اول شدن یا دوم شدن کدام به نفع استقلال است ؟

اختصاصی آبی پوشان- استقلال در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف التعاون می رود . استقلالی که تقریبا صعود خود را قطعی کرده است و فقط در این دیدار مشخص خواهد شد که به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد یا تیم دوم .

جواب دادن به این سوال که استقلال در صورتی که اول بشود برای این تیم خوب است یا در صورتی که دوم شدن کار بسیار دشواریست و هر دو حالت مزیت ها و معایبی دارد که در زیر هر دو حالت را بررسی می کنیم :

استقلال اگر اول گروه خود بشود :

استقلال اگر در گروه خود اول شود باید با الاهلی عربستان بازی کند .

الاهلی نسبت به العین حریف ضعیف تری به نظر می رسد و از این نظر خوب است ولی از طرفی دیدارهای رفت و برگشت این دو تیم باید در زمین های بی طرف برگزار شود که در این صورت استقلال بازی در ازادی و حمایت و فشار هوادارانش را عملا از دست خواهد داد . از دیگر ویژگی های مثبت این حالت این است که بازی برگشت اسما استقلال میزبان است , بازی که میتواند سرنوشت صعود را با گلهای زده در زمین حریف تعیین کند و سرنوشت ساز باشد و تیم میزبان بهتر میتواند مدیریت نماید .

مورد دیگری که در این حالت به وجود خواهد آمد این است که برنده این دیدار باید در مرحله بعدی با برنده پرسپولیس ایران و لخویا قطر بازی کند دیداری که میتواند منجر به یک دربی ایرانی در آسیا بشود و یا تقابل استقلال با لخویا پرقدرت را در بر داشته باشد .

استقلال اگر دوم گروه خود بشود :

استقلال اگر در گروه خود دوم شود باید در مرحله بعد با العین امارات بازی کند , العینی که تیمی بسیار پرقدرت است که در مرحله گروهی شکستی نداشت و با ۱۴ گل زده پای به مرحله بعدی می گذارد .

از ویژگی مثبت مصاف با العین میزبانی از این تیم در آزادی و استفاده از ابزار هواداران است . البته در صورت تقابل این دو تیم استقلال در بازی رفت میزبان خواهد بود و در بازی سرنوشت ساز برگشت العینی ها میزبان هستند که این مورد هم کار را سخت تر می کند .

برنده این تقابل هم در دور بعدی باید با برنده دیدار احتمالی الهلال و استقلال خوزستان بازی کند .

در این حالت هم استقلال در صورت برد یا باید با همنام خوزستانی خود بازی کند و یا با الهلال عربستان در فصل گرمای شدید در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با تابستانی گرم .

 

در آخر اینکه نمیتوان با قاطعیت گفت کدام حالت برای استقلال بهتر است و تیمی که می خواهد در آسیا نتیجه بگیرد باید فارق از هر قرعه و حریفی نتیجه دلخواه را بگیرد و صعود کند ولی به نظر میرسد با در نظر داشتن جمیع جهات کادر فنی استقلال تمایل بیشتری دارد تا به عنوان تیم دوم صعود کند و با العین دیدار داشته باشد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.