقابت ها صعود کند .

استقلال برای این مصاف مشکلاتی داشت که در زیر اشاره کوتاهی به آنها می کنیم:

جو استادیوم تختی :

در حالی که جایگاه به هواداران استقلال داده نشد و جو بسیار بدی در ورزشگاه تختی آبادان حاکم بود و فحاشی و پرتاب اشیا به سمت کادر فنی و بازیکنان استقلال وجود داشت .

عدم تمرینات تاکتیکی و تمرین در چمن:

به دلیل شرایط جوی حاکم بر تهران استقلال بعد از بازی با پارس جم در لیگ برتر تمرینی در چمن نداشت و علنا بدون انجام تمرینات تاکتیکی پای به این مسابقه گذاشت

مشکلات روحی از بابت اتفاق رخ داده برای قائدی :

قائدی در بین بازیکنان استقلال محبوبیت زیادی دارد و نا خودآگاه اتفاق رخ داده موجب تضعیف روحیه خیلی از بازیکنان شده بود .

نا آمادگی بازیکن کلیدی استقلال :

سرور جپاروف که از بازی قبلی مصدومیتی داشت و در هفته گذشته اصلا تمرینی نداشت با بدنی کاملا نا آماده و سنگین پای در این دیدار گذاشت .

 

 

مشکلات بالا اشاره شد تا ابتدا بدانیم یاران شفر برای صعود به فینال جام حذفی کار بزرگی انجام دادند .

ترکیب و سیستم استقلال :

سیستم اصلی استقلال در این دیدار ۴-۴-۲ بود که با توجه به شرایط بازی گاها تغییر سیستم را در داخل زمین شاهد بودیم .

پژمان منتظری و مجید حسینی زوج خط دفاعی را تشکیل می دادند و غفوری و زکی پور در دو جناح چپ و راست دفاعی حضور داشتند .

زوج ابراهیمی و چشمی نیز جلوی زوج حسینی و منتظری قرار گرفته بودند تا این مربع باعث از کار انداختن هافبک ها و مهاجمان درتمند نفت شوند و ارتباط بین خط هافبک و خط حمله نفت را قطع کنند . جپاروف در سمت راست و شجاعیان در سمت چپ عقب تر از زوج خط حمله یعنی برزای و قربانی حضور داشتند .

راه های گلزنی :

شفر و دستیارانش در هر بازی تیم حریف را به خوبی آنالیز می کنند و راه های گلزنی را به بازیکنان یاد آور می شوند . مثلا در بازی قبلی دو گل شبیه به هم علی قربانی نشان میداد روی این مسئله کار شده است و در بازی با نفت آبادان هم با توجه با ضعف مدافعین و دروازه بان نفت در توپهای ارسالی روی این مسئله کار شده بود و دو گل استقلال تقریبا روی ضعف دروازه بان و مدافعین نفت در دفع توپ های هوایی اتفاق افتاد .

نقطه ضعف فنی :

در کنار قدرت آنالیز و استفاده حداکثری از توان بازیکنان همچنان معتقدیم تعویض های آقای شفر مشکل دارد و به روند حرکتی تیم ضربه میزند . مجددا این موضوع را در زمان برد تیم یاد آور میشویم چون این ایراد می تواند در بازیهای بزرگتر و به خصوص آسیایی مشکل ساز شود . البته در مطلب عمومی به جزئیات این اشتباهات اشاره ای نمی شود ولی به نظر م رسد قدرت تصمیم گیری در شرایط فشار و مواقع حساس و لحظه ای کمی ضعیف است که امیدواریم با اضافه شدن کولی به نیمکت در این زمینه همفکری و همکاری بیشتری شود .

با وجود همه تفاسیر شفر تیم قابل احترامی ساخته و به استقلال دوباره شخصیت داده است و این می تواند بزرگترین دست آورد حضور کوتاه مدت او باشد .

 

در زیر به آنالیز تک تک بازیکنان می پردازیم :

سید مهدی رحمتی

رحمتی در این دیدار زیاد مجبور به واکنش نشد و مدافعین استقلال در اکثر مواقع توپهای اول یا زدند با این وجود شاید بتوان گفت روی گل دریافتی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد ولی نمیتوانیم زیاد در مورد عملکرد او اظهار نظر داشته باشیم .

