استقلال با شش گل هوادار را در هم کوبید

استقلال با ارائه یک بازی فوق العاده دیدنی و مهیج، در یک مسابقه کاملا یک طرفه، توانست با نتیجه ۶ بر یک از سد هوادار گذشته و با روحیه بالایی به دربی برود.

این بازی در نیمه نخست با حملات استقلال آغاز شد. قایدی می توانست در همان دقیقه ۶ و روی اشتباه طهماسبی گلزنی کند که ضربه او را گلر هوادار مهار کرد. محبی سپس از راهی دور و با یک شوت سهمگین شانسش را برای گلزنی امتحان کرد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

استقلال ظرف ۶ دقیقه موفق شد ۲ بار دروازه هوادار را باز کند ولی هر ۲ گل مردود اعلام شدند. ابتدا قایدی با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه گلزنی کرد که به دلیل خطای هند سلمانی این گل مورد پذیرش قرار نگرفت. سپس آبی ها توسط رضاوند نیز به گل رسیدند که به دلیل اینکه قبل از آن مطهری در آفساید حضور داشت، این گل نیز رد شد.

قایدی می توانست استقلال را برنده به رختکن ببرد ولی ضربه فنی و بغل پای او را طهماسبی با واکنشی دیدنی دور کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. آبی ها اما نیمه دوم را توفانی آغاز کردند. پس از برخورد شوت مهری به بازیکن هوادار، توپ به مرادمند رسید که ضربه سر محکم او از پشت محوطه جریمه، با واکنش ناقص طهماسبی همراه شد و توپ و دروازه خالی برابر آرش رضاوند قرار گرفت و او به راحتی گل نخست را به ثمر رساند.

آبی ها در ادامه اختلاف را افزایش دادند. پس از توپ گیری جعفر سلمانی و پاس او به رضاوند، این بازیکن نیز مهدی قایدی را از سمت چپ راه انداخت و وینگر بوشهری نیز پاس خوبی به دهانه دروازه فرستاد تا محمد محبی به راحتی گل دوم را به ثمر برساند. دقایقی بعد، استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد. روی حرکت خوب قایدی و خطای گرامی به روی این بازیکن، بنیادی فر یک خطای پنالتی به سود شاگردان ساپینتو اعلام کرد که محبی بر خلاف جهت حرکت سنگربان هوادار، آن را به گل تبدیل کرد.

در ادامه، هوادار یکی از گل ها را پاسخ داد. پاس خوب شجاعی به سفید چغایی رسید و او بازی را ۳ بر یک کرد. اما استقلال در ۵+۲ دقیقه پایانی عملکرد بی نظیری داشت و سه بار به گل رسید. در دقیقه ۸۵ و روی توپ گیری روزبه چشمی، پیمان بابایی صاحب توپ شد و مهری را در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن با ضربه ای فنی و دقیق، گل چهارم را به ثمر رساند.

این پایان کار نبود و قایدی در دقیقه ۸۸ شب خوبش را تکمیل کرد. پس از اشتباه مهدی عبدی، وینگر بوشهری استقلال وارد محوطه جریمه شد که ضربه چیپ او را ابتدا طهماسبی مهار کرد ولی توپ برابر قایدی قرار گرفت و او توانست دروازه را به راحتی باز کند.

در دومین دقیقه از وقت های تلف شده، شب بی نظیر آبی ها تکمیل شد. اشتباه حسین صادقی و ارتکاب خطا به روی قایدی، یک پنالتی دیگر را برای استقلال به همراه داشت که آبی ها در اقدامی قابل توجه، توپ را به سیدحسین حسینی سپردند و گلر تیم ساپینتو با ضربه ای دقیق و حرفه ای، توپ را برخلاف حرکت طهماسبی به گل تبدیل کرد تا بازی ۶ بر یک شود.

در نهایت این بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا استقلال با یک پیروزی فوق العاده روحیه بخش، به پیشواز دربی بزرگ پایتخت برود.

بازی از هفته بیست و ششم – بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
شنبه: ۲۶/۰۱/۱۴۰۲ ؛ ساعت: ۱۹:۳۰
ورزشگاه: آزادی تهران /  حدود ۱۰ هزار تماشاگر
گروه داوری: موعود بنیادی ‌فر / کمک ها: آرمان اسعدی – حسن ظهیری ؛ داور چهارم: روح الله شریفی / ناظر: رحیم رحیمی مقدم

 

ترکیب استقلال:
حسین حسینی،  عارف غلامی (۷۹- رضا میرزایی)، محمد حسین مرادمند، صالح حردانی،  جعفر سلمانی (۶۹- ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (۶۹- امید حامدی‌فر )، مهدی قایدی، محمد محبی (۷۹- مهدی مهدی‌پور) و ارسلان مطهری (۴۶- پیمان بابایی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

