بررسی وضعیت بازیکنان استقلال در سال جدید

اختصاصی آبی پوشان – وضعیت نقل و انتقالات استقلال تا حدود زیادی مشخص شده است و فقط تکلیف یک خروجی و احتمال کم ورود یک بازیکن دیگر به لیست وجود دارد . با این شرایط وضعیت استقلال را برای فصل جدید فوتبالی مورد ارزیابی قرار داده ایم :

 

مقایسه نفرات جدا شده و جذب شده :

در استقلال مدل ۹۶-۹۷ پنج بازیکن هستند که حضور نخواهند داشت . بهنام برزای , میعاد یزدانی و علیرضا سیار با تشخیص کادر فنی و کاوه رضایی با تصمیم خود برای ترانسفر به اروپا و همچنین رابسون جانواریو که به دلیل عدم دریافت رضایت نامه خود فعلا وضعیت مبهمی دارد و حتی احتمال دارد او بعد از گذشت چند هفته به لیست استقلال اضافه شود . احتمال خروج یکی از دو نفر به اسمهای محسن کریمی و هرائر مگویان نیز وجود دارد تا لیست استقلال تکمیل شود .

اما استقلال نفرات شاخص و نامداری به ترکیب خود اضافه کرد :

پژمان منتظری , حسن بیت سعید , داریوش شجاعیان , روزبه چشمی , سجاد شهباززاده و مجتبی جباری ۶ بازیکن بزرگسالی هستند که به ترکیب استقلال اضافه شده اند و به این ها میتوان پدیده جدید فوتبال ایران مهدی قائدی و همچنین آرمین سهرابیان که از بازیکنان فیکس سپاهان در سال گذشته بود و سن زیر ۲۳ سال دارد و چند جوان آینده دار و عضو تیمهای ملی پایه جذب شده اند .

 

در مقایسه نفرات جدا شده و جذب شده میتوان اینگونه بررسی کرد که از بین بازیکنان جدا شده دو بازیکن تاثیر گذار سال قبل که در لیست استقلال هم بودند جدا شده اند . رابسون جانواریو و کاوه رضایی .

در خط دفاعی به جای رابسون جانواریو پژمان منتظری وارد شده است که از نظر کیفی نمیتوان گفت که مدافع تیم ملی ایران پایین تر است و در مقایسه عادلانه این دو نفر شور جوانی رابسون و تجربه و پختگی پژمان را می توان در سمت دیگر ترازو قرار داد .

کاوه رضایی بازیکن تاثیر گذار استقلال از این تیم جدا شد و در خط حمله شاید تلفیق تمام کنندگی و قدرت گلزنی سجاد شهباززاده و همچنین سرعت و دوندگی و جنگندگی بیت سعید و نیروی جوانی قائدی عدم حضور کاوه رضایی را پوشش دهد .

نقطه قدرت استقلال و ترافیک اصلی این تیم در خط هافبک است . جایی که در خط هافبک دفاعی ۴ بازیکن خوب حضور دارند که هر کدام مدعی حضور ثابت در ترکیب هستند و هافبک های هجومی که با اضافه شدن داریوش شجاعیان که تکنیکی ترین بازیکن فعلی لیگ ایران است و به همراه مجتبی جباری با تجربه و با  پخته تر شدن فرشید اسماعیلی مهره کافی برای بازی در این پست و تغذیه مناسب مهاجمین وجود دارد .

اضافه شدن بدنساز و دستیار خوب خارجی به کادر فنی استقلال از دیگر مزیت های استقلال فعلی است تا هواداران را به حضوری پرقدرت در لیگ جدید امیدوار سازد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.