آنالیز فنی دیدار استقلال و ذوب آهن

اختصاصی آبی پوشان- استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر برابر ذوب آهن شکست خورد . در زیر نگاهی انداخته ایم به آنالیز فنی این دیدار :

 

استقلال با ترکیب و سیستم معقولی پای به این دیدار گذاشته بود و مشخصا هم راه های ضربه زدن به ذوب آهن و راه های گلزنی به حریف گوشزد شده بود . شاید تنها ایراد ترکیب اولیه استقلال استفاده از خسرو حیدری نا آماده بود و بیرون ماندن فرشید اسماعیلی .

استقلال در روزی که وریا غفوری و میلاد زکی پور روز خوبشان بود از چپ و راست حرکات انفجاری میکردند و نظم دفاعی ذوب آهنی ها را بر هم میزدند . مربع حسینی-منتظری-چشمی و ابراهیمی هم طوری کمربند دفاعی و میانی را بسته بودند که ذوب آهنی ها مجال فشار روی دروازه استقلال را نداشتند .

همه چیز خوب پیش می رفت و با دیدن نیمه اول دیدار هواداران استقلال از برد راحت در این دیدار اطمینان حاصل کرده بودند و وقتی در آغاز نیمه دوم مرتضی تبریزی بهترین بازیکن و گلزن ذوب آهن هم بیرون رفت این اطمینان خاطر بیشتر و بیشتر شد و اما…

در نیمه دوم ورق به طور کامل برگشت و استقلالیها به طور غیر قابل باوری عقب نشینی کردند و این باعث شد ذوب آهنی ها هرچه توپ داشتند بر روی دروزاه استقلال بریزند . توپخانه هوایی امیر قلعه نوعی به کار افتاد و اتفاقا نتیجه هم داد و استقلالِ شفر موفق به بستن تنها راه گبزنی تیم امیر قلعه نوعی یعنی پرتاب ها و سانترهای هوایی نشد .

استقلال هم رو به توپ های مستقیم و بلند از سوی مدافعین و رساندن مستقیم توپ ها به قربانی شدند و در این وسط عملا خود استقلال داریوش شجاعیان آماده را از بازی محو کرد و از جریان بازی خارج شد .

و باز هم تعویض های اشتباه :

در بردهای پر گل استقلال هم زمانی که استقلال ۴ گل و ۳ گل میزند هم به تعویض های شفر ایراد گرفته بودیم و خیلی از دوستان استدلالشان این بود که به تیمی که ۴ گل زده ایرادی وارد نیست ولی بارها تاکید کرده ایم ترس ما از این تعویض های اشتباه برای بازیهای بزرگتر است .

دیروز بهنام برزای جای خود را به پادوانی داد . این تعویض اندک اندوخته و یک امتیاز را هم از استقلال گرفت . به این تعویض دو ایراد می توان گرفت :

اول اینکه شفر میخواست با این تعویض روی هوا اجازه گلزنی به ذوب آهنی ها را ندهد که استقلال دقیقا از همین منطقه گل خورد و از وقتی پادوانی با عدم تعریف وظایف دقیق پای در زمین گذاشت با سردرگمی بین مدافعین قرار گرفت و یک نا هماهنگی بین خط دفاعی استقلال به وجود آورد .

و مسئله دوم هم اینکه اگر واقعا نیاز به تعویض و آمدن پادوانی حس می شد بدترین حالت این بود که او به جای برزای وارد زمین شود و دقیقا هم همین اتفاق افتاد . این تعویض می توانست تعویض پادوانی و خسرو حیدری باشد و وریا به جای خسرو به دفاع راست و بهنام به جای وریا غفوری به هافبک راست برود .

 

جدای از این تعویض , آمدن فرشید اسماعیلی هم به زمین خیلی با تاخیر و دیر انجام شد و ابلته باز تعویض او با قربانی جای بحث دارد که از آن فاکتور میگیریم.

 

در کل استقلال دو نیمه متفاوت داشت و نیمه اولی که تقریبا همان استقلالی بود که همه انتظارش را دارند و نیمه دوم که ترسو بازی کرد و تیم ترسو هم هرگز برنده نخواهد شد .

