ایران ۵ قرقیزستان ۱

ایران با پنج گل موفق شد قرقیزستان را شکست دهد و به فینال تورنمنت کافا صعود کند.

ایران 5 قرقیزستان 1

🏆تورنمنت کافا/ گروه B
🗓جمعه، ۱۴۰۲/۳/۲۶
🏟 ورزشگاه دولن اومورزاکوف، بیشکک

ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی (۷۵-علیزاده)، سید محمد کریمی (۶۲-احسان حاج صفی)، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (۵۳-محمد محبی)، مهدی ترابی (۷۵-شهاب زاهدی)، رضا اسدی (۶۲-سردار آزمون) و مهدی طارمی (۷۵-وحید امیری)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی قرقیزستان:
آنتون کوچنکوف، والری کیچین، خریستین براوزمن، میرلان مورزائف، عادلژون عبدالرحمانوف، سویونتبک مامیرالیف، گولژیگیت آلیکولوف، کیرت ژیرگابلک، اربل آتابائف، آتا ژوماشف و آلیموردون شوکوروف
سرمربی: اشتفان تارکویچ

 

 کارت زرد:

قرقیزستان: والری کیچین (۱۰)، فرهاد موسابکف (۷۰)، کوجو (۸۱)

ایران: روزبه چشمی (۲۴)، رامین رضاییان (۷۶)

⚽️ شرح گل:

 ایران ۱- قرقیزستان ۰ (مهدی طارمی – دقیقه ۳۴): پاس در عمق علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی رسید و او بدون کنترل و با ضربه نوک پا دروازه را گشود.

 ایران ۲- قرقیزستان ۰ (مهدی طارمی – دقیقه ۳۹): مهاجم بوشهری ضربه پنالتی خود را به سادگی به وسط دروازه زد تا ایران با دو گل از حریف پیش بیفتد.

 ایران ۲ – قرقیزستان ۱ (میلان مورزائف – دقیقه ۵۲): ارسال پاس به محوطه جریمه با کنترل دیدنی مورزائف همراه شد و در حالی که او پورعلی گنجی را محو کرد، موفق شد توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

 ایران ۳ – قرقیزستان ۱ (مهدی طارمی – دقیقه ۵۶): محمد محبی در اولین حرکت بعد از ورود به زمین از سمت چپ حرکت کرد و توپ را روی دروازه فرستاد و این ارسال زمینی با اشاره مهدی طارمی تبدیل به گل شد.

 ایران ۴- قرقیزستان ۱ (سردار آزمون – دقیقه ۶۶): مهاجم تیم ملی پس از اینکه در محوطه جریمه توپ را کنترل کرد، سرتوپ زد و شوت خود را به سمت دروازه فرستاد که توپ پس از برخورد به دست دروازه‌بان حریف وارد دروازه شد.

ایران ۵ – قرقیزستان ۱ (سردار آزمون – دقیقه ۷۹): روی اثر رامین رضاییان، سردار ناگهان وارد صحنه شد و با یک چرخش زیبا ضربه خود را به سمت دروازه زد و گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: فرار مهدی طارمی در حالی که او در آستانه ورود به محوطه جریمه بود، با تکل بازیکن قرقیزستان مواجه شد و در شرایطی که بازیکنان ایران معتقد به پنالتی بودند، داور پشت محوطه خطا گرفت.

دقیقه ۱۶: ارسال علیرضا جهانبخش از سمت راست با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد اما این توپ به وسط دروازه رفت و گلر قرقیزستان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۹: سانتر رامین رضاییان روی سر رضا اسدی با ضربه این بازیکن به سمت دروازه رفت اما با اختلاف نسبتا زیاد از بالای دروازه اوت شد.

دقیقه ۳۸: فرار مهدی ترابی روی پاس مهدی طارمی با خطای مدافع حریف منجر به خطای پنالتی به سود ایران شد.

دقیقه ۵۰: حرکت مهدی ترابی و پاس او، مهدی طارمی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما شوت او را پوچنکو به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۲: شوت دیدنی مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه خورد.

دقیقه ۷۰: شوت رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی به وسط دروازه رفت و گلر حریف توپ را مشت کرد.

دقیقه ۷۱: ارسال حاج‌صفی از سمت راست با ضربه سر پورعلی‌گنجی یک خطر دیگر روی دروازه حریف به وجود آورد که این ضربه به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن: مهدی طارمی
مهاجم بوشهری تیم ایران یک بار از روی نقطه پنالتی و دو بار از داخل محوطه جریمه گلزنی کرد تا بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

🔴حاشیه: 

* هواداران قرقیزستانی حضوری پرشور در ورزشگاه داشتند .

* اولین صحنه مهم بازی برخورد مهدی طارمی در آستانه محوطه جریمه بود که داور پنالتی نگرفت. امیر قلعه‌نویی به شدت نسبت به این تصمیم داور اعتراض کرد.

* برخی از هواداران ایران نیز در ورزشگاه حضور داشتند .

* مرتضی پورعلی‌گنجی دچار مصدومیت شد اما آسیب او جدی نبود.

* مهدی طارمی برای دومین بازی متوالی موفق به هت‌تریک برای ایران شد.

* با ورود سردار آزمون، دوباره زوج خط حمله تیم ملی با او و طارمی تشکیل شد.

* حاج صفی در بدو ورود به زمین بازوبند کاپیتانی را در اختیار گرفت.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.