ترکیب هوادار:
مهرداد طهماسبی، مهدی عبدی، فریبرز گرامی، مرتضی منصوری، حسین ابراهیمی (۵۸- فرهاد زاوشی)، سپهر روزی‌طلب (۶۸- بابک مرادی)،  نیما انتظاری (۶۸- محمد میری)، حسین صادقی، محمد چارمحالی (۴۶- مسعود شجاعی)، داریوش شجاعیان (۵۸- محسن سفید چغایی) و محمدجواد محمدی
سرمربی: ساکت الهامی

🟨 کارت زرد:
مسعود شجاعی (۵۵) – فریبزر گرامی (۷۹) – محمد میری (۹۱)

⚽️ شرح گل:
استقلال یک – هوادار صفر (دقیقه ۴۶: آرش رضاوند): ابتدا ضربه سعید مهری به دست مدافع هوادار برخورد کرد که تیم داوری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. ریباند همان توپ را مرادمند با یک ضربه سر به روی دروازه فرستاد که طهماسبی، گلر هوادار با دفع ناقص توپ آن را مقابل آرش رضاوند انداخت و او نیز با یک ضربه نرم و ساده، دروازه حریف را باز کرد و گل نخست را به ثمر رساند.

استقلال ۲ – هوادار صفر (دقیقه ۶۴: محمد محبی): روی توپ گیری بسیار خوب جعفر سلمانی و پاس او به رضاوند، این بازیکن نیز با پاسی دقیق و در عمق، مهدی قایدی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن نیز با پاسی در عرض و به تیر دوم، محمد محبی را با دروازه خالی روبرو کرد و او نیز به راحتی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

استقلال ۳ – هوادار صفر (دقیقه ۷۵: محمد محبی): روی یک ضد حمله سریع، بازیکنان استقلال به سمت دروازه هوادار هجوم برده که پیمان بابایی با یک پاس خوب، مهدی قایدی را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد که فریبرز گرامی به روی این بازیکن مرتکب خطا شد و موعود بنیادی فر نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. محمد محبی نیز پشت این توپ ایستاد و آن را بر خلاف جهت حرکت طهماسبی وارد دروازه کرد تا اختلاف به عدد ۳ برسد.

استقلال ۳ – هوادار یک (دقیقه ۸۴: محسین سفیدچغایی): روی پاس در عمق و دیدنی مسعود شجاعی، سفید چغایی در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت که ضربه آرام او به گوشه دروازه رفت و اختلاف را کاهش داد.

استقلال ۴ – هوادار یک (دقیقه ۸۵: سعید مهری): باز هم توپ گیری بازیکنان استقلال منجر به گل شد. پس از اینکه چشمی پاس بازیکن هوادار را قطع کرد، توپ به پیمان بابایی رسید و او با پاس در عمق دیدنی، سعید مهری را در شرایط تک به تک قرار داد و این بازیکن با یک ضربه فنی و دقیق، گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

استقلال ۵ – هوادار یک (دقیقه ۸۸: مهدی قایدی): روی یک ارسال توسط مدافعین استقلال به پشت خط دفاعی، مهدی عبدی دچار اشتباه شد و مهدی قایدی با نفوذ به محوطه جریمه، ضربه چیپش را به سمت دروازه هوادار زد که طهماسبی ابتدا توپ را مهار کرد ولی قایدی روی ریباند توانست دروازه را باز کرده و شب خوبش را تکمیل کند.

استقلال ۶ – هوادار یک (دقیقه ۶+۹۰: سیدحسین حسینی): پاس قایدی در محوطه جریمه به رضا میرزایی رسید و این بازیکن نیز یک و دوی وینگر بوشهری را پاسخ داد که حسین صادقی برای دفع توپ دچار اشتباه شد و ضربه ای به سینه قایدی وارد کرد و بنیادی فر نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. آبی ها در تصمیمی جالب، توپ را به سیدحسین حسینی سپردند و گلر آبی ها با ضربه ای دیدنی و برخلاف جهت حرکت طهماسبی، توپ را وارد دروازه کرد تا سنگربان و کاپیتان استقلال، موفق به گلزنی شود.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۶: روی پاس دیدنی محمد محبی از میان میدان، طهماسبی گلر هوادار از دروازه خارج شد که قایدی توانست برای یک لحظه توپ را از او عبور دهد اما رفتن توپ به زاویه کور سبب شد تا طهماسبی فرصت کرده و به دروازه برگردد و شوت قایدی را نیز مهار کند.
دقیقه ۸: سعید مهری پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: استقلال از فاصله دور صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت محمد محبی با برخورد به دیواره دفاعی به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: ارسال دیدنی مهدی قایدی از سمت چپ در تیر دوم به ارسلان مطهری رسید که ضربه سر او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: روی اشتباه طهماسبی، مهدی قایدی در پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و ضربه این بازیکن نیز به زیبایی وارد دروازه هوادار شد ولی داور معتقد بود که پیش از آن، توپ به دست یکی از بازیکنان استقلال برخورد کرده و گل مردود اعلام شد.

دقیقه ۳۴: استقلال یک بار دیگر به گل رسید ولی مردود اعلام شد. روی یک ارسال به پشت مدافعین، ارسلان مطهری با ضربه سر دروازه هوادار را تهدید کرد که توپ پس از برخورد به تیرک دروازه، مقابل آرش رضاوند قرار گرفت و او دروازه خالی را باز کرد که این گل به دلیل آفساید مطهری، مردود اعلام شد.

دقیقه ۴۰: مهدی قایدی پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد که شوت او با برخورد به مدافع هواداری که روی زمین تکل زده بود، دور شد.

دقیقه ۴۲: روی پاس دیدنی سعید مهری، این مهدی قایدی بود که در گوشه محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه فنی و بغل پای او را طهماسبی با یک واکنش دیدنی، آن را مهار کرد.

 

دقیقه ۵۸: شوت راه دور و پرقدرت داریوش شجاعیان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: در شرایطی که مهدی قایدی در محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت، ولی ارسال بد صالح حردانی را طهماسبی مهار کرد.

دقیقه ۷۰: ارسال یک کرنر به روی دروازه هوادار، با ضربه سر مرادمند پیش تاخته همراه شد که ضربه او در دستان گلر میهمان آرام گرفت.
دقیقه ۷۱: پس از اشتباه سیدحسین حسینی، این بابک مرادی بود که در محوطه جریمه فرصت خوبی را به دست آورد که ضربه او با برخورد به تور کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: پس از توپ گیری فوق العاده حامدی فر در میانه میدان، استقلالی ها در موقعیت ۳ به ۲ قرار گرفتند. حامدی فر نیز توپ را به محبی سپرد و او در موقعیت تک به تک، ضربه اش را زد که توپ از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت و وینگر بوشهری شانس هت تریک را از دست داد.

 

🔴 در حاشیه:
* بازی به دلیل برگزاری مراسم، با چند دقیقه تأخیر آغاز شد.
* کوین یامگا که این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است، به همراه فرزند رافائل سیلوا راهی جایگاه ویژه شد تا بازی تیمش را از نزدیک تماشا کند. سیلوا نیز در جایگاه ویژه حضور دارد.

 

* امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در استادیوم، نظاره گر این مسابقه است.

* دروازه‌بان‌های هوادار هنگام ورود به زمین برای گرم کردن، به سمت سید حسین حسینی و بهزاد غلامپور رفتند و با آن‌ها خوش و بش کردند.

* علیرضا رضایی دروازه‌بان دوم استقلال که دچار مصدومیت است، با لباس شخصی در کنار دروازه حاضر شد و گرم کردن حسینی را نظاره کرد.

* آرش برهانی سرمربی تیم امید استقلال در ورزشگاه حاضر شد.

* امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی هنکام ورود به ورزشگاه با آرش برهانی دیدار و خوش و بش کرد. قلعه نویی در پاسخ به این سول که اگر برهانی فوتبالیست بود، به تیم ملی دعوت می‌شد؟ گفت: “به شرطی که گل بزند!”

* آتیلا حجازی بازیکن اسبق استقلال و فرزند اسطوره آبی ها، ناصر حجازی نیز برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حاضر شد.

* در دقیقه ۲۳ بازی شادروان منصور پورحیدری توسط هواداران استقلال تشویق شد.

* حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال به همراه فرزندش در ورزشگاه برای تماشای بازی حاضر شد.کریمی در‌ گفت‌‌‌وگوی کوتاه با رسانه‌ها اعلام کرد تنها چندروز است که عهده دار مسائل مدیریتی شده و تنها دغدغه‌اش رفع مشکلات فعلی برای جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی است، تا روز ۵ اردیبهشت که زمان برگزاری مجمع استقلال است.

* سرپرست باشگاه استقلال پس از حضور در جایگاه ویژه برای دقایقی با امیرقلعه نویی به گفت‌وگو پرداخت.

* فرشید سمیعی معاون حقوقی و سخنگوی باشگاه استقلال نیز در ورزشگاه حاضر شد.

* علی امیری و مرتضی موسوی زنوز دو مدیر استقلال تماشاگر این بازی شدند.

* امیر قلعه نویی در اواخر نیمه اول توسط هواداران استقلال تشویق شد. سرمربی تیم ملی به همین خاطر به احترام هواداران از جای خودش بلند شد و با تکان دادن دست به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.