بررسی همه علل باخت های استقلال

استقلال در سه بازی گذشته با شکست مواجه شده است . در مورد شکستهای استقلال هر کارشناس و هواداری نظرات خاص خود را دارد ما به بررسی همه علل باخت های استقلال پرداخته ایم تا بدانیم سهم کدام گزینه بیشتر است:

مصدومان استقلال:

استقلال امسال مصدومان زیادی داشته است . شاید برخی ها بگویند استقلال بازیکن محور است و با غیبت بازیکنان دچار مشکل میشود در حالی که در همه جای دنیا و در بهترین تیمهای جهان هم با نبودن دو بازیکن شاخص تیم به مشکل برخواهد خورد و سیستم تیم دگرگئن میشود . در همین لیگ خودمان و از صدر نشین لیگ مثال میزنیم که اگر ادینهو و نریمان جهان و دلیر را از آن بگیریم چیزی از تراکتور نمیماند. حال استقلال با غیبت همه بزرگان خود محکوم به برد است . البته علل مصدومیت های زیاد استقلال در فصل قبل و امسال یک بحث کارشناسی و مفصل را میطلبد که از دانش ما خارج است.

 

تیم ملی

بلایی که تیم ملی بر سر استقلال آورد غیر قابل انکار است . هر ۴ بازیکن ملی پوش استقلال بعد از بازگشت از تیم ملی و جام جهانی هم از لحاظ انگیزشی و هم از لحاظ بدنی با مشکل حادی مواجه هستند . اگر هر ۴ ملی پوش استقلال فقط ۵۰درصد توان قبلی را داشتند استقلال با این وضع روبرو نبود . در بازی دیروز و در صحنه گل دوم ذوب آهن , حسن زاده جوان در بین ۳ ملی پوش یعنی بیگ زاده و صادقی و حیدری طوری توپ را درون دروازه قرار داد تا هر ۳نفر فقط نقش تماشاگر را در این صحنه ایفا کنند . به راستی چه بر سر آندرانیک تیموریان بهترین بازیکن فصل قبل لیگ برتر آمده است که اینچنین بر مخ هواداران رژه میرود؟

 

بدنسازی نامناسب

هرچند امیر قلعه نوعی این بحث را قبول ندارد ولی با تمام احترامی که به سرمربی استقلال قائل هستیم معتقدیم استقلال از حیث بدنسازی مشکلات عدیده ای دارد . اگر تراکتورسازی را درنظر بگیریم خواهیم دید اکثر گلها و بازیهای خوب این تیم در نیمه دوم و درست زمانی که بدن تیمهای رقیب تحلیل رفته شروع شده است . بله براستی جای بدنسازی مانند سعید آلوسی در استقلال خالی است . البته نباید از دایره انصاف خارج شد و به این نکته توجه کرد که حرف امیر قلعه نوعی در مورد اینکه بازیکنانی نظیر شهباززاده و امیدابراهیمی که از اول با استقلال بودند مشکل بدنی ندارند مورد قبول است ولیکن با گذشت ۱۰ هفته هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

 

مهاجم تمام کننده

برهانی خوب میدود و قاضی خوب و قدرتی بازی میکند و شهباززاده مفید بازی میکند ولی استقلال یک تمام کننده به تمام معنی به مانند ادینهو لازم دارد. در سه بازی گذشته تعداد موقعیت های گل استقلال از انگشتان دو دست هم زیاد بوده است که تبدیل به گل نشده است.

 

پژمان نوری

از سال قبل سعی در حمایت همه جانبه از همه بازیکنان داریم و تا حال از بازیکنی بنام اسم نبرده بودیم ولی واقعا بازی پژمان نوری نقطه مثبتی برای رقیبان استقلال و ضعف برای استقلال است . الحق و الانصاف پژمان تمام تلاش خود را میکند و هرگز کم نمیگذرد ولی باید دانست که این تمام فوتبال نیست . پژمان بازیکن خوبی بوده است ولی دیگر کم کم باید کفشهای خود را بیاویزد . به نظر حتی درصورت نبودن بازیکن و کمبود بازیکن میشود از یک بازیکن جوان در این پست استفاده کرد و دید پژمان نوری چه کاری برای استقلال انجام میدهد که بازیکن جوان نمیتواند البته بی انصافیست که پژمان نوری را تنها عامل باختهای استقلال قلمداد کرد و این در مورد سایر بازیکنان و مهاجمان و ملی پوشان هم صدق میکند . مثلا اگر بنا بر گل نزنی مهاجمان باشد چه بهتر این کار را امید نورافکن جوان انجام دهد تا بازیکن میلیاردری .

 

حنیف عمران زاده

حنیف عمران زاده برخلاف برخی بازیکنان که فقط مصدومیت و نا امادگی آنها برای استقلال است برای استقلال مصدوم شده است . حنیف تقریبا جزو اولین نفراتی بود که در تمرینات پیش فصل استقلال حاضر شد و در اردوی استقلال آسیب دید . جنیف عمران زاده به واسطه تعصب و بعد فنی بالا در این شرایط خیلی به درد استقلال میخورد . او در فصل پیش نیز بهترین بازیها را برای استقلال انجام داد ولی مدافع دیگری که رابطه خوبی با کاپیتان تیم ملی داشت به تیم ملی دعوت شد . حنیف علاوه بر دفاع در خط حمله جور مهاجمین را هم به خوبی میکشد و همچنان منتظر بازگشت بچه غول هستیم.

 

بدشانسی

درست که به شانس اعتقاد چندانی نداریم و شانس همیشه با کسانی خواهد بود که تلاش زیادی دارند ولی اگر سه بازی گذشته استقلال را یکبار دیگر مرور کنیم خود را مجاب به در نظر گرفتن فاکتور شانس در باختها میکنیم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.