استقلال کنار بوردو در رده بندی جهانی

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال دنیا (IFFHS) فهرست بهترین تیم‌های باشگاهی جهان در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ را اعلام کرد که در آن تیم فوتبال بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و قهرمان زودهنگام فصل جاری بوندس‌لیگا همچون ماه‌های گذشته صدرنشین است.

بایرنیها با وجود شکست اخیرشان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید با ۳۵۴ امتیاز همچنان به عنوان بهترین تیم باشگاهی دنیا در صدر جدول رده‌بندی فدراسیون آمار و تاریخ قرار دارند هرچند آنها فاصله زیادی تا از دست دادن این جایگاه ندارند، چون تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو، دو فینالیست این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا توانسته‌اند فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهند. رئال مادرید با ۳۳۷ امتیاز و اتلتیکومادرید با ۳۱۵ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

در رده‌بندی ۲۰۰ تیمی فدراسیون آمار و تاریخ از تیم‌های ایرانی هم تیم استقلال تهران همچون دوره قبلی رتبه نخست را در اختیار دارد. آبی‌پوشان تهران با ۱۱۸٫۵۰ امتیاز به طور مشترک با تیم‌های بوردو و سن‌اتین فرانسه در رده یکصدوسی‌ام جهان قرار دارند. فولاد خوزستان هم دومین تیم برتر ایرانی است که با ۹۴٫۵۰ امتیاز در رده یکصدونودویکم دنیا جای دارد.

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر جهان در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ طبق محاسبات سایت آمار و تاریخ فوتبال جهان به شرح زیر است:

۱- بایرن مونیخ (آلمان) ۳۵۴ امتیاز
۲- رئال مادرید (اسپانیا) ۳۳۷ امتیاز
۳- اتلتیکومادرید (اسپانیا) ۳۱۵ امتیاز
۴- لانوس (آرژانتین) ۲۷۲ امتیاز
۵- اتلتیکوناسیونال (کلمبیا) ۲۶۹ امتیاز
۶- بارسلونا (اسپانیا) ۲۶۸ امتیاز
۷- سویا (اسپانیا) ۲۵۰ امتیاز
۸- یوونتوس (ایتالیا) ۲۴۹ امتیاز
۹- چلسی (انگلیس) ۲۴۴ امتیاز
۱۰- بنفیکا (پرتغال) ۲۴۲ امتیاز

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.