ایران یک هنگ کنگ صفر

ملی پوشان فوتبال ایران در دومین دیدارشان در جام ملت‌های آسیا و در یکی از ضعیف ترین بازیهای ملی تاریخ ایران موفق به کسب پیروزی ۱ بر ۰ مقابل  هنگ کنگ که در رده بندی فیفا در رده ۱۵۰ قرا دارد شدند .

 

شرح گل:
ایران ۱ – هنگ کنگ ۰ (دقیقه ۲۴: مهدی قایدی): میلاد محمدی با فرار از سمت چپ زمین و پاس در عمق، توپ را به مهدی قایدی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی استثنایی و فنی که مهار آن برای گلر هنگ کنگ غیرممکن بود و با نوک انگشتان او برخورد داشت، گل اول را بزند.

 

 

لحظات حساس :

دقیقه ۱۱: شوت خطرناک مت اور از پشت محوطه جریمه اولین موقعیت جدی بازی را به وجود آورد که بیرانوند درازکش توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۱۲: شوت روی پای چپ اورتون کامارگو از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۱۵: ارسال تند و تیز میلاد محمدی از حناح چپ زمین را طارمی نتوانست استفاده کند و مدافع هنگ کنگ آن را دفع کرد که در ادامه توپ ربایی سامان قدوس و سانتر او روی تور دروازه فرود آمد.
دقیقه ۱۷: نزدیک بود روی اشتباه روزبه چشمی درووازه ایران باز شود که اورتون کامارگو نتوانست از موقعیت عالی به دست آمده استفاده کند و با وجود عبور از سد بیرانوند، ضربه نهایی را به بدترین شکل زد و توپ از روی دروازه رد شد.

 

دقیقه ۱۹: شوت راه دور روزبه چشمی به یاد ضربه تماشایی در جام جهانی مقابل ولز زده شد ولی این بار توپ در چارچوب نبود و از بالای دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.
دقیقه ۲۲: پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش و ارسال چیپ رامین رضاییان از جناح راست را شهریار مغانلو در شرایط سختی با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به تیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه ۲۷: رامین رضاییان بهترین فرصت را برای زدن گل دوم ایران داشت که ضدحمله سریع ملی پوشان بی‌نتیجه ماند و پاس در عرض طارمی و ضربه رامین به بیرون رفت.
دقیقه ۳۵: شوت روی پای چان فیلیپ از پشت محوطه جریمه بی دقت بود و با اختلاف زیاد از دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه ۳۶: شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه را گلر هنگ کنگ در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۳۸: ارسال رضاییان از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر طارمی دقت لازم را نداشت و با اختلاف از دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: توپ ارسالی هنگ کنگ از جناح چپ زمین را میلاد محمدی در شرایطی که بیرانوند بیرون آمده بود، به شکل عجیبی دفع کرد و در حالی که توپ در آستانه ورود به دروازه بود را بیرانوند با کف دست بیرون آورد و به چان فیلیپ داد، اما این بازیکن نتوانست از موقعیت عالی تیمش بهره ببرد و خیلی راحت توپ را دراختیار گلر ایران گذاشت.
دقیقه ۴۳: ارسال رامین رضاییان از جناح راست و ضربه سر مغانلو در موقعیت آفساید را گلر هنگ کنگ دفع کرد.

دقیقه ۳+۴۵: ضربه فنی مهدی قایدی به چارچوب دروازه هنگ کنگ را یاپ هونگ فای به زیبایی برگشت داد که در ریباند دو شوت پیاپی شهریار مغانلو و سامان قدوس دقت لامز را نداشت و در نهایت توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: طارمی در موقعیت آفساید صاحب موقعیت شد که البته نتوانست از این فرصت بهره ببرد و توپ به گلر هنگ کنگ رسید.
دقیقه ۷۲: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از پشت محوطه جریمه را یاپ فای با واکنش تماشایی برگشت داد.

دقیقه ۸۳: پاس در عمق عالی سامان قدوس و شوت زمینی رامین رضاییان دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: فرار حاج صفی از سمت چپ زمین و ارسال زمینی او پس از برخورد به پای واس نونیز که تکل زده بود، در مقابل دروازه خالی از روی سر انصاری فرد عبور کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۱+۹۰: بیرانوند با خروج از محوطه به نظر می‌رسید با دست توپ را دفع کرده که داور بازی را ادامه داد.
دقیقه ۷+۹۰: بازیکنان هنگ کنگ به شدت اعتقاد به خطای پنالتی روی خطای چشمی داشتند و از داور سوریه‌ای خواستند صحنه را بازبینی کند که این اتفاق رخ نداد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.