برد دشوار ایران مقابل اردن

ایران در تورنمنت چهار جانبه اردن به سختی از سد میزبان گذشت و فینالیست شد .

تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی :

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی |روزبه چشمی ’۴۶|، علیرضا جهانبخش |مهرداد محمدی ’۶۸|، محمد محبی، سردار آزمون |۶۸- سامان قدوس ’۶۸|، مهدی طارمی.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

شرح گل ها

اردن صفر – ایران یک (دقیقه ۶: سردار آزمون): ملی پوشان ایران با توپ‌گیری در زمین اردن سریع یک ضدحمله زدند و روی پاس در عمق زیبای مهدی طارمی در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که سردار آزمون این فرصت را تبدیل به گل کرد.

اردن صفر – ایران ۲ (دقیقه ۲۷: مهدی طارمی): عیلرضا جهانبخش با پاس در عمق عالی به سمت راست زمین، رامین رضاییان را راه انداخت که در ادامه ارسال زمینی مدافع راست تیم ایران را مهدی طارمی بدون مکث و با شوت بغل پا تبدیل به گل کرد.

اردن یک – ایران ۲ (دقیقه ۷۵: یزان النعیمات): حمله خطرناک بازیکنان اردن از سمت راست زمین و پاس در عرض موسی التعمری پس از دفع ناقص کنعانی زادگان به یزان النعیمات رسید تا و با ضربه بغل پای دیدنی و در حالی که بیرانوند نظاره گر صحنه بود، توپ را تبدیل به گل کرد.

اردن یک – ایران ۳ (دقیقه ۵+۹۰: مهرداد محمدی): پاس بلند و در عمق روزبه چشمی پشت مدافعان اردن را مهرداد محمدی با یک کنترل خوب تبدیل به موقعیت مناسب کرد و با ضربه چیپ گل سوم ایران را به ثمر رساند.

⏱ دقایق حساس:

دقیقه ۱۳: شوت محکم پای چپ نزار الرشدان از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: حمله پیاپی بازیکنان اردن در نهایت با شوت نه چندان دقیق موسی التعمری از کنار تیرک عمودی دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۲۰: نفوذ خطرناک علی علوان و پاس در عرض او در داخل محوطه جریمه را کنعانی زادگان از محوطه ۶ قدم دفع کرد.

دقیقه ۳۲: شوت فنی تماشایی محمد ابوحشیش از پشت محوطه جریمه با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۳۳: فرصت استثنایی برای اولین گل اردن را موسی التعمری روی پاس عالی علی علوان به شکل ناباورانه هدر داد و در حالی که بیرانوند هم فریب خورده بود، توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۳۶: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای اردن را موسی التعمری به شکل عجیب ارسال کرد تا توپ به اوت برود.

دقیقه ۴۱: پاس در عمق عالی موسی التعمری را این بار یزن النعیمات نتوانست در محوطه ۶ قدم استفاده کند و ضربه او را رامین رضاییان با دخالت عالی اجازه نداد تبدیل به گل شود و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۲: ضربه سر عبدالله نصیب روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین با اختلاف کم از روی دروازه اردن رد شد.

دقیقه ۵۰: ارسال خطرناک محمود مرضی را مدافعان ایران برگشت دادند و در ادامه نیز شوت محکم احسان حداد را روزبه چشمی دور کرد.

دقیقه ۵۱: حمله خطرناک اردن بازهم ثمری نداشت و توسط مدافعان ایران دفع شد.

دقیقه ۵۹: شوت عبیده السمارنه از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ارسال تماشایی سردار آزمون و ضربه رامین رضاییان به تیرک عمودی دروازه اردن برخورد کرد که البته کمک داور دوم آفساید مدافع راست تیم ملی ایران را گرفته بود.

دقیقه ۶۲: ضربه سر یزان النعیمات دقت لازم را نداشت و به راحتی در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۶۶: بازیکنان اردن به شدت نسبت به تصمیم داور و کمک دوم او برای عدم اعلام پنالتی و خطای هند احسان حاج صفی معترض بودند که داور سعودی بازهم بازی را دنبال کرد.
دقیقه ۶۶: در حالی که بازیکنان اردن به شدت اعتقاد به پنالتی داشتند، سردار آزمون در موقعیت تک به تک قرار گرفت و قصد داشت با سرعت از یزید ابو لیلی رد شود و گلزنی کند که دروازه‌بان اردن به خوبی توپ را دفع کرد.
دقیقه ۶۹: مهرداد محمدی نزدیک بود پشت مدافعان اردن صاحب موقعیت تک به تک شود که در برخورد با بازیکن حریف روی زمین افتاد و داور هم با دراپ‌بال بازی را به جریان انداخت.

دقیقه ۸۰: سر توپ و شوت پای چپ مهرداد محمدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه اردن رد شد.

دقیقه ۸۲: موسی التعمری در آستانه تک به تک شدن با بیرانوند با نفوذ و ضدحمله سریع از سمت راست زمین بود که شجاع خلیل زاده با تکل او را متوقف کرد تا کارت زرد بگیرد و البته در این صحنه دو بازیکن با هم درگیری پیدا کردند.

دقیقه ۸۸: ضربه فنی و تماشایی یزان النعیمات به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۹۰: پاس به عقب علی علوان را موسی التعمری با عبور از دو بازیکن ایران قصد داشت تبدیل به موقعیت جدی برای اردن کند که محمد محبی روی او مرتکب خطا شد تا داور سعودی نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه ۲+۹۰: در حالی که بیرانوند به سمت راست دروازه شیرجه زده بود را احسان حداد، کاپیتان اردن به شکل عجیبی به آسمان زد تا بهترین فرصت اردن برای زدن گل تساوی از دست برود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.