مجید حسینی

مجید حسینی روند رو به رشدی را که طی کرده است همچنان ادامه می دهد و با این روند می تواند امیدواری زیادی برای بازی در جام جهانی داشته باشد . در خط دفاعی زوج دوم هرکسی می خواهد باشد انتخاب اول شفر برای خط دفاعی سید مجید است و او را بهترین دفاع حال حاضر ایران می داند .

پژمان منتظری

در چند بازی گذشته پژمان عملکرد چندان قابل قبولی نداشت ولی در بازی روز گذشته بسیار درخشان ظاهر شد . او هم گل زد و هم دو گل حریف را در آورد تا یکی از بهترین های این دیدار باشد .

وریا غفوری

وریا هم در دفاع راست عملکرد مثبتی داشت و به واقع او سال قبل هرچقدر نا موفق بود امسال جبران کرده و یکی از بهترین های فصل استقلال بوده است .

میلاد زکی‌پور

او علاوه بر اینکه در کارهای تهاجمی ضعف دارد در بازی با نفت در چند صحنه در عملکرد دفاعی هم ضعف نشان داد و در ضد حمله و در کورس با بازیکن حریف جا ماند . زکی پور عملکرد پرنوسانی دارد و در برخی بازیها خیلی خوب است و در برخی بازیها عملکرد چندان خوبی ندارد . به هر حال او جوان است و جای پیشرفت هنوز دارد.

روزبه چشمی

روزبه بار دیگر به یک خط جلوتر آمد و در هافبک دفاعی قرار گرفت . او به همراه ابراهیمی نقش مهمی در از کار انداختن هافبکهای قدرتمند نفت داشتند .

امید ابراهیمی

شاید چند پاس اشتباه باعث شده باشد که ذهنیت خوبی از عملکرد ابراهیمی در بازی روز گذشته در ذهن هواداران نباشد ولی وقتی شفر بعد از بازی از او به عنوان بهترین بازیکن تیمش نام می برد قطعا او تواسنته خواسته ها را بر آورده کند . ما نیز در بررسی چند باره امید ابراهیمی بیشتر به این موضوع رسیدیم که امید با جنگندگی و دوندگی خود نفس هافبک های نفت را برید .

سرور جپارف

شاید ضعیف ترین ازی سرور جپاروف در استقلال را دیروز از او دیدیم . جپاروف یک هفته تمرین نداشته و مصدوم بود و دیروز هم نشان داد آمادگی لازم را برای بازی نداشته است و حتی می توانست زودتر تعویض شود .

داریوش شجاعیان

داریوش باعث لذت بردن بیشتر هواداران از بازیهای استقلال می شود . چه بازی می کند و چه تکنیکی دارد و چقدر با لذت فوتبال بازی میکند . فقط می تواند در یک جمله گفت که شفر چقدر خوشبخت است که بازیکنی مثل شجاعیان را در تیم خودش دارد .

بهنام برزای 

برزای با وجود جو بدی که آبادانیها برایش ایجاد کرده بودند بسیار دونده ظاهر شد و با دوندگی خود مدافعین این تیم را مشغول خود می کرد و آنها نمی توانستند به راحتی برای جبران گلهای خورده جلو بکشند . البته برزای کمی هم بی دقت بود که این نیز می تواند ناشی از فشار بیش از حد بر روی او در بازی با تیم سابقش باشد .

علی قربانی

علی قربانی به مانند همه بازیها جنگنده و با تعصب و در خدمت تیم بازی کرد . اثر گذاری او در توپهای بلند از مهمترین شاخص های بازی اوست و همین اثر گذاری منجر به یکی از گلهای استقلال شد . با این وجود نمی توان از قربانی به عنوان تمام کننده اول تیم انتظار داشت و او می تواند مکمل خوبی برای مهاجم هدف باشد .

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “آنالیز بازی نیمه نهایی جام حذفی (استقلال و نفت آبادان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.