البته نبود بازیکنان خوبی چون محسن کریمی و امید نورافکن و سرور جپاروف قطعا دست شفر را بری این دیدار بسته بود ولی با موجودی فعلی نیز می شد مهره چینی بهتری(به خصوص در نیمه دوم) داشت .

در زیر به آنالیز تک تک بازیکنان استقلال در این دیدار می پردازیم :

حسین حسینی

حسینی را نمیتوان در دو گل دریافتی مقصر چندانی دانست . گل اول از روی نقطه پنالتی که به سمت توپ هم خیز برداشت ولی نتوانست بزند و گل دوم هم او چندان مقصر نبود . در نیمه اول به خصوص چند سیو خوب هم داشت .

مجید حسینی

او به خوبی وظایف دفاعی را انجام میداد و به خصوص در نیمه اول هر توپی آمد زد ولی در نیمه دوم وقتی استقلال آن چنین عقب نشینی کرد فشار روی دروازه به حدی شد که مدافعین هم اشتباه میکردند و بزرگترین اشتباه مجید حسینی هم شاید همان پنالتی روی فخرالدینی بود .

پژمان منتظری

او هم بازی نسبتا قابل قبوی داشت و در نیمه دوم او هم گرفتار عقب نشینی تیم شد .

وریا غفوری

وریا غفوری بی شک بهترین بازیکن جناح راست ایران در حال حاضر است او هم در دفاع راست و هم هافبک راست خوب ازی می کند و اگر دفاع راست مطمئن و آماده ای پشت او باشد او با نفوذهای خود بلای جان هر تیمی خواهد بود . وریا بی شک دیروز با فاصله بهترین بازیکن استقلال بود .

میلاد زکی پور

قبلا گفته بودیم زکی پور نوسان زیاد دارد و یا خیلی خوب است و یا خیلی بد . روز گذشته روز خوب زکی پور بود و او سانترهای دقیقتری هم داشت و یکی از این سانترهایش توسط وریا غفوری تبدیل به گل شد .

امید ابراهیمی

امید جنگنده در میانه میدان برای استقلال بازی می کند . او صدمین بازی خود را در لیگ برتر برای استقلال انجام داد و حالا جزو قدیمی های استقلال هم حساب می شود و جزو معدود با تجربه هایی که آماده هم هست .

روزبه چشمی

روزبه را همه با غیرتش می شناسند . او در زمین سعی دارد بهترین کیفیت خود را ارائه دهد . دیروز وقتی دید سه امتیاز از دست استقلال می رود در صحنه ای چند بازیکن حریف را دریبل زد و پاس طلایی به داریوش شجاعیان داد و متاسفانه داریوش نتوانست آن توپ را تبدیل به گل کند .

داریوش شجاعیان

داریوش در نیمه اول خوب و در نیمه دوم با دفاعی شدن تیم و زیر توپ زدن مدافعین عملا از روند بازی خارج شد و بعد از دریافت گل اول استقلال باز او فعالتر شد و در چند صحنه هم خطرناک ظاهر شد اما توپهایش برای استقلال سودی نداشت .

خسرو حیدری

خسرو حیدری دیروز نود دقیقه در زمین حضور داشت و بسیار سنگین و نا آماده نشان میداد و نشانی از بهترین راست چند ساله ایران نداشت .

بهنام برزای

برزای هم چندان موثر ظاهر نشد و البته می شد از او استفاده بهتری کرد و به خصوص در نیمه دوم از سرعتش در ضد حملات بهره برد .

علی قربانی

همه توپها بلند به او ارسال میشد و او هم اثری روی توپ می گذاشت ولی کسی نبود از این توپ های بی اثر استفاده کند .

لئوناردو پادوانی

پادوانی به بازی آمد تا استقلال از راه هوا گل نخورد و اتفاقا از همان طریق هم گل خورد . پادوانی را فقط برای زدن ضربات سر آوردند و وظایف مشخصی هم نداشت و بسیار سردرگم بود .

فرشید اسماعیلی

فرصت اندکی برای درخشش و تاثیر گذاری داشت ولی چند حرکت کرد که می توانست به تعویض طلایی تبدیل شود ولی نشد که نشد .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز فنی دیدار استقلال و ذوب آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.