از هدیه داور لذت می بریم همانگونه که شما لذت بردید

🔹مدتی است که بیانیه های بچه گانه توسط باشگاه ها پس از پایان هر بازی که یا داوری به ضرر آنها بوده و یا اتفاقاتی رخ داده که خوشایند حالشان نبوده است صادر می شود.
🔹یکی از این بیانیه ها، بیانیه سپاهانی ها پس از پایان بازی با استقلال و شکست ۲ بر ۱ این تیم در ورزشگاه آزادی بوده است.. که یادداشتی که قرار است بنویسیم یک یادداشت هواداری است.
🔹قرار نیست اینجا بخواهیم ما هم مثل سپاهانی ها کری بخوانیم یا جوابیه بدهیم، اما بسیار کوتاه باید بنویسیم که اگر شما به پنالتی استقلالی ها معترض هستید، امیدواریم یادتان نرفته باشد که در بازی رفت آن خطای هند بسیار آشکار و واضح چگونه توسط داور نادیده گرفته شد.. آیا آن صحنه و چشم پوشی داور هدیه ای نبود از سوی ایشان به سپاهانی ها؟!
🔹هر چند قرار نیست که بخواهیم آن پنالتی را با این پنالتی مقایسه کنیم و بگوییم که چون آن پنالتی واضح به سود استقلال اعلام نشد، پس داور این حق را داشته که در بازی برگشت آن پنالتی را در این بازی جبران کند.. اما اگر آن صحنه بازی رفت دستان کی روش را هدیه داور به شما بدانیم، پس این هم هدیه داور به ماست پس داستان تمام است.
🔹داوری ها در طول تاریخ در بسیاری از لحظه ها و مسابقات به ضرر برخی از تیم ها بوده است، یا تیمی را به ناحق از جامی حذف کرده است، یا تیم دیگری را به مرحله بالاتری صعود داده است، تیمی را از رسیدن به جام محروم کرده است و تیم دیگری را به جام قهرمانی رسانده است.
🔹هر چند این دلایل و بهانه را در اینجا ننوشتیم که بخواهیم داستان پنالتی روی دیاباته را لاپوشانی کنیم یا آن را با پنالتی گرفته نشده در بازی رفت به سود استقلال مقایسه کنیم.. اما با دیدن تیتر بیانیه سپاهانی ها در مورد لطف داور بر آن شدیم که ما هم خاطر نشان کنیم که از این لطف ها هم شامل تیم شما شده است و نمونه بارزش همین بازی رفت برابر استقلال.
🔹در مورد امید نورافکن تنها به این دلیل حق صحبت کردن و اظهار نظر در موردش را به خودمان می دهیم چون بازیکن سابق و محبوب تیم خودمان بود و هواداران از این بازیکن در طول حضورش در استقلال خاطره خوبی دارند، و دلیل اظهار نظرشان هم رفتارها و عکس العمل های عجیب و خارج از عرف و منطق ایشان چه در بازی رفت و پس از گلزنی اش به استقلال و آن شادی عجیبش و این پرخاش و درگیری های مستمرش در نیمه اول که واقعا دور از انتظارمان بود.
🔹اگر می گوییم که هرگز این رفتار را از بازیکنی که هواداران آنقدرها دوستش داشتند بر نمی تابیم، منظورمان این است که قرار نیست نورافکن تعصب خود نسبت به پیراهنی را که فعلا برتن کرده است را در برابر تیم سابق و محبوبش اینگونه با پرخاشگری و عصبانیت و دعوا نشان دهد و ثابت کند.
🔹اگر هم از برخی از مدیران سابق باشگاه استقلال دلخور است دلیلی ندارد که اینگونه بخواهد در برابر تیم سابق خود با رفتارهای غیر منطقی و عجیبش تلافی کند.. به طور حتم اگر این داستان برای بازیکنی غیر از نور افکن اتفاق می افتاد که سابقه حضور در استقلال و محبوبیت نزد هواداران آبی را داشت در موردش اظهار نظر نمی کردیم.

✍️ محمود فخرالحاج

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.