العین پرقدرت ولی شکست پذیر است

اختصاصی آبی پوشان- العین امارات برای هواداران استقلال نامی خوشایند نیست و یاد آور خاطره بازی سال قبل است که همه اتفاقات دست به دست هم داد تا آن نتیجه به دست آید .

اما امسال آن استقلال سال قبل نیست و با شفر و بازیکنان تاثیر گذار و بین المللی خود برای انتقام پای در این مسابقه می گذارد , انتقامی که به این سادگی ها نخواهد بود .

العین در فاز تهاجمی بسیار پرقدرت است و هافبک های دفاعی و دفاع های مرکزی و کناری حق اشتباه در این دیدار را ندارند . اگر استقلال بتواند در فاز دفاعی خوب عمل کند می تواند به العین گل بزند و این تیم را حتی در زمین خودش ببرد .

در زیر ۴ عنصر هجومی و خطرناک العین را مورد بررسی قرار میدهیم :

عمر عبدالرحمن

این بازیکن نامدار اماراتی که فوتبالدوستان ایرانی و استقلالی به خوبی او را می شناسند . بازیکن خطرناکی که سال قبل هم کاندیدای مرد سال آسیا بود . او در بازی برگشت سال قبل هر کاری دلش می خواست انجام می داد ولی باید در نظر گرفت در آن بازی استقلال هافبک دفاعی تخصصی در ترکیب نداشت و همه هافبک هایش غایب بودند و امسال دو هافبک دفاعی محکم و قلدر جلوی او خواهند بود و نقش هافبک های دفاعی و به خصوص فرشید باقری در این دیدار بسیار حیاتی است . فرشید باقری که به احتمال زیاد در میانه میدان مامور کنترل عمر عبدالرحمن خواهد بود باید یک لحظه از او چشم بر ندارد . از کار افتادن عمر تا حدود زیادی قدرت العین را کاهش خواهد داد .

کایو

وینگر برزیلی و توانمند العین در این دیدار باید برابر وریا غفوری بیاستد . بازیکن آماده این روزهای استقلال وظیفه مهار کایو را خواهد داشت و شاید در این دیدار وریا به راحتی بازی های قبلی نتواند نفوذ کند . مصاف کایو و وریا هم از مصاف های تاثیر گذار این دیدار خواهد بود .

حسین شحات

وینگر راست مصری العین هم یکی از ستارگان العین است و بازیکن بسیار خطرناکی است . اینکه در سمت چپ استقلال امید نورافکن بازی خواهد کرد یا زکی پور و یا حتی خسرو حیدری و یا آرمین سهرابیان هنوز مشخص نیست چون شفر نشان داده گاها تصمیمات غافلگیر کننده می گیرد ولی هرکسی در پست دفاع چپ بازی کند باید یک لحظه از نفوذهای شحات غافل نشود .

  

مارکوس برگ

مهاجم تیم ملی سوئد و بازیکن نامدار العین در این دیدار آماده یک فرصت گلزنی است . شاید مجید حسینی بیشترین نقش را در کنترل این مهاجم خطرناک داشته باشد . دو بازیکن آماده این روزهای فوتبال امارات و ایران . در یک سمت مجید حسینی که شفر او را بهترین دفاع حال حاضر ایران می داند و در سوی مقابل مارکوس برگی که با ۱۲ گل و ۹ پاس گل از بهترین های لیگ امارات است .

 

اما از قدرت تهاجمی العین که بگذریم این تیم در خط دفاعی می تواند آسیب پذیر باشد به خصوص اینکه استقلال هم در فاز تهاجمی بازیکنان پرقدرتی چون مامه تیام و سرور جپاروف و داریوش شجاعیان را دارد .

استقلالی ها اگردر این دیدار شجاعانه بازی کنند توان حتی پیروزی را بر حریف خود دارند ولی اگر با ترس ناشی از بازی سال قبل پای در میدان بگذراند ممکن است اتفاقات تلخی رخ دهد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.