برنامه بدنسازی دکتر باقری

برنامه بدنسازی

 

برنامه بدنسازی مهم ترین قسمت ورزش ها و حتی بدنسازی را تشکیل می دهد و اگر شما برنامه بدنسازی درستی نداشته باشید و بر اساس یک برنامه اشتباه و غیر علمی که در باشگاه ها بسیار رایج است تمرین کنید ممکن است علاوه بر اینکه به نتیجه دلخواه خود نمی رسید ، آسیب های جبران ناپذیری به خود برسانید . در طول سال های کاری به عنوان پزشک ورزشی و نیز در طول حضور در باشگاه های مختلف ، افراد بسیاری را دیدم که به دنبال مراجعه به افراد بی سواد و برنامه های اشتباه لطمه های جبران ناپذیری به خود رسانده بودند . از جمله این افراد یک فرد ۴۰ ساله بود که ابتدا شبکیه چشم چپ و سپس شبکیه چشم راست خود را پاره کرده بود و پس از چندین مرحله جراحی دچار مشکل بینایی گردیده بود و یا آسیب های بی شمار به کمر ، شانه و حتی مشکلات قلبی از جمله این عوارض بوده اند که در بسیاری از این ها فرد پس از مدتی برای همیشه با ورزش خداحافظی خواهد کرد . بزرگ ترین ناراحتی من در طول دوره ورزشی دیدن افراد آسیب دیده ای بود که می توانستند به راحتی از این آسیب ها جلوگیری نمایند و عمر دوره ورزشی خود را کوتاه نکنند .

برنامه-بدنسازی

برنامه بدنسازی آنلاین !

 

حتما موارد بسیاری از موارد برنامه بدنسازی را در اینترنت مشاهده کرده اید . اما مگر می شود بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت بدن یک فرد و ویژگی های تغذیه ای و رفتاری فرد به همه یک یا دو برنامه کلی را پیشنهاد نمود ؟ و یا یک رژیم لاغری را به همه افراد داد ؟ آیا یک فرد ۷۰ کیلویی دچار مشکل کلیوی با یک فرد فشار خونی یکسان است ؟ آیا فردی که مشکل قلبی دارد بدون بررسی می تواند ورزش خود را شروع کند و با هر شدتی تمرین کند ؟ مواردی از این دست سوال ها بسیار است ولی به راحتی پاسخی برای آن ها پیدا نخواهید کرد و بهتر است کمی بیشتر به آن ها بیاندیشید .

رژیم-لاغری-سریع

مربی بدنسازی

 

ابتدا بحث مربی بدنسازی را با این سوال آغاز می کنم ؟ آیا هر مربی بدنسازی باشگاه سواد لازم را برای دادن برنامه بدنسازی به شما خواهد داشت ؟ آیا اگر مربی بدن خوبی داشته باشد می تواند ملاک باشد ؟ و اینکه ملاک فردی که از وی برنامه بدنسازی می گیرید چیست ؟ اگرچه منکر سواد معدود مربیان بدسنازی با دانش نیستم ولی اغلب مربیان تنها نام مربی بدن سازی را یدک می کشند و خود تنها به لطف انواع هورمون ها و آمپول ها آن هم تحت نظر فرد دیگری در دوره ای خاص حجیم شده و اکنون در حجمی از عضله و چربی غوطه ورند ! و حتی توان راه رفتن صحیح خود را هم از دست داده اند . سواد این مربیان هم از گفتن ماشالله و دانستن نام و اجرای نیمه صحیح حرکات بدنسازی نیز فراتر نخواهد رفت و زمانی که برنامه های این افراد را می بینم تنها برای ورزشکار مورد نظر آرزوی دور ماندن از آسیب و حتی مرگ را می کنم . یک مربی بدنسازی خوب باید علم کافی داشته باشد و در کنار آن از تجربه خوبی برخوردار باشد و مورد تایید مراجع معتبر نیز قرار گرفته باشد که اغلب مربیان فعلی این صلاحیت را ندارند و حتی الفبای بدنسازی و حرکات بدنسازی را نیز نمی دانند و تنها به فکر منفعت خود هستند و شما را با دریایی از مشکلات جسمی مواجه خواهند نمود

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.