بالا رفتن قیمت دلار تاثیر منفی روی فوتبال و به خصوص استقلال ندارد

اختصاصی آبی پوشان – با بالا رفتن قیمت دلار برخی از قلم به دستان به قول امیر قلعه نوعی نطفه خراب این مورد را بهانه کرده و به وینفرد شفر سرمربی موفق و آلمانی استقلال و مبلغ قرارداد او حمله کرده اند . ما در این مطلب کاری نداریم که برانکو و کیروش و ساغلام و بگوییچ و اسکوچیچ و…. هم در این فوتبال با دلار دستمزد میگیرند و فقط بررسی خواهیم کرد که آیا بالا رفتن قیمت دلار بر روند استقلال از نظر مالی تاثیر مثبت میگذارد یا منفی ؟

استقلال چند بازیکن و مربی خارجی دارد ؟ یا بهتره بپرسیم چند درصد بازیکنان و مربیان استقلال مبلغ دریافتیشون با دلاره ؟ استقلال در طول سال چند سفر خارجی خواهد داشت ؟ شاید به تعداد انگشتان یک دست

همه این ها را حساب کنیم از دستمزد شفر و دستیارانش تا دستمزد دو یا سه بازیکن خارجی شاید با افزایش اینچنینی قیمت دلار استقلال از این راه کمتر از ۷-۸ میلیارد متضرر می شود . اما در مقابل چه چیزی به دست خواهد آورد ؟

با هر مرحله بالا رفتن از آسیا و همچنین برد در بازیهای آسیایی , مبلغی که AFC به استقلال خواهد داد به دلار است .

استقلال حداقل ۴ یا ۵ ملی پوش در جام جهانی خواهد داشت و حتی سهمی هم از حضور کاوه رضایی در جام جهانی نصیب استقلال خواهد شد و این مبالغ دریافتی از فیفا با دلار خواهد بود که مبلغ بسیار بالایی است .

با بودن یک مربی بین المللی و بازیکن بین المللی چون تیام و جپاروف و نتایج خوب استقلال در بازیهای مهم آسیایی و حتی داخلی برای استقلال جمعیت زیادی به استادیوم می روند که همین حضور هواداران منبع در آمد برای باشگاه خواهد بود .

استقلال می تواند یکی دو بازیکن جوان خود را به اروپا ترانسفر کند (کما اینکه پیشنهاداتی هم هست) و با این کار مبلغی که به دلار بابت رضایت نامه خواهد گرفت بسیار دلچسب خواهد بود .

البته موارد زیادی است که ما به همین چند مورد بسنده می کنیم و نتیجه گیری که می کنیم این خواهد بود که با اینکه بالا رفتن قیمت دلار بر معیشت مردم اثر مستقیم می گذارد ولی حداقل در مورد فوتبال و به خصوص استقلال چندان تفاوتی نخواهد کرد که هیچ از نظر مالی می تواند به نفع استقلال هم باشد .

امیدواریم قلم به دستان جیره خوار قبل از نگارش هر مطلب اگر خود سواد ندارند از کارشناسان و اهل فن و فهیم مشورت بگیرند تا چیزی که تحویل مردم می دهند با ارزش باشد نه کاغذ پاره هایی که فقط به درد شیشه پاک کردن می خورد .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.