برد ایران برابر امارات و صعود با ۹ امتیاز

تیم ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی جام ملتهای آسیا با نتیجه دو بر یک برابر امارات به برتری رسید . در این بازی سه گل ایران بعد از بازیابی ویدئویی مردود شد تا برد پرگلی برای تیم ملی شکل نگیرد .

شرح گل‌ها:
ایران یک – امارات صفر (دقیقه ۲۶: مهدی طارمی): پاس چیپ در عمق و استثنایی سردار آزمون از بالای سر دو مدافع امارات، در موقعیت تک به تک به مهدی طارمی رسید تا او با ضربه بغل پا دروازه خالد عیسی را باز کند.

ایران ۲ – امارات صفر (دقیقه ۶۵: مهدی طارمی): سردار آزمون با توپ‌ربایی عالی روی اشتباه خط دفاعی امارات خلق موقعیت کرد که پاس در عمق او را مهدی طارمی با شلیک دیدنی به کنج دروازه فرستاد.

ایران ۲ – امارات ۱ (دقیقه ۳+۹۰: یحیی الغسانی): پاس در عمق تماشایی بازیکنان امارات از زمین خودی به سمت چپ زمین برای یحیی الغسانی، نفوذ سریع، سرتوپ و شوت این بازیکن دور از دستان بیرانوند تبدیل به گل اول امارات شد.

کارت زرد:
صادق محرمی (۴۱) محمدحسین کنعانی‌زادگان (۶۲) از ایران
طحنون الزعابی (۵۴) خالد الظنحانی (۷۲) از امارات

بهترین بازیکن
زوج مهدی طارمی و سردار آزمون فوق‌العاده کار کردند و توانستند بهترین نمایش را برای پیروزی ایران داشته باشند. طارمی که در دو دیدار قبلی موفق به گلزنی نشده بود، امشب دو گل روی دو پاس سردار زد تا بهترین بازیکن زمین باشد که البته نباید از نمایش درخشان آزمون هم غافل بود.

اتفاق ویژه
تیم ملی ایران در کنار زدن دو گل، سه گل دیگر هم به ثمر رساندند که وی‌ای‌آر آنها را تایید نکرد تا پُرگل‌ترین پیروزی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برای شاگردان قلعه‌نویی رقم نخورد.
ضمن اینکه گل لحظات پایانی امارات کاری کرد تا آنها به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین در جایگاه دوم قرار بگیرد.

دقایق حساس:
دقیقه ۲: پاس در عمق زیبای قلی‌زاده و ارسال خطرناک محرمی پس از برخورد به مدافع امارات به کرنر رفت.
دقیقه ۳: شوت راه دور حاج‌صفی دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.
دقیقه ۱۸: ارسال مهدی قایدی و ضربه سر سردار آزمون به شکل خطرناکی از روی دروازه امارات رد شد.
دقیقه ۱۹: مهدی قایدی سانتر خطرناکی از جناح چپ انجام داد که نزدیک بود منجر به گل شود ولی خالد عیسی در دو مرحله آن را مهار کرد.
دقیقه ۲۴: فرار طارمی از سمت چپ محوطه جریمه ایران و ضربه او به شکل خطرناکی از مقابل دروازه خالی امارات رد شد و در نهایت با دخالت مدافع این تیم به کرنر رفت.
دقیقه ۳۳: ارسال زیبای احسان حاج‌صفی از جناح چپ زمین و ضربه سر شیرجه‌ای علی قلی‌زاده وارد دروازه امارات شد، اما تانتاشف پس از مشورت با داور ویدئویی گل را مردود کرد و آفساید گرفت.

دقیقه ۵۱: شوت تماشایی سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه امارات رد شد.
دقیقه ۵۸: شوت تماشایی عبدالله رمضان از پشت محوطه جریمه با کمترین فاصله از کنار تیرک دروازه ایران به اوت رفت.
دقیقه ۶۰: یحیی الغسانی در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و قصد عبور از کنعانی را داشت که ضربه شدید مدافع تیم ملی به مچ پای مهاجم امارات منجر به اعلام پنالتی به سود این تیم شد.
دقیقه ۶۴: پنالتی به دست آمده برای امارات را یحیی الغسانی با شوت زمینی زد که بیرانوند با شیرجه تماشایی به سمت راست دروازه توپ را مهار کرد و در ریباند هم آن را در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۷: سردار آزمون با فرار عالی از بین مدافعان امارات، پاس در عمق مهدی طارمی را گرفت که شوت پای چپ زیبای او تبدیل به گل شد ولی کمک داور دوم آفساید را گرفت.
دقیقه ۷۲: توپ ارسالی از سمت راست و ضربه سر کنعانی از کنار دروازه امارات عبور کرد.
دقیقه ۸۱: پاس رو به جلوی محمد محبی به سمت چپ زمین را احسان حاج‌صفی ارسال کرد که در ادامه ضربه علیرضا جهانبخش به تیرک افقی خورد و برگشت و در ریباند هم محمد توپ را با شوت محکم به تور چسباند، اما تانتاشف پس از بازبینی ویدئویی گل را مردود کرد و خطای محبی در زمان پاس اول روی بازیکن امارات را گرفت.

دقیقه ۸۵: سردار آزمون در موقعیت آفساید قرار گرفت و تک به تک شد که البته شوت او به بیرون رفت.
دقیقه ۸۷: ضربه عجیب رضا اسدی در موقعیت عالی مقابل دروازه امارات عرض زمین را طی کرد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.