آنالیز بازی و بازیکنان استقلال برابر پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر موفق شد پیکان را با نتیجه سه بر دو شکست دهد . در این مطلب به آنالیز دقیق بازی استقلال و عملکرد کادر فنی و بازیکنان این تیم پرداخته ایم :

ترکیب و سیستم استقلال :

 

استقلال برای اولین بار در این فصل دقیقا ترکیب مثل بازی قبلی خود گام در میدان گذاشت . ترکیبی جوان که به همراه چند بازیکن با تجربه وارد زمین شد . سیستم استقلال هم مثل بازی قبلی ۴۴۲ بود .

استقلال می تواند با تداوم بازی با این سیستم و جا افتادن بیشتر امید نورافکن که رفته رفته بهتر از قبل می شود در کنار امید ابراهیمی میانه زمین را از هر حریفی ببرد , میانه زمینی که نبض بازی از آنجاست . در خط حمله هم کاوه رضایی و علی قربانی زوج سازی خوبی میکنند و زکی پور در سمت چپ خط دفاعی و وریا در سمت راست دفاعی  و زوج جوان مرکز خط دفاعی که در این ترکیب خوب کار میکنند و جا افتاده اند .

استفاده علی منصوریان از بازیکنان در پست های اصلی خودشان از بازی قبلی باعث بهبود کیفی عملکرد استقلال شده است .

از بعد آماری :

استقلال از بعد آماری هم در این دیدار تیم برتر میدان بود . استقلال در حالی ۶۵۰ پاس را رد و بدل کرد که تیم حریف ۳۶۵ پاس به هم دادند که این آمار نشان از برتری دو برابری استقلال از این حیث دارد . آمار ۷۸ درصدی پاسهای صحیح استقلال نیز نشان از دقت بالای پاسکاری استقلالیها و بهتر پیدا کردن بازیکنان در زمین و درک درست از بازی همدیگر بود . در صحنه گل سوم استقلال ۲۸ پاس مداوم و حدود یک دقیقه پاسکاری از سوی این تیم انجام و در نهایت منجر به گل شد .

استقلال ۲۱ سانتر در برابر ۱۳ سانتر حریف داشت و ۹ موقعیت گل داشت و حریف ۳ موقعیت گل . مالکیت توپ ۶۵ درصدی در برابر ۳۵ درصدی هم نشان از قدت مطلق استقلال در این دیدار دارد .

استقلال گلهای دوم و سوم خود را در حالت ضد حمله به ثمر نرساند و در جریان بازی طبیعی و حمله روی دروازه حریف با برنامه به ثمر رساند که میتوان امیدوار بود که میل به زدن گلهای بیشتر در استقلال زنده شده است .

البته با همه این اوصاف استقلال بازهم نقطه ضعف هایی به خصوص در خط دفاعی دارد که البته تیمی که هجومی بازی میکند امکان دریافت گل هم هست و همچنین جوان بودن خط دفاعی استقلال هم مزید بر علت می باشد .

در زیر به آنالیز و عملکرد تک به تک بازیکنان خواهیم پرداخت :

سید مهدی رحمتی :

مهدی رحمتی در این بازی مجبور به واکنش زیادی نشد و در یک توپی که از راه دور زده شد غافلگیر شد و گل بدی خورد و مسلما نمیتوانیم به او در این بازی نمره قبولی بدهیم ولی به هر حال تجربه او در میان خط دفاعی جوان استقلال ارزشمند است .

سید مجید حسینی :

دفاع جوان و اینده داری که باید تلاش کند تا روز به روز با اضافه شدن بر تجربیاتش بهتر و بهتر شود . مجید حسینی بازی خوبی انجام داد و شاید بشود تنها ایرادی که به او وارد است لحظه پنالتی دانست . هرچند هم ما و هم کارشناسان داوری اعتقاد دارند آن صحنه خطایی اتفاق نیافتاد ولی باز یک مدافع در چنین مکانهایی باید با احتیاط بیشتری کار کند و به داور بهانه ای برای گرفتن پنالتی ندهد .

رابسون جانواریو :

یک جوان فوق العاده و دفاعی قلدر که چیزی که در بازی او جلب توجه میکند این است که از بازی کردن و فوتبال لذت می برد و این امتیاز مثبتی برای اوست . رابسون امروز نفس منشا را برید و اجازه کار مفید به این مهاجم تنومد نداد . رابسون بارها اعلام کرده ایم توان بازی حتی در تیمهای خوب اروپایی را دارد اتفاقی که در آینده احتمالا شاهد آن خواهیم بود .

 

وریا غفوری :

وریا از وقتی برگشته به سمت راست استقلال کمک زیادی کرده . وریا هم در دفاع و هم در نفوذهایی که دارد خوب بازی می کند و سمت راست استقلال را سامان داده است .

میلاد زکی پور :

سمت چپ هم با زکی پور به ثبات خوبی رسیده است . زکی پور در اوج جوانی بسیار پخته کار میکند و مشکل جناح چپ استقلال را در این دو بازی کاملا رفع کرده است .

امید ابراهیمی :

امید ابراهیمی به معنی واقعی رهبر داخل زمین استقلال است . او شاید اسما کاپیتان تیم نباشد ولی نقش کاپیتانی را در میانه زمین به خوبی ایفا می کند . امید وقتی در زمین است استقلال در میانه زمین یک سر و گردن از حریف خود برتر است .شاید اگر در بازی با استقلال خوزستان امید حضور داشت استقلال در دور برگشت امتیازات کامل را دشت می کرد .

امید نورافکن :

امید نورافکن هم رفته رفته در میانه زمین استقلال خوب جا می افتد و با امید ابراهیمی مچ می شود . استقلال در میانه زمین دو امید دارد که امید های اصلی استقلال در این روزها هستند . امید نورافکن جوان جواب اعتماد کادر فنی را خوب می دهد .

بهنام برزای :

بهنام برزای هم از وقتی به ترکیب استقلال اضافه شده است سرعت تیمی استقلال بالاتر رفته است و بهنام با جان و دل برای تیم تلاش میکند . حتی در چندین صحنه که شاید هم تلاش یک بازیکن در آن منطقه و برای آن توپ کارکرد زیادی نداشت تلاش مضاعفی از خود نشان داد .

مجتبی حقدوست :

حقدوست نشان داده قابلیت های زیادی داره و بازیکن خوبیه و تبدیل به بازیکن عالی شدن را هم دارد ولی امروز کمی تاثیر گذاری کمتری نسبت به بازی قبل داشت که البته لغزنده بودن زمین را هم میشود در این قضیه لحاظ کرد . به هر حال حقدوست بازیکنیست که روی زمین خوب بازی می کند .

کاوه رضایی :

کاوه رضایی هم همچنان پر تلاش در بین خط دفاعی حریف کار میکند و خط دفاعی حریف را خوب خسته می کند . کاوه با پاس گلی که امروز داد با ۶ گل زده و ۶ پاس گل از موثرترین بازیکنان لیگ برتر است . فقط گاهی شوتهایی که از فواصل مختلف میزند احساس می شود از روی شکم سیری یا رفع مصدویت هست و موقعیت های مناسبی از استقلال گرفته می شود .

علی قربانی :

علی قربانی مهاجم خوب و تاثیر گذاری است هر وقت در زمین بوده یا گل زده یا پاس گل داد است . حتی هفته قبل که انتقادهای زیادی از او می شد در تحلیل بازی اعلام کردیم که یکی از عوامل قدرتمند شدن خط حمله استقلال اوست . قربانی در این بازی هم کاشته گل امید ابراهیمی را گرفت و همچنین باعث اخراج مدافع حریف شد و همچنین یک پاس گل به امید نورافکن داد و گل سوم را هم خودش به زیبایی وارد دروازه حریف کرد .

فرشید اسماعیلی :

فرشید که در چند بازی گذشته عملکرد خوبی نداشت امروز بعد از ورود به زمین بازی خوبی انجام داد و وزن حرکتی استقلال را به سمت دروازه حریف بهبود بخشید . با چند بازی نیمکت نشینی به نظر فرشید فهمیده است که باید تلاش بیشتری بکند .

میعاد یزدانی :

این جوان تکنیکی هم بعد از یک نیم فصل سکو نشینی و نیمکت نشینی کم کم به بازی گرفته می شود و میتواند کم کم خود را به ترکیب استقلال تمیل کند . همین دقایق حضور او رفته رفته زیاد و زیادتر میشود و در هر بازی هم نشان میدهد اعتماد به نفسش هم در حال رشد است .

 

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز بازی و بازیکنان استقلال برابر پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.