برد شگفت انگیز فوتسال ایران برابر برزیل

تیم ملی فوتسال ایران در چارچوب رقابت های جام جهانی فوتسال و در مرحله یک هشتم نهایی از ساعت ۲ بامداد در سالن سن تناریوی کلمبیا، به دیدار قهرمان دو دوره اخیر این رقابت ها یعنی برزیل رفت ودر پایان ایران در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رفت تا حماسه ای بزرگ در ورزش ایران رقم بخورد.

برزیل نیمه نخست را بهتر آغاز کرد و شاگردان ناظم الشریعه تحت تاثیر نام حریف بودند. فالکائو دو بار در دقایق ۸ و ۱۲ به ایران گل زد تا نشان دهد چرا بهترین فوتسالیست جهان است. در ادامه ایران به خودش آمد. بازی در اختیار ملی پوشان قرار گرفت و حسین طیبی در دقیقه ۱۳ فاصله را به حداقل رساند. ایران در ادامه می توانست کار را به تساوی بکشاند اما نیمه نخست با همان نتیجه به اتمام رسید.

برزیل بازهمنیمه دوم را بهتر آغاز کرد. درخشش صمیمی مانع از افزابش فاصله دو تیم شد اما اشتباه توکلی، باعث شد تا در دقیقه ۲۸، دیگوئینیو بازی را ۳-۱ کند. در حالی که امیدهای ایرانی ها کم شده بود؛ افشین کاظمی از زاویه بسته، ۳۰، نتیجه را ۳-۲ کرد تا حساسیت به اوج خودش برسد.

ایران ۵ نفره کرد. دقیقه ۳۶، اصغر حسن زاده غیر ممکن را ممکن کرد و بازی ۳-۳ شد تا برزیل در بهت فرو برود. بازی در ادامه گلی ندشت و کار به وقت های اضافه کشیده شد. در نیمه نخست وقت های برزیل صاحب توپ و میدان بود اما بازهم صمیمی درخشید و کار به جایی نرسید تا همه چیز به وقت اضافه دوم بکشد.

در نیمه دوم وقت اضافه اشتباه سنگ سفیدی، باعث شد تا فالکائو هت تریک کند و نتیجه ۴-۳ شود. اما چند ثانیه بعد با ۵ بازیکنه کردن، محمد کشاورز با یک چیپ رویایی نتیجه را ۴-۴ کرد تا دوباره همه چیز به تساوی کشیده شود. در این نیمه هم حملات پر دامنه برزیلی ها حاصلی نداشت و کار به ضذبات پنالتی کشیده شد.

رودریگو پنالتی اول برزیل را به گل تبدیل کرد. اصغر حسن زاده پنالتی ایران را به گل تبدیل کرد تا بازی ۱-۱ شود. آرب برای برزیل پشت توپ ایستاد و توپش را به تیر زد. سپس سنگ سفیدی برای ایران گلزنی کرد و بعد فالکائو توپش را به گل تبدیل کرد و در نهایت اسماعیل پور با گلی که زد ایران را به یک چهارم نهایی رساند.

بدین ترتیب ایران قهرمان بلامنازع جهان را شکست داد و در یک چهارم نهایی باید مقابل پاراگوئه به میدان برویم.

%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.