بررسی عملکرد استقلال و بازیکنانش در دیدار با التعاون

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در بازی آخر خود در مرحله گروهی ACL 2017 موفق شد با نتیجه دو بر یک میزبان خود التعاون را شکست دهد تا با ۱۱ امتیاز بهترین عملکرد را در بین تیمهای آسیایی داشته باشد و از نظر گل خورده نیز در کنار الاهلی بهترین تیم غرب آسیا باشد .

در زیر به ترکیب استقلال و آنالیز بازی این تیم و همچنین نفرات به صورت تک به تک می پردازیم :

ترکیب استقلال :

استقلال در این دیدار با سیستم ۴-۲-۳-۱ پای در میدان گذاشت . در سمت چپ خط دفاعی میلاد زکی پور در این دیدار نبود و به او استراحت داده شده بود تا هم ریکاوری داشته باشد و هم اینکه اخطاری دریات نکند تا در بازی بعدی حضور داشته باشد . بقیه ترکیب تقریبا همان ترکیب آشنای استقلال بود و البته یکی دو تغییری که اکثر مواقع در ترکیب اتفاق می افتد .

آنالیز استقلال برابر التعاون :

منصوریان دقیقا میدانست که در این بازی چه میخواهد . استقلال منصوریان عادت به بردن کرده است و حتی در روزهایی که تمایل زیادی به برد ندارد هم می برد و این یک امتیاز مثبت برای استقلال منصوریان است . در روزی که استقلالیها باید مدارا میکردند تا هم کارت زرد زیادی نگیرند و هم زیاد درگیر نشوند و مصدومی ندهند بسیار خوب به اهداف خود رسیدند و با یک بازی اقتصادی و بدون درگیری به هدف خود رسیدند . استقلالیها در چند ضرب میتوانند توپ را به محوطه جریمه حریف برسانند بدون اینکه سختی زیادی بکشند و درگیری زیادی داشته باشند و البته اگر استقلال در این دیدار نیاز به گل داشت به هر میزان که میخواست میتوانست به این تیم بزند ولی نیازی به این کار نبود و حفظ تیم منطقی ترین کار ممکن بود .

در زیر به عملکرد بازیکنان استقلال در این دیدار می پردازیم :

سید مهدی رحمتی :

مهدی رحمتی از بعد فنی یکی از بهترین دروازه بان های بعد از انقلاب و حتی تاریخ فوتبال ایران است و در این شکی نیست ولی برخی مسائل او که همه میدانیم گاها به تیم ضربه های بدی میزد . مهدی رحمتی باید بیشتر روی حرکات و برخوردش در زمین دقت کند . خطای در اختیار داشتن زیاد توپ که منجر به گل التعاون شد و یا کارت زردی که دریافت کرد میتواند در بازیهای مهمتر و حذفی برای تیم گران تمام شود و برخی از این حرکات با تجربه مهدی رحمتی هم خوانی ندارد ولی همانطور که عرض شد سوپر واکنش های او در این بازی را کمتر دروازه بانی در اسیا می تواند انجام دهد .

لئوناردو پادوانی :

روز گذشته , روز خوب پادوانی نبود و در بسیاری از صحنه ها در مقابله با مهاجمین حریف جا ماند و نقطه قوت او که ضربات هوایی و سر است هم روز گذشته کم آورد و در چندین مرحله روی سرش بازیکنان حریف ضربه زدند .

رابسون جانواریو :

رابسون برخلاف هموطن خود روز خوبش بود ( مثل همیشه – روز بدی از رابسون در ذهن نداریم) ابسون بسیار جنگنده و متعصب و با جان و دل بازی می کند . یکی از عوامل اصلی اینکه استقلال بهترین خط دفاعی غرب آسیا را در اختیار دارد حضور رابسون می باشد .

هرائر مگویان :

در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت و در کار های دفاعی عملکرد بدی نداشت ولی به علت سرعت پایینش در صحنه های مختلفی جا می ماند و یا در هنگام ضد حملات نمی توانست خوب اضافه شود . در کل وقتی زکی پور در این منطقه حضور دارد بار فنی آن منطقه بسیار بالاتر است …

خسرو حیدری:

خسرو در این دیدار به عنوان مدافع راست زیاد نفوذ نمیکرد و این درخواست از او شده بود و وظایفی که در اختیارش گذاشته شده بود را به خوبی انجام داد .

امید نورافکن :

تسط او روی توپ های میانه زمین و جنگندگی اش در وسط زمین کاملا به چشم می آمد و پاسهای بلند و مورب اش که بسیار بی نقص ارسال می شود و موقعیت های ضد حمله برای استقلال به وجود می آورد . گاها کار با توپ امید نورافکن زیاد است و نباید توپ را یک هافبک دفاعی تا این حد در اختیار داشته باشد.

امید ابراهیمی:

امید تا زمانی که در زمین بود جنگنده و خوب مثل همیشه بازی میکرد و ترس از اخطار گرفتنش و از دست دادن بازی بعدی برابر العین باعث تعویض او شد .

فرشید اسماعیلی :

فرشید اسماعیلی با اینکه کمی خسته به نظر می رسد و از آمادگی میانه فصلی که داشت دور است ولی همین فرشید هم نشاط خاصی به خط هافبک استقلال می دهد و حرکات فانتزی او بازیهای استقلال را دیدنی تر می کند …

جابر انصاری:

جابر انصاری کاری به حواشی و برخی صحبت ها ندارد و همیشه چیزی که از او خواسته می شود را بدون نقص انجام میدهد و همیشه هم مفید و موثر بازی می کند . جابر گر به عنوان مهاجم نوک به کار گرفته شود حتی توانایی آقای گل شدن را دارد. سه گل اخیر جابر در سه بازی گذشته را که مرور میکنیم : یک شوت سر ضرب و تکنیکی و یک ضربه سر از تیر یک به طاق دروازه و یک استپ و شوت زیبا به گوشه دروازه حریف نشان میدهد جابر توانایی گل زدن به شکل های مختلف را دارد و در سه بازی اخیر استقلال هم نتیجه را برای استقلال در آورده است .

علی قربانی :

علی قربانی در پست اصلی خود که مهاجم نوک است بازی نمی کند و در گوشه راست از او بازی گرفته می شود ولی با این حال باز جنگنده و موثر بازی می کند و مدافعین حریف را با دوندگی و جنگندگی خود به خوبی کلافه و خسته می کند . روز گذشته اگر بدشانسی نمی آورد در یک صحنه ای که چرخش و ضربه خوبی زد میتوانست گلزنی هم داشته باشد .

کاوه رضایی:

بهترین بازیکن استقلال در بازی گذشته از دید کارشناسان AFC . کاوه با یک گل و یک پاس گل و یک گلی که به اشتباه مردود اعلام شد بهترین بازیکن استقلال بود . ستاره استقلال در این فصل مثل همیشه مفید و موثر بود .

محسن کریمی :

محسن کریمی از آمادگی بسیار دور است و از وقتی به زمین آمد اشتباهات زیادی کرد و در ساق های او هم توان حرکت به سمت دروازه حریف دیده نمی شد . روی قوای جسمانی محسن باید کارهای زیادی انجام شود و یک تجدید نظر اساسی از سوی خودش در شیوه بازی انجام شود تا بتواند پله های ترقی را به خوبی طی کند .

بهنام برزای :

بهنام برزای در خوب دقیقه ای به بازی آمد و دقیقا با خستگی بازیکنان حریف و البته جلو کشیدن آنها باعث شد استقلال با سرعت برزای چند موعیت هم نصیبش شود .

فرشید باقری :

شاید بتوان گفت بازی روز گذشته فرشید باقری بهترین بازی اش برای استقلال بود . او به خوبی در میانه میدان بازی کرد و با تسلط خوبی به ارائه بازی خود پرداخت و به نظر بعد از دو گل خوب و گل نایب قهرمانی استقلال که به ثمر رسانده اعتماد به نفسش بالاتر رفته است . روز قبل هم او یک پاس گل به کاوه رضایی داد تا روز خوبش را با این پاس طلایی تکمیل کند . با گلها و پاس گلهای فرشید که میبینیم به این نتیجه میرسیم که فرشید نباید به عنوان هافبک دفایع به کار گرفته شود و یک خط جلوتر می تواند بسیار موثر تر و مفید تر بازی کند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.