برتری استقلال ده نفره مقابل آلومینیوم

استقلال در یک بازی که دقایق آخر آن به دلیل ده نفره شدن سخت شد توانست بازهم سه امتیاز بازی را بگیرد و به صدر جدول صعود کند .

 

شرح گل:
استقلال یک – آلومینیوم صفر (دقیقه ۳۷: آرمان رمضانی): استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که مهدی پور با یک پاس کوتاه توپ را به سعید مهری سپرد و ارسال این بازیکن به روی دروازه با خروج اشتباه خلیفه همراه شد و آرمان رمضانی موفق شد با یک ضربه سر، دروازه میهمان را باز کرده و آبی پوشان را پیش بیندازد.

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۷: مهرداد محمدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که در چالش با بهروز نوروزی فرد در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۸: استقلال از سمت چپ موقعیتی را ایجاد کرد. پاس جلالی به رمضانی و ورود این بازیکن به درون محوطه جریمه، با شوت محکم آرمان همراه شد که خلیفه با واکنشی به موقع توپ را دور کرد و در برگشت نیز ضربه یامگا از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱: روی پاس رو به عقب و کم جان مدافع آلومینیوم، رمضانی می توانست صاحب یک موقعیت تک به تک شود که خروج به موقع خلیفه و تکل او باعث شد این فرصت برای استقلال از دست برود. پس از برخورد رمضانی و گلر آلومینیوم روی این صحنه، داور یک اخطار به رمضانی نشان داد.

دقیقه ۱۳: سعید مهری از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه او زاویه نداشت و خلیفه به راحتی آن را مهار کرد.

دقیقه ۲۲: آلومینیوم چسبیده به پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته در موقعیت مناسبی شد ولی ضربه تبریزی بد زده شد و با برخورد به دیواره دفاعی دور شد.

دقیقه ۳۰: آلومینیوم از سمت چپ و توسط قهاری و با فرار از تله آفساید، یک حرکت را آغاز کرد که ارسال این بازیکن به دهانه دروازه پیش از رسیدن به تبریزی، با ضربه به موقع سهرابیان دور شد.

دقیقه ۴۱: سانتر سریع و تند و تیز مهرداد محمدی که دستکمی از یک شوت نداشت، به روی دروازه ارسال شد که توپ با عبور از همه بازیکنان و پس از برخورد به زمین، در دستان خلیفه آرام گرفت.

۱۹۴۵۶۷۲
دقیقه ۴۹: اولین موقعیت استقلال در نیمه دوم، ارسال جلالی با ضربه سر رمضانی از بالای دروازه به بیرون رفت

دقیقه ۵۶: بازیکن آلومینیوم از سمت چپ یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد. حسینی برای دفع توپ از دروازه خارج شد و با مرتضی تبریزی برخورد کرد که همزمان نیز ضربه سر مهاجم آلومینیوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت که کمک داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۶۱: مهرداد محمدی با استفاده از اشتباه نوروزی فرد و سر خوردن این بازیکن، صاحب موقعیت فوق العاده ای شد. در شرایطی که این بازیکن تنها گلر آلومینیوم را برابرش داشت، قصد داشت با یک پاس در عرض بلانکو را صاحب موقعیت کند که پاس بسیار بد محمدی باعث شد توپ را مدافع اراکی ها دور کند و این فرصت از دست برود.

دقیقه ۶۵: ارسال سریع ابوالفضل جلالی در میانه های راه با برخورد به پای مدافع آلومینیوم راهی کرنر شد ولی داور ضربه دروازه اعلام کرد.

دقیقه ۹۰+۲: روی ضدحمله سریع بازیکنان استقلال و پاس دیدنی و در عرض بلانکو به تیر دوم، پیش از آنکه به حامدی فر برسد، توسط مدافع اراکی ها راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰+۸: آلومینیوم یک موقعیت استثنایی را به شکلی باورنکردنی از دست داد. یک ارسال از سمت راست در تیر دوم به رضا جبیره رسید و ضربه این بازیکن به شکل ناباورانه ای به تیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت حسینی توپ را جمع کرد.

در حاشیه:

بانوان هوادار استقلال خیلی زود خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند تا در سکوهای مختص به خود مستقر شوند.

سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال که زودتر از سایر اعضای تیم برای گرم کردن وارد زمین شد، به سمت مرکز زمین رفت و از بانوان هوادار استقلال که در طبقه دوم ضلع جنوبی مستقر هستند، تشکر کرد.

زمانی که کادرفنی و بازیکنان استقلال برای گرم کردن وارد زمین شدند، مهدی هاشمی‌نسب مربی آبی‌پوشان همانند هفته قبل مورد استقبال هواداران قرار گرفت.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شد. محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک نیز ضمن حضور در ورزشگاه، هنگام گرم کردن تیم‌ها در کنار زمین حضور داشت.

فرشید سمیعی عضو هیئت مدیره استقلال از تماشاگران ویژه این دیدار است.

مدیرعامل استقلال پس از خروج تیم‌ها از زمین و دقایقی قبل از شروع بازی، از جایگاه ویژه خارج شد و در قسمتی از سکوها به تنهایی نشست.

تعدادی از اعضای کادرفنی استقلال شامل یوسو سسما و پسر او از روی سکوها نطاره گر بازی شدند. مهدی هاشمی نسب نیز قبل از پیوستن به مربیان استقلال، به سمت خطیر رفت و با او خوش‌وبش کرد.

هواداران استقلال به کمک کمیته مشوقین این باشگاه در ابتدای بازی با مواد آتش‌زای آبی رنگ فضای خاصی را در ورزشگاه ایجاد کردند.

جواد نکونام، سرمربی استقلال در چند نوبت به قضاوت سیدرضا مهدوی اعتراض کرد و زمانی که اعتراض‌هایش نتیجه نداد سراغ حسین زرگر، ناظر داوری این دیدار رفت.

مادر آرمان رمضانی، مهاجم استقلال که در ورزشگاه آزادی حضور دارد شاهد گلزنی پسرش بود.

یمان بابایی، مهاجم آبی‌پوشان که دچار مصدومیت است با لباس شخصی بازی را تماشا می‌کند.

در نیمه دوم، آرمین سهرابیان توپ را با دست زد ولی داور کارت زرد نداد. این تصمیم با اعتراض شدید مجتبی حسینی، سرمربی آلومینیوم ارک روبه‌رو شد.

در دقیقه ۸۰ و پس از اینکه مرتضی تبریزی با خطای روزبه چشمی در میانه میدان متوقف شد، مرادمند مانع از شروع سریع بازی شد که بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. در این صحنه حسینی و مرادمند از استقلال و حاجی عیدی و تبریزی از آلومینیوم کارت زرد گرفتند.

مرادمند فقط ۲ دقیقه بعد و پس از یک خطای دیگر به روی مرتضی تبریزی